AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Skrevet 1. september 2022 Føler jeg trenger en reality check på om jeg er overfølsom eller ikke. Jeg og kjæresten har vært sammen i 8 mnd, og har snakket om å flytte sammen. Det var han som startet med å ta det opp og snakke om det, som har gjort at jeg etter hvert også har følt meg trygg på at han vil det. Han har fortalt til familie og venner at vi skal flytte sammen, så har ikke hatt tvil om at han vil dette egentlig. Vi har snakket om å selge min leilighet først, siden vi er mest hos han, deretter selge hans og finne noe større. Men nå som vi er i gang og jeg har skaffet megler, så har jeg følt at han ikke har vært så interressert. Jeg tok initiativ til at vi skulle gå på et par visninger og fulgte med på budrunden der, men da følte jeg at han var veldig uinterressert. Kommenterte aldri hvis jeg sa noe om det, hva leillighetene gikk for osv. På visningene også følte jeg at han ikke var helt til stede. Nå som jeg har avtalt med megler så føler jeg også at han har vært litt lite interressert i å høre og snakke om det. Megler vil jo ha rask fremgang på salget, så ting går jo fort. Jeg har derfor tatt opp med han et par ganger, om han fremdeles er sikker osv. Han har betrygget meg med at han vet at han vil, men nå sist når han skule betrygge meg, sa han at han er kanskje 98-99 prosent sikker på at han vil. Den kommentaren gjorde at jeg ble lei meg, men han sier at han mente det ikke sånn det kom frem, men at han ville bare fremstille det realistisk, og at alle har sikkert en liten tvil osv... Men jeg føler at klumpen i magen min bare ble enda større nå, og er redd for hva de 1-2 prosentene betyr. Han tok det riktignok tilbake og sier nå at han er 100-110 prosent sikker. Huff, skjønner at jeg sikkert er overanalyserende. Og jeg skjønner jo at realistisk sett er sikkert 98-99 prosent noe som gjelder for alle i slike valg, men det fungerte i hvert fall motsatt av betryggende. Har vært noen lignende episoder med rare utsagn. Jeg vil jo ikke være en kjip og reagere negativt på alt og at det ikke er lov å si feil heller. Han kan jo være litt klumsete med ordene. Jeg er kanskje bare veldig redd for om det ligger noe mer bak de ordene, og ikke bare kløning som han sier. Så hva tenker dere, er jeg sykt nærtagende eller kan dere forstå meg? Har litt noia for å selge boligen om tre uker kjenner jeg. Anonymkode: d3167...483
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 Han er så sikker som han kan være. Jeg hadde løyet om jeg sa 110% for jeg vil alltid ha noe usikkerhet nå og da. Det er helt naturlig og fornuftig om du tenker over det. Å tvile over noe, reflektere å tenke. Vil tro kjæresten din er realist og du en håpløs romantiker da siden dere tolker det så forskjellig. Jeg er helt enig med kjæresten din her, men jeg hadde nok sagt 110% fordi det er det som jeg tror er den aksepterte sosiale normen. Det skal liksom aldri være noe fnugg av tvil, men det er jo alltid det. Anonymkode: 4cc2b...a2e 1 2
Blåjojo Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Han er kanskje litt dårlig til å ordlegge seg når han skal trygge deg, og du overanalyserer nok litt. Men når det er sagt, så tenker jeg dere er litt for tidlig ute med å flytte sammen. Har erfart at man gjerne ikke kjenner en person ordentlig etter så kort tid som 8 mnd. Skjønner at det er fristende å flytte sammen siden dere sikkert er mye sammen, pga økonomi osv. Men jeg ville faktisk ventet. 1
PM75 Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Se på handlingene og ikke ordene. Han er ikke klar. Vent heller litt med å selge, det haster ikke. 1 1
McMary Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 8 måneder er alt for tidlig til å si sikkert om dere har en fremtid sammen. Særlig når ting skurrer og han ikke er like interessert som deg. Sett kjøpsprosjektet på vent og bare vær kjærester en stund og se det an. Forelskelsen går over i kjærlighet etter 1-2 år, om dere er sikre på hverandre da er det mer fornuft i å kjøpe noe sammen. 4
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Flytt sammen i en av leilighetene dere har og vent med å selge den andre. Prøv å bo sammen før dere kjøper noe sammen. Og ja, du er litt i overkant nærtagende. Det helt vanlig å si at man er 99 % sikker.
Duraton Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 Fortell ham om å si 50% neste gang. Ihvertfall det jeg sier når noe er uklart ^^ Enten så vil man, eller så vil man ikke, 50/50.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 Han bare gruer seg til at du skal høre at han har diaré, etc. Det er ikke verre enn det. Anonymkode: 8dcd0...4ac
Virrevirrevapp Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 De fleste er mindre enn 98-99 % sikre på sine avgjørelser 😄 Dette er jo et soleklart ja.
Fremmed fugl Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Han er mye mer sikker enn hva en domstol trenger å være for å dømme noen til et langt fengselsstraff. Han fremstår vel ikke som hoppløst romantisk, om det er bra eller dårlig for deg.... det vet kun du. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 Lei ut den ene leiligheten og bo sammen i den andre. Det dere gjør nå blir veldig dyrt om samboerskapet ikke blir som forventet. Anonymkode: 0df57...067 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 Vent med å selge! 8 mnd er altfor kort tid til å vite om det blir varig, dere bør være sammen i et par år slik at forelselsen har fått gå over i kjærlighet, og kjenne at dere begge er helt klare for et liv sammen før dere kjøper noe sammen. Anonymkode: 36948...a03 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 Takk for svar. Ser at jeg kanskje tok det litt tyngre enn nødvendig. Ser alle skriver at vi bør vente. Vi er i 30-åra, vi ser hverandre nesten hver eneste dag, og vi begge har nok erfaring til å vite at dette føles rett. Vi er begge veldig innstilt på å få det til. Kanskje går det litt fort, men samtidig er det jo ganske vanlig å flytte inn sammen på dette tidspunktet? Jeg har ingen lyst til å vente. Anonymkode: d3167...483
AprilLudgate Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 Om han ikke virker interessert hadde jeg avlyst mitt salg med mindre du allerede har signert kontrakter osv. Og ventet litt 8 mnd er tidlig å flytte sammen uansett alder 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå