AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Jeg har gått på dagpenger. Fikk et 2 mnd vikariat, og får mest sannsynlig tilbud om et lenger vikariat når dette går ut. Men denne plassen er fæl, de andre ansatte baksnakker meg og er stygge, så jeg vil ikke fortsette, så jeg vil helst ikke ha ny kontrakt. Når jeg skal søke opp dagpenger nå må jeg legge inn arbeidsgiver og om jeg har fått tilbud om ny kontrakt. Hvis jeg skriver at jeg ikke har fått tilbud ny, kommer nav til å undersøke om jeg egentlig kunne fått tilbud om nytt vikariat? 😕 Anonymkode: 52450...c92
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 De kan sjekke, men mest sannsynlig så gjør de ikke det. Man er uansett ikke pliktig til å være i en jobb hvor man mobbes. Så dersom nav blir vanskelige så sier du bare det. Anonymkode: e78cf...5de
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Visst du har fått jobben gjennom en arbeidsgiver som NAV foreslo til deg, og som har hatt kontakt med NAV, så kan det være de sladrer på deg visst du sier nei til ny kontrakt. Man kan derimot unngå karantenen til NAV om det gjelder mobbing, men ikke alltid like lett å dokumentere. Tror jeg rett og slett ville kontaktet en veileder og spurt hvordan du skal gjøre det, vær ærlig, fortell hvordan du blir behandlet på arbeidsplassen og at du ikke ønsker å fortsette pga. mobbing etter endt kontrakt og hva du skal gjøre når du søker gjenopptak med tanke på skjemaet du må fylle ut. Om dette er en bedrift som NAV har brukt, så vil de sikkert vite om det også. Tenker ærlighet varer lengst her. Anonymkode: 82307...bf3
Sofakona Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Da må du skrive at du sa opp jobben..og legge inn informasjon at du bør mobbet. Da kan det være at du slipper 3 mnd karantene. Jeg fikk dette etter jeg sluttet i en jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå