AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Av 30 dager i en måned har jeg kraftig underlivssopp i minst 15 av disse. Føles ut som jeg kun har fri når jeg har mensen. Har aldri hatt dette problemet før jeg fikk barn og satt inn kobberspiral. Hva faen kan jeg gjøre? Legen min sier det er normalt! Men det kan det ikke være!! Anonymkode: a0d41...28d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Det er mulig å få en sånn 6-ukerskur med diflucan. Du bør også anskaffe multigyn actigel og bruke hver gang etter samleie. Det gjorde susen for meg. Anonymkode: c3770...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Hva mener du med uhelbredelig? Anonymkode: 42920...cad
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Ta ut kobberspiralen da? Jeg hadde mye problemer med underlivssopp før, sluttet med truser - problem løst. Så for meg var det trusene som var problemet Anonymkode: 3663f...6e2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 Ta en pille kur. Skjekk om du ikke har for trange truser eller bukser. Vask de på høy temperatur. Skjekk blodsukker ditt. Anonymkode: b0d5c...e9c 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Slet lenge selv med sopp. Sluttet med syntetiske truser og stringtruser i første omgang. Det hjalp til en viss grad. Så jeg kuttet ut truser. Så sluttet jeg å bruke såpe med parfyme og andre stoffer. Så naturlig som mulig. Dr.Greve og andre såper med 5.5ph hjalp lite. Ga bare mer trøbbel. Jeg byttet også tøymykner og vaskemiddel på klærne til sensitive, som hjalp. Så til det siste tipset som har hjulpet masse: jeg ligger med et håndkle mellom beina hver natt. Lar det ligge lett mellom kjønnsleppene (nei, stapper ikke hele greia oppi, holder med en liten flik), slik at fuktigheten ikke skaper irritasjon. Har merket at hvis jeg ligger uten et par netter, så begynner det å klø og svi. Bytter håndkleet så ofte som mulig (har egne håndklær som er "merket" til dette formålet, og bruker typ håndklær som egentlig er små og brukes til å tørke hender med i de fleste hjem). Sist, men ikke minst: gå til gynokolog/fastlege med det. Tilbakevendende plager kan bety veldig mye. Kan være at sprialen gjør at ph-verdien din i underlivet blir mer sur enn det som burde være. Sæd kan også kræsje med din ph-verdi så høna blir sur. Sum summarum: Dropp trusa og syntetiske plagg, bytt ut såper, vaskemiddel og tøymykner, ikke dusj underlivet hver dag, anbefaler håndkle mellom beina på natt. Gå til lege. Anonymkode: 842d6...f7c 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 Først og fremst må du finne ut om det faktisk er sopp Anonymkode: 27059...7e6 3
Sofakona Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 Vask underlivet med bare vann, dra til en gynekolog 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 Jeg var en periode en del plaget med sopp og fikk tips av gynekologen om å spyle vagina med en stor sprøyte med blanding av eddik og vann for å gjøre forholdene surere der nede. Husker ikke blandingsforholdet, men kanskje 4/5 vann og 1/5 vanlig eddik. Husker at det gjorde susen etter hvert og slapp endeløse kurer med canesten. Dette er ca 10 år siden. Svært sjelden plaget nå. Anonymkode: 9be27...413 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ta en pille kur. Skjekk om du ikke har for trange truser eller bukser. Vask de på høy temperatur. Skjekk blodsukker ditt. Anonymkode: b0d5c...e9c Gjort det. Har ikke stramt noe som helst. Anonymkode: a0d41...28d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 Sofakona skrev (21 minutter siden): Vask underlivet med bare vann, dra til en gynekolog Bruker kun vann, har ikke brukt noe annet i 10år. Har vært hos gynekolog, de sier sopp og normalt. Anonymkode: a0d41...28d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 Blodsukker da. Anonymkode: b0d5c...e9c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bruker kun vann, har ikke brukt noe annet i 10år. Har vært hos gynekolog, de sier sopp og normalt. Anonymkode: a0d41...28d Har du prøvd en lengre Diflucan-kur? Anonymkode: 56ffb...ea4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #14 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ta en pille kur. Skjekk om du ikke har for trange truser eller bukser. Vask de på høy temperatur. Skjekk blodsukker ditt. Anonymkode: b0d5c...e9c *sjekk Anonymkode: 0bdd6...0d1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #15 Skrevet 1. september 2022 Hvis du barberer, dropp det. Anonymkode: e289a...b82 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #16 Skrevet 1. september 2022 Bruk bomullstruser og bomull truseinnlegg Anonymkode: cc269...ff5
Crescedo Skrevet 1. september 2022 #17 Skrevet 1. september 2022 6 ukers pillekur, vask på 90 grader av alt av håndkle, truser og sengetøy og sist, men ikke minst, egne små håndklær til underlivet som jeg kun bruker en gang før de vaskes fungerer for meg. Lufttørking og å bruke fuktighetskrem hjalp mot sårheten, men det var det andre som gjorde at jeg gikk fra nesten konstant sopp til ikke ha hatt det på årevis. Lykke til, sopp er forferdelig!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Bruker kun vann, har ikke brukt noe annet i 10år. Har vært hos gynekolog, de sier sopp og normalt. Anonymkode: a0d41...28d Har du tatt dyrkningsprøve? De sa jeg hadde sopp blant annet pga utfloden min og noe sopp i mikroskop, dyrkning viste ingen sopp Anonymkode: 27059...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #19 Skrevet 2. september 2022 Det kan se ut som dårlig immunforsvar må ta mye av skylda for kronisk soppinfeksjon. https://www.nrk.no/livsstil/darlig-immunforsvar-og-sopp-i-kroppen-1.1318374 Anonymkode: cb8fa...74d 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #20 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Bruker kun vann, har ikke brukt noe annet i 10år. Har vært hos gynekolog, de sier sopp og normalt. Anonymkode: a0d41...28d Disse gynekologene burde ta seg en bolle. Har sikkert penis hele gjengen. Ingenting som klør og svir er normalt. Burde være kjønnsbegrensninger på denne spesialiseringen. Sopp er et symptom på enten lokale eller systemiske ubalanser og skal følges opp når det blir kronisk. Anonymkode: 90643...821 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå