Gå til innhold

Vi har lav arbeidsledighet, men hvor lenge varer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Politikerne skryter av dette hver gang de snakker om økonomien vår, som visstnok skal gå så godt.

Nå har prisene steget på alt som bedriftene trenger for å produsere, og ikke minst strømmen. Men også råvarer og transport.  Vi leser at en god del bedrifter, altså vanlige folks arbeidsgivere, har begynt å få problemer med lønnsomheten, og noen har allerede gitt opp.

Dette er noe som en stor del av vanlige folk går og tenker på. Hvorfor griper ikke regjeringen inn hvis det er mulig for dem å gjøre noe med det?   Eller er vi låst og underlagt EUs krav og påfunn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får snart konkursras av strøminflasjonkrisen, men det viktigste er å være solidariske med Ukraina. Jeg skammer meg ikke lenger over å ha fett hår. Jeg har Ukraina i mitt hjerte. Jeg har koblet ut varmtvannstank og hovedsikringen for at vi skal kunne eksportere mer til EU og hjelpe til med det grønne skiftet der. Dette er små grep som dere andre Egoister også kan ta. Latte drikkende hipstere skulle skamme seg over å stå lenge i dusjen og barbere p*ngen med deilig varmt vann. Fy.....

Skrevet (endret)
Jhaawk skrev (7 timer siden):

Vi får snart konkursras av strøminflasjonkrisen, men det viktigste er å være solidariske med Ukraina. Jeg skammer meg ikke lenger over å ha fett hår. Jeg har Ukraina i mitt hjerte. Jeg har koblet ut varmtvannstank og hovedsikringen for at vi skal kunne eksportere mer til EU og hjelpe til med det grønne skiftet der. Dette er små grep som dere andre Egoister også kan ta. Latte drikkende hipstere skulle skamme seg over å stå lenge i dusjen og barbere p*ngen med deilig varmt vann. Fy.....

Hva hjelper du Ukraina med ved å la være å bruke strøm? 

Endret av Adobyen
Skrevet

Økonomien går jo definitivt ikke "så det griner"...  Og hva er egentlig "lav arbeidsledighet" - sånn når man tar alt i betraktning ( og ikke "skriver av" ) ?  Vet ikke helt hva du tenker at regjerningen skal gjøre, jeg - men vi er jo underlagt USA uansett hvordan du vrir og vender på det...

Hva tenker du regjeringen burde gjøre sånn helt konkret?

Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (6 minutter siden):

Økonomien går jo definitivt ikke "så det griner"...  Og hva er egentlig "lav arbeidsledighet" - sånn når man tar alt i betraktning ( og ikke "skriver av" ) ?  Vet ikke helt hva du tenker at regjerningen skal gjøre, jeg - men vi er jo underlagt USA uansett hvordan du vrir og vender på det...

Hva tenker du regjeringen burde gjøre sånn helt konkret?

Jeg har ikke løsningen, er ikke politiker heller.  Du nevner USA.  Hvorfor det?

Skrevet (endret)
Adobyen skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke løsningen, er ikke politiker heller.  Du nevner USA.  Hvorfor det?

Jeg nevner USA fordi det faktisk er de som som til 7. i stor grad "bestemmer" mtp. deres egen verdensdominasjon i valuttOz....  De videreføre i praksis vær eneste $ -inflasjon til  resten av verden. Strømpriser er en ting, en annen er faktisk $kurser...  Krig og elendighet har selvsagt mye og si også, men det utrolig lite Norges regjering kan gjøre med akkurat den/de saken/e... 

Endret av AnonymBruker 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...