Gå til innhold

Fast rekkefølge på hvordan man feks lager en burger, eller topping på grøten. Flere som har bestemte meninger om det?😅 Diskusjon med mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fast rekkefølge som "må" være riktig. Feks på burgere, har jeg dressing i bunnen, også salat, så mais, så burgeren og oppå den er det først ketsjup også tomat, og løk for dem som har det på. Mannen bare slenger det litt sånn tilfeldig på😳

Og med grøt, så mener jeg at den eneste riktige måten å gjøre det på er: smør, kanel og sukker til slutt. Mannen gjør det helt motsatt🙄😅

Dette gjelder jo andre ting også, feks om man skal ha forskjellig pålegg på samme skive osv.

Er det andre som er som meg, at det "må" gjøres på rett måte, ellers blir det feil?🙈😅😅

Anonymkode: 77d3c...403

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid kanel før sukker på grøt. Lærte det av min mor - da ser man lettere hvor mye sukker man har på. (Jeg bruker ikke smørøye).

Anonymkode: cc3c5...7c5

• Liker 5
Skrevet (endret)

Grøt er smør, kanel, sukker. Hvis ikke kan man ikke spise den, det strider mot alle mine OCD-lover.

Burger er;: brød dresing, salat, burger, tomat og løk evt ost og bacon, brød

Brød med ost og skinke: skinke underst, ost øverst.

Men jeg har en ting som irriterer meg som er vanlig hos de fleste: Hvis jeg bruker majones, så putter jeg det under alt pålegget. Man kan ikke bare spise en skive med skinke og majones oppå liksom. Så grisete. Majones under, så skinke oppå

Endret av Chlypa
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alltid kanel før sukker på grøt. Lærte det av min mor - da ser man lettere hvor mye sukker man har på. (Jeg bruker ikke smørøye).

Anonymkode: cc3c5...7c5

Chlypa skrev (1 minutt siden):

Grøt er smør, kanel, sukker. Hvis ikke kan man ikke spise den, det strider mot alle mine OCD-lover.

Burger er;: brød dresing, salat, burger, tomat og løk evt ost og bacon, brød

Nettopp, det er dette som er rett👏👏😅

Anonymkode: 77d3c...403

Skrevet

Det er da ganske vanlig. 

Jeg ville bli helt satt ut om jeg ble servert en skive med ost underst og skinke oppå. 

Grøt er det sukker, kanel, og så evt smørøye. 

Noe er bare fordi det "alltid" har vært sånn, men noe er av praktiske årsaker - blant annet liker jeg å først ha hamburgerbrød, så trykke det litt ned i midten, ha på masse dressing og ketchup, og så "lime" mais fast i bunnen med det, før jeg har burgeren oppå. Da faller ikke maisen ut av burgeren. 

Anonymkode: cd52a...2ff

Skrevet (endret)

Utenom praktiske grunner (slik som noen over) tenker jeg at dette bare er tull i de fleste sammenhenger.

Feks om jeg har roastbiff, remulade og sprøstekt løk så tar jeg det i en rekkefølge som gjør at løken klistrer i remuladen ( tar ikke remuladen under roastbiffen og løken oppå - men det er fordi det er praktisk.

Med burger pleier jg også å ha ketchup og dressing på hver sin ende av burgere slik at det ikke blir blandet, men jeg hadde nok ikke smakt forskjell.

Endret av ekkoet
  • Liker 2
Skrevet

Grøt: sukker og kaneldryss på toppen. 
Brødskive: skinke og ost på toppen. 
Burger: brød-salat-dressing- kjøtt-ketchup- tomat- løk-brød

Anonymkode: f8974...ade

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg er så "crazy" at jeg ikke har noe fast regel på rekkefølge. Alt havner samme sted (magesekken) uansett rekkefølge.

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå):

Jeg er så "crazy" at jeg ikke har noe fast regel på rekkefølge. Alt havner samme sted (magesekken) uansett rekkefølge.

Hvordan er du så care free egentlig?
Jeg får nesten ikke sove om oppvaskmaskinen er lastet feil 😆

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg har ingen fast rekkefølge på det aller meste, kun hvis det har noen praktisk betydning som å ta sukker på grøten til sist så det ikke forsvinner ned i smøret 😛 Min samboer har veldig faste rutiner så han får fnatt av mine metoder

Endret av -milla j-
Skrevet

Har helt klart preferanser, det som i mine øyne er optimalt. Men blir ikke hysterisk om jeg får servert noe og det er "feil". 

Anonymkode: 08260...e4e

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
Chlypa skrev (6 minutter siden):

Hvordan er du så care free egentlig?
Jeg får nesten ikke sove om oppvaskmaskinen er lastet feil 😆

Jeg er sikkert født sånn 🤔

Skrevet

Grøt: smørøye, kanel så  sukker. om kanel er på toppen så får man det i nesa om man puster inn, og det er meget ubehagelig! 
Burger: salat, burger, cheddar, syltet rødløk og bbq-saus. 
Taco: lefse, salat, agurk, salsa/saus, mais, kjøtt, cheddardip, rømme, ost
Pizza: saus, skinke/bacon, ost, rødløk, salami/pepperoni/chirozo, paprika/sopp, krydder på toppen. 
Brød: alltid det mest klissete underst, som kjøttpålegg under osten, og eventuelt salat under kjøttpålegg igjen. Og agurk oppå leverpostei. 

Men spiser uansett. 

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (1 minutt siden):

Jeg er sikkert født sånn 🤔

Hvilken kø stiller man seg i for å få utdelt sånne gener? 😅

Skrevet

Er enig med hvordan folk bygger burgeren sin. Det jeg ikke takler, er når man får servert rekesmørbrød med majones på TOPPEN av rekene. Det er jo bare helt feil? Lager jeg det selv, bruker jeg majones rett på brødet, uten smør, og "klistrer" rekene oppå. Når jeg får det servert er det en diger haug reker som ikke henger på brødet, og majonesen griser til overleppa når man spiser. Samme gjelder f eks røkt laks: majonesen må UNDER laksen. 

Anonymkode: 0d074...78f

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
Chlypa skrev (12 minutter siden):

Hvilken kø stiller man seg i for å få utdelt sånne gener? 😅

😆 Aner ikke, havnet nok i den køen ved en tilfeldighet 😀

Skrevet

Jepp, og spesielt på taco eller pizza (de som slenger osten på først vs sist osv..) 

Skrevet

Har ikke rekkefølge på burgeren, pleier å lage blandet salat og ha på siden. Men dere gjør feil med grøten, altså. Først smørøye, så sukker og kanel til slutt. Kanelen skal jo skjule hvor mye sukker man har på. 

Anonymkode: 7bc2a...48f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er enig med hvordan folk bygger burgeren sin. Det jeg ikke takler, er når man får servert rekesmørbrød med majones på TOPPEN av rekene. Det er jo bare helt feil? Lager jeg det selv, bruker jeg majones rett på brødet, uten smør, og "klistrer" rekene oppå. Når jeg får det servert er det en diger haug reker som ikke henger på brødet, og majonesen griser til overleppa når man spiser. Samme gjelder f eks røkt laks: majonesen må UNDER laksen. 

Anonymkode: 0d074...78f

åjjjjjjjj en venn 😍

Skrevet

På hamburgere tar jeg brød, dressing, salat, tomat, løk, agurk før brød igjen. 
På grøt har vi egen sukker og kanel, ferdig blandet i en skål, så det er ferdigmikset på forhånd.

På pizza er det tomatsaus, ost, og øvrig topping etter smak og behag. Pizzaen smaker bedre om osten ligger under øvrig topping, min personlige mening.

Anonymkode: beb9e...a96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...