Gå til innhold

Tror du så mange har LV vesker fordi de er så unike og fine, eller fordi de er dyre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes de med synlig logomønster eller svære singel-logoer er grusomme. Har vokst opp med at det er harry og tenker at det er det.

Hadde jeg likt designet hadde jeg kanskje ikke syntes det, men det brune skinnet med trykket logo overalt har aldri tiltalt meg. Det finnes så mange vesker i samme prisklasse som for meg fremstår mye mer klassiske. Men når folk ikke lenger kan flashe logoene så forsvinner vel også poenget med vesken?

Problemet er også at man lett får tak i fake produkter, de har blitt ekstremt gode de senere årene.

Endret av Blåttvann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåttvann skrev (7 timer siden):

Synes de med synlig logomønster eller svære singel-logoer er grusomme. Har vokst opp med at det er harry og tenker at det er det.

Hadde jeg likt designet hadde jeg kanskje ikke syntes det, men det brune skinnet med trykket logo overalt har aldri tiltalt meg. Det finnes så mange vesker i samme prisklasse som for meg fremstår mye mer klassiske. Men når folk ikke lenger kan flashe logoene så forsvinner vel også poenget med vesken?

Problemet er også at man lett får tak i fake produkter, de har blitt ekstremt gode de senere årene.

Her må du nesten bestemme deg. Du kjøper ikke fordi det er så mange som har fake? Du kjøper ikke fordi LV har logo (finnes uendelige varianter uten logo)? 

Hva slags vesker i samme prisklasse bruker du?

Anonymkode: 778c4...115

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i kategorien produkter folk kjøper fordi de er dyre, og ikke på tross av. Merkelig konsept i mitt hode, men det fungerer faktisk sånn.

Anonymkode: cd3b4...d0d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen LV-vesker er faktisk både fine og unike. Louis Vuitton er så mye mer enn de canvasveskene med logo på. 

Anonymkode: e5177...1d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke sett en fin LV veske jeg kunne tenke meg. Synes de er grusomme.

Anonymkode: b0cd6...250

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke sette spørsmål til kvaliteten, men de fleste LV vesker jeg har sett er stygge som nøkken. De SER til og med billige ut. (Hvilket er en unik kombinasjon.)  

Og jeg er litt merkeorientert, så jeg skal ikke late som jeg ikke ser verdien i å flashe noe jeg vet har en viss verdi. Men jeg forutsetter at produktet er stilig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Her må du nesten bestemme deg. Du kjøper ikke fordi det er så mange som har fake? Du kjøper ikke fordi LV har logo (finnes uendelige varianter uten logo)? 

Hva slags vesker i samme prisklasse bruker du?

Hvorfor må jeg bestemme meg? Kan jeg ikke mene at de er stygge, harry og at det ikke er vits å kjøpe ekte når så mange uansett er fake dersom vitsen er å flashe pengene sine?

Jeg synes ikke noen vesker er verdt såpass mye penger, men skulle jeg kjøpt en veske i denne prisklassen hadde jeg unngått de som skriker 2020 ja.

Og du sier det finnes vesker uten logo, det vet jeg, derfor skrev jeg at jeg snakker om vesker med logo i innlegget mitt. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere LV, Hermes, Mulberry, Gucci og Chanel, det er ikke for å flashe men fordi veskene er fine. det finnes x antall forskjellige modeller og farger av de forskjellige merkene. Kjøper de ikke for å vise at jeg har penger, er ikke sånn at vi flasher de på SOME. Ikke er vi nyrike heller, men jobber og tjener bra og har arvet flere hundre millioner, så noe skal en bruke pengene på

Anonymkode: 72174...508

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er personlig ikke fan av LV men har  vesker fra Saint Laurant, Gucci, Mulberry. Ysl/gucci er dyrere enn Lv mens mulberry er rimeligere. Jeg er ikke rik, og må spare i lang tid til ei veske jeg ønsker meg. Grunnen til at jeg velger å bruke så sykt mye penger på vesker er for jeg liker dem. De gjør meg glad. Jeg skjønnet virkelig ikke hvorfor folk henger seg så mye opp i hva andre bruker egne penger på? Hvis en bruker mange tusen på ski eller kjøper lysestaker til  5000kr så er det ingen som reagerer🙈 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg store logoer er stygt og forstår ikke helt de som kjøper LV produkter. Hadde jeg hatt masse penger hadde jeg nok heller kjøpt noe unikt uten logo som noen over her nevner. De eneste jeg kjenner som kjøper de er uføre som har arvet penger eller solgt huset med overskudd, så jeg tenker det handler mer om at de er dyre enn at de er fine. De vil gjerne fremstå mer velstående enn de er. Ikke noe galt i å være ufør altså, men litt sært når folk vil fremstå rike uten å være det. Det er helt greit å ikke være rik. 

Anonymkode: c8c6c...ad7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har kjøpt seg et par LV vesker brukt. Gjort noen kupp, mener hun. I hennes øyne er de fine. Jeg tror mange synes det som er dyrt er attraktivt. Uavhengeig om det er "fint" eller ikke. 

Datteren min og jeg er ganske ulike på dette feltet, jeg kunne ikke brydd meg mindre, og legger knapt merke til dyre vesker osv. 🤭

Endret av klarinetta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (14 timer siden):

Min datter har kjøpt seg et par LV vesker brukt. Gjort noen kupp, mener hun. I hennes øyne er de fine. Jeg tror mange synes det som er dyrt er attraktivt. Uavhengeig om det er "fint" eller ikke. 

