Gå til innhold

Hvor lenge lar du partner være i fred etter en konflikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du har hatt en stor konflikt med din partner, og h*n nekter å snakke med deg, hvor lenge vil du akseptere at partneren er sint før du bestemmer deg for å gi opp og gå videre med eget liv?

Hvor lang tid ville du latt din partner være i fred?

Timer? Dager? Uker? Eller mer?

Noen trenger lang tid til å komme over en konflikt, andre føler for å ordne opp igjen med det samme.

Hvor lang tid med silenttreatment hadde du tålt/funnet deg i? Og hva ville du gjort når det var nok? Eller ville du informert på forhånd "det nærmer seg check out for min del, om vi ikke kan snakke ut om det her..."? Ville du startet å tenke på å flytte ut selv, ordnet med leilighet osv? Eller vente tålmodig på at partneren kanskje en dag selv tar initiativ til en prat? Hvor lenge ville du ventet tålmodig? 

Anonymkode: efd93...483

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du har hatt en stor konflikt med din partner, og h*n nekter å snakke med deg, hvor lenge vil du akseptere at partneren er sint før du bestemmer deg for å gi opp og gå videre med eget liv?

Hvor lang tid ville du latt din partner være i fred?

Timer? Dager? Uker? Eller mer?

Noen trenger lang tid til å komme over en konflikt, andre føler for å ordne opp igjen med det samme.

Hvor lang tid med silenttreatment hadde du tålt/funnet deg i? Og hva ville du gjort når det var nok? Eller ville du informert på forhånd "det nærmer seg check out for min del, om vi ikke kan snakke ut om det her..."? Ville du startet å tenke på å flytte ut selv, ordnet med leilighet osv? Eller vente tålmodig på at partneren kanskje en dag selv tar initiativ til en prat? Hvor lenge ville du ventet tålmodig? 

Anonymkode: efd93...483

Det har aldri skjedd. På 20 år. 

Det har selvfølgelig vært uenigheter og diskusjoner. Men vi har alltid pratet sammen til vi er enige. Unntaket er vel en sjelden gang når en av oss sier "Nå trenger jeg en liten time", men så tar vi opp diskusjonen igjen. 

Silenttreatment - da hadde jeg gått. Det er psykisk misshandling. 

Anonymkode: 7b801...1e8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er forskjell på å trenge tid og å ikke si noe som en form for straff.. Den første er forsåvidt OK men den andre er ikke. Hvor lang tid avvhenger av omstendighetene.. 

Endret av Carrot
  • Liker 1
Skrevet

1 uke maks. 

Går gjennom dette selv akkurat nå. Stille i 9 dager. For min del er det slutt. Det er absolutt ikke viktig for han hvis han er ok med å ikke snakke med meg så lenge. 

Anonymkode: 798bd...c73

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det har aldri skjedd. På 20 år. 

Det har selvfølgelig vært uenigheter og diskusjoner. Men vi har alltid pratet sammen til vi er enige. Unntaket er vel en sjelden gang når en av oss sier "Nå trenger jeg en liten time", men så tar vi opp diskusjonen igjen. 

Silenttreatment - da hadde jeg gått. Det er psykisk misshandling. 

Anonymkode: 7b801...1e8

Mange driver med silent treatment etter konflikt, når de er såret / sint 

Anonymkode: 798bd...c73

• Liker 1
Skrevet

Til leggetid , om vi bor sammen. Om vi ikke bodde sammen ett par dager

Anonymkode: f5e8e...27b

• Liker 3
Skrevet

Vi har ikke silent treatment på hverandre,men Max noen timer. Men det er for å unngå at ting eskalerer. Vi angrer alltid på diskusjon etterpå så ingen poeng i å krangle og fyre opp noe så jævlig,si masse man ikke kan ta tilbake osv. Så vi diskuterer saklig,og lar hverandre være litt. 

Anonymkode: e3cb8...1f5

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på hva konflikten dreier seg om.

Om partneren min hadde såret meg skikkelig, altså grunn for konflikten, så ville jeg vurdert gå kjapt dersom han i ettertid heller ikke ville snakket med meg. 
Hadde jeg derimot vært årsaken til konflikten, og den som såret partner, så ville jeg latt han få mye mer tid på seg. 
Er det en konflikt som starter med at han burde sette inn i oppvaskmaskinen eller ta opp skitne sokker, som eskalerer så ville jeg raskt bedt han skjerpe seg og slutte oppføre seg som en drittunge. (og jeg ville fått høre det samme tilbake om han nok en gang snublet i skoene mine, eller vask/dusj var fult av hår)

En konflikt har alltid flere sider, og ingen konflikter er lik, så det er helt umulig gi en fasit på hvordan reagere. 

Anonymkode: 2c6c3...46b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...