Gjest Gjest Skrevet 25. november 2005 #1 Skrevet 25. november 2005 Har en boks med creme fraiche i kjøleskapet som går ut på dato snart. Hva kan jeg bruke denne til? Har noen f.eks. en middagsrett med creme fraiche i?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2005 #2 Skrevet 25. november 2005 CF holder lengre enn datoen hvis den ikke er åpnet. Ville brukt den i gryterett der du ellers ville brukt fløte/rømme/melk.....
Gjest Dalwhinnie Skrevet 25. november 2005 #3 Skrevet 25. november 2005 Finnbiff? Enkelt, godt og passer i høstmørket.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2005 #4 Skrevet 25. november 2005 Taco-form!! Kok pasta (skruer el.l) Lage kjøttdeig som du vil lage til taco Bland en boks creme fraiche med en "boks