Datteren min og jeg er ganske ulike på dette feltet, jeg kunne ikke brydd meg mindre, og legger knapt merke til dyre vesker osv. 🤭

Jeg tror dette er en vanlig missforståelse blant de som ikke føler slikt er verdt det. 

Jeg har aldri kjøpt noe jeg ikke synes er pent, så det er ekstremt mange trender og populære vesker jeg har hoppet rett over. Jeg kjøper ting nettopp fordi jeg synes de er pene, og av god kvalitet. Nettopp derfor valgte jeg blant annet LV GM Neverfull, tross at jeg vet at mange synes at LV er harry, mulig også tror det er kopi - fordi jeg ikke bryr meg, så lenge jeg liker tingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (14 timer siden):

Hvorfor må jeg bestemme meg? Kan jeg ikke mene at de er stygge, harry og at det ikke er vits å kjøpe ekte når så mange uansett er fake dersom vitsen er å flashe pengene sine?

Jeg synes ikke noen vesker er verdt såpass mye penger, men skulle jeg kjøpt en veske i denne prisklassen hadde jeg unngått de som skriker 2020 ja.

Og du sier det finnes vesker uten logo, det vet jeg, derfor skrev jeg at jeg snakker om vesker med logo i innlegget mitt. ;)

Men her skriver du jo at du kun bruker penger for at andre skal tro at det du har er dyrt? Noe jeg aldri har brydd meg med, jeg kjøper ting jeg liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på en blanding. At folk kjøper f eks LV fordi de syns de er fine OG fordi de er dyre (statussymbol). Jeg syns uansett det er flott at folk bruker en del penger på slike ting, da det fører til mindre bruk og kast. Det er mye bedre å investere 20-40 000 i en veske og bruke den livet ut, fremfor å kjøpe ny veske fra HM hvert år. Men problemet er gjerne at de som eier en dyr veske neppe stopper der, og at de eier både den OG kjøper seg flere rimeligere vesker på regelmessig basis. Da forsvinner poenget for min del.

Syns forresten at LV er flashy og blodharry. Hadde aldri kjøpt det merket selv dersom jeg skulle lagt ned penger på ei dyr veske. Forbinder LV mest med pilotfrue og mannen, noe som ikke er positivt for meg.

Anonymkode: 83a52...60a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror på en blanding. At folk kjøper f eks LV fordi de syns de er fine OG fordi de er dyre (statussymbol). Jeg syns uansett det er flott at folk bruker en del penger på slike ting, da det fører til mindre bruk og kast. Det er mye bedre å investere 20-40 000 i en veske og bruke den livet ut, fremfor å kjøpe ny veske fra HM hvert år. Men problemet er gjerne at de som eier en dyr veske neppe stopper der, og at de eier både den OG kjøper seg flere rimeligere vesker på regelmessig basis. Da forsvinner poenget for min del.

Alle som har penger bruker de jo på noe. Og det vil alltid være noen som føler det er unødvendig.

Min kollega bruker ikke annet enn PC-veska vi har fått fra jobben. Men kommer hver dag kjørende i sin Porche Cayenne med alt ekstrautstyr.

Min mann bruker utelukkende lommene, eller bærenett. Men han har ski- og sykkelutstyr for mange, mange titusener. 

Selv ser jeg ikke vitsen med verken dyr bil eller dyr sykkel. Så lenge min 7 år gamle Outlander fortsatt fungerer fint, og jeg kan dra på senter i stedet for å sykle i alt slags vær. 

Så min erfaring er at ingen er både-og, som du antar. Men at alle har sine preferanser og prioriteringer.

Syns forresten at LV er flashy og blodharry. Hadde aldri kjøpt det merket selv dersom jeg skulle lagt ned penger på ei dyr veske. Forbinder LV mest med pilotfrue og mannen, noe som ikke er positivt for meg.

Så du ser for deg en stereotyp. Det tror jeg gjelder mange i denne tråden. Merkelig at man har fulgt så mye med på et par man egentlig ikke bryr seg om, at et nesten 200 år gammelt merkenavn blir ødelagt på grunn av dem. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her skriver du jo at du kun bruker penger for at andre skal tro at det du har er dyrt? Noe jeg aldri har brydd meg med, jeg kjøper ting jeg liker. 

Nei, jeg gjør ikke det nei, jeg sier at folk som kjøper logo-vesker for å flashe pengene sine gjør det forgjeves fordi de kunne kjøpt fake og kommet helt fint unna med det. Folk som kjøper flashy vesker for å flashe penger gjør det jo bare for det, flashing.

Du kan ikke bare fremheve deler av en setningen jeg skriver og tro du har et argument... 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 2.9.2022 den 15.16):

Jeg kjøpte en brukt/vintage LV Damier Azur GM Neverful i sommer. Arvet et par millioner. Hadde lyst og har alltid syns den har vært fin og ønsket meg ikke fake.  Om noen år selger jeg den og tjener kanskje noen tusen.  Kunne ikke tenkt meg samme med monogram, litt for flashy. 

Anonymkode: cc565...b59

😂😂😂😂

Arvet et par millioner, kjøpt for å tjene kanskje noen tusen 👜💸💸💸💸

Morroklumpen 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dyr veske er et statussymbol, det sier seg selv hvorfor/hvem som kjøper dem - folk som er opptatt av status, omdømme og fasade. 

Anonymkode: 23dc1...8fc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/2/2022 at 4:11 PM, AnonymBruker said:

For virkelig... hva skjer med mennesker som ikke bare står for hva de prioriterer og velger. Men som absolutt velger å snakke nedlatende om andre mennesker som tar andre valg? 

Tror ikke det skjer så mye med dem.

Anonymkode: 487fe...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...