Gå til innhold

Med-kvinner som kler seg som enhver manns våte drøm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiste lunsj med en stor flokk kollegaer nå, med utsikt over et torg. Det kom en blondine gående, langt, slett hår og lange, bøyde vipper, bluse, superkort svart "skolejenteskjørt" som såvidt dekket skrittet og høye hæler på sinnssykt lange, nakne bein. Hun var kanskje rett i underkant av 30, så definitivt ingen skolejente. På vei til en bank.

Ingen av mennene klarte å snakke en gang. Alle bare måpa og de fleste klarte ikke å se bort fra denne dama en gang. Også flere av damene i gjengen ble litt tause. Vi lo litt av det etterpå og for noen karer var dette nok dagens høydepunkt. 

Når jeg skriver det ut her høres det ut som om vi er en gjeng duster - noe som vi nok er, hehe. Men det er et annet tema.

Jeg tør knapt å ha på meg skjørt som er over knærne. Høye hæler synes jeg er ubehagelige å gå på, og det drar i hvert fall manneblikk. Hele denne pakka er bare så ekstremt...mannevennlig. Jeg begriper knapt hvordan det må være å gå kledd slik. Det er ikke ment fornærmende eller belærende i det hele tatt, jeg bare lurer på:

Hvordan finner du som kler deg slik frem til disse klærne? Kler du deg slik fordi du selv synes det er fint? For å få til noe i et mannedominert miljø? Hvor henter du selvtilliten fra? Og hvordan klarer du deg under permanent observasjon av kåte manneøyne?

Anonymkode: fa5ee...5ac

• Liker 11
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel er jeg mann, og innrømmer glatt at tettsittende klær på kvinner er eyecandy for meg. Først og fremst bukser, da kvinner flest har så utrolig vakre ben. Men hun du beskriver er ikke noe jeg hadde blitt imponert av. Det er ekstremvarianten som ber om oppmerksomhet. Vanlige kvinner trenger ikke det. Men det var ikke meg du spurte, heller ikke det du spurte om. Unnskyld for å avspore.

Anonymkode: 73555...724

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gikk mye kledd slik før. Men for å "bære" den selvtilliten måtte jeg alltid være topp trent og kroppen måtte alltid være tipp topp. Det krever en del jobb og med nå to barn og senere en depresjon, så er ikke kroppen helt der jeg ønsker enda, og skjuler meg mye mer i større klær. 

Det handlet for meg om at jeg egentlig var ganske usikker, og ville skjule det med flotte klær. Det er egentlig litt paradoks, for jeg ville også ha mye oppmerksomhet for å kompensere. Og håpet på blikk og flørt fra menn. Jeg trodde på en måte jeg måtte gå slik for å være bra nok. Var veldig opptatt av dette en periode i livet. Men det kan jo være andre grunner for andre, men slik var det for meg. 

Anonymkode: ca711...a72

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke poste dritet ditt på seksualforumet i stedet???

Anonymkode: f17b1...8d6

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg spiste lunsj med en stor flokk kollegaer nå, med utsikt over et torg. Det kom en blondine gående, langt, slett hår og lange, bøyde vipper, bluse, superkort svart "skolejenteskjørt" som såvidt dekket skrittet og høye hæler på sinnssykt lange, nakne bein. Hun var kanskje rett i underkant av 30, så definitivt ingen skolejente. På vei til en bank.

Ingen av mennene klarte å snakke en gang. Alle bare måpa og de fleste klarte ikke å se bort fra denne dama en gang. Også flere av damene i gjengen ble litt tause. Vi lo litt av det etterpå og for noen karer var dette nok dagens høydepunkt. 

Når jeg skriver det ut her høres det ut som om vi er en gjeng duster - noe som vi nok er, hehe. Men det er et annet tema.

Jeg tør knapt å ha på meg skjørt som er over knærne. Høye hæler synes jeg er ubehagelige å gå på, og det drar i hvert fall manneblikk. Hele denne pakka er bare så ekstremt...mannevennlig. Jeg begriper knapt hvordan det må være å gå kledd slik. Det er ikke ment fornærmende eller belærende i det hele tatt, jeg bare lurer på:

Hvordan finner du som kler deg slik frem til disse klærne? Kler du deg slik fordi du selv synes det er fint? For å få til noe i et mannedominert miljø? Hvor henter du selvtilliten fra? Og hvordan klarer du deg under permanent observasjon av kåte manneøyne?

Anonymkode: fa5ee...5ac

Jeg kler meg sånn fordi jeg liker å få blikk fra menn. 

Anonymkode: b022d...030

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde denne tendensen da jeg var sen tenåring og første halvdel av 20-årene. Jeg gjorde det fordi jeg trodde det var det som var riktig og høflig. Jeg ble misbrukt tidlig i tenårene, og eneste guiding jeg hadde til hvordan bli kvinne var TV og dameblader. Jeg hadde ingen korrigerende virkelighetsnære faktorer som venner eller foreldre. (Har såklart foreldre, men fikk aldri noe emosjonell guiding/oppdragelse). 

Så jeg trodde kvinner alltid skulle være så pen og tilgjengelig som mulig, det falt meg ikke inn at det var lov å bruke flate sko om det ikke var helt nødvendig for eksempel. Jeg trodde menn krevde at man var sminket, nybarbert, nydusjet og femininint kledd om man skulle være i nærheten av dem eller innbille seg at man kunne snakke til dem. Jeg anså andre mennesker, og menn spesielt som guder. Jeg trodde det var en nødvendig inngangsbilett, på samme måte som man kjøper bussbilett og føler seg slem om man sniker på bussen. I mitt hode var det ikke lov å la vær å prøve, man måtte i det minste prøve å etterligne deilig/pen for å vise at man brydde seg og hadde omtanke for omgivelsene.

Anonymkode: 1df1a...990

• Liker 3
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

+ 1

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Dyr og mennesker prøver jo å gjøre seg mest mulig attraktive for det motsatte kjønn. Da har de bedre utvalg og kan velge den de liker best. I dyreverdenen er det mest menn som jåler seg opp med farger og glans. Her er det mennesker som maler over det originale ansiktet sitt med sminke for å se mer attraktive enn hva de egentlig er bak all sminken. Kler seg attraktivt og bruker falsk kroppslukt. Slik at de er mer attraktive xor det motsatte kjønn. 

Kvinner er også ute etter det visuelle. De ser etter sterke og bærekraftige menn, som er selvstendige og kan være en god farsfigur og ta seg godt av dama si. 

Anonymkode: 7fcae...7b3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kledde meg slik tidligere, om enn ikke så ekstremt. Jeg slutta med det fordi jeg ble dritt lei av å bli beglodd, plystra etter, stoppa på gata osv. Jeg følte meg feminin, men ingenting er verdt å bli behandla som et kjøttstykke uten andre verdier enn et høl med bein. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde denne tendensen da jeg var sen tenåring og første halvdel av 20-årene. Jeg gjorde det fordi jeg trodde det var det som var riktig og høflig. Jeg ble misbrukt tidlig i tenårene, og eneste guiding jeg hadde til hvordan bli kvinne var TV og dameblader. Jeg hadde ingen korrigerende virkelighetsnære faktorer som venner eller foreldre. (Har såklart foreldre, men fikk aldri noe emosjonell guiding/oppdragelse). 

Så jeg trodde kvinner alltid skulle være så pen og tilgjengelig som mulig, det falt meg ikke inn at det var lov å bruke flate sko om det ikke var helt nødvendig for eksempel. Jeg trodde menn krevde at man var sminket, nybarbert, nydusjet og femininint kledd om man skulle være i nærheten av dem eller innbille seg at man kunne snakke til dem. Jeg anså andre mennesker, og menn spesielt som guder. Jeg trodde det var en nødvendig inngangsbilett, på samme måte som man kjøper bussbilett og føler seg slem om man sniker på bussen. I mitt hode var det ikke lov å la vær å prøve, man måtte i det minste prøve å etterligne deilig/pen for å vise at man brydde seg og hadde omtanke for omgivelsene.

Dette beskriver meg i den alderen også. Den kom nok til dels fra min mannssjåvinistiske far som mente at kvinner kun hadde verdi som mannens påheng. Min mor var med på å innprente at slank figur, høye hæler, sminke og velstelt hår var et must. Jeg kjørte den stilen fra jeg sluttet på videregående, og til jeg var over 30. Mannfolka falt pladask også. Det var liksom et kompliment å få vite at man ble stirret i senk av menn. I ettertid har det gjort meg uvel av å tenke på.

Anonymkode: c2caf...af1

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også gått slik fordi jeg trodde det var min plikt å være attraktiv/bra nok for menn. Min far var noe skummel og dominerende så det var viktig som barn å holde ham fornøyd. Da jeg ble eldre overførte jeg det til det generelt var viktig hva menn syns om ting og best å behage menn for å være bra nok og trygg i meg selv. Å mishage menn ga meg angst. 

Anonymkode: e5331...dc5

• Liker 6
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette kjenner jeg meg igjen i🙂

Anonymkode: ca711...a72

• Liker 4
Skrevet

Jeg kledde meg noe à la det i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene. Vokste fort fra meg de ultrakorte skjørtene og de ubehagelige hælene. Likevel er jeg på en måte glad for at jeg hadde denne perioden. Ja, det var 100% oppmerksomhetsbehov. Men det var også en trygghet/stolthet av egen kropp. Jeg var stram og tynn og var ikke redd for å vise det fram. Det er ingenting som er så anslående for menn, og ingenting som er så provoserende for eldre kvinner, enn en ung kvinne som kler seg seksuelt utfordrende.

Nå som 35-åring så har jeg en helt annen stil. Kler meg fremdeles veldig stereotypisk feminint. Og liker hæler og skjørt, men dekker meg mye mer til. Jeg liker å være attraktiv, men det er viktigere for meg å også bli respektert. 

Anonymkode: e1d2a...a7e

• Liker 4
Skrevet

Forstår ikke problemet eller undringen? Undrer du virkelig? Personlig er jeg for glad i komfort+jeg er forbi middagshøyden. Men, altså, alle har jo sin ting. Noen er gode i klingon, andre er flinke med sminke og mote (uten at det ene nødvendigvis utelukker det andre). 

La folk skinne på sin måte? Jeg liker å se pene folk, både kvinner og menn.

Anonymkode: f4b56...eab

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Damer er sjalu på de damene som er finere og flinkere til å kle seg. Virker som flertallet av damene her kler seg for å unngå blikk fra menn, da bør de ikke bli sjalu på de damene som evner å se sexy og tiltrekkende ut.

Anonymkode: 8de8e...ae8

• Liker 7
Skrevet

Jeg går i kort-korte skjørt og kjoler, men ville ikke akkurat innbille meg at jeg ser ut som menns drøm:fnise: Gjør det fordi jeg synes bena er en av mine bedre sider, og fordi jeg er såpass høy at kjoler og skjørt blir uansett kortere på meg enn på de fleste andre. Liker dog å "kle det litt ned" med strømpebukser, langermet eller høyhalset overdel så ikke jeg viser hud overalt samtidig.

Anonymkode: 612d1...879

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Damer er sjalu på de damene som er finere og flinkere til å kle seg. Virker som flertallet av damene her kler seg for å unngå blikk fra menn, da bør de ikke bli sjalu på de damene som evner å se sexy og tiltrekkende ut.

Anonymkode: 8de8e...ae8

Og hvor eksakt ser du sjalusi i noen av disse innleggene?

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg er uenig i at disse kvinnene har høyere selvtillit enn andre. Heller tvert i mot, vil jeg tro. Folk som kler seg for å få oppmerksomhet, har sjelden særlig god selvtillit. 

Skrevet

Har kledd meg sånn før, da jeg var atten-nitten, men følte ikke det var meg, ble mye styr og likte ofte ikke de gutta som sjekket meg opp. Så nå er jeg vanlig, dater bare kunstnere og nerds uansett ☺️ Greit å finne ut hvem man er og hvem man vil ha liksom.

Anonymkode: 8ea69...cf2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du ligger vel med en del også da eller? 

Anonymkode: 1c7b1...b8a

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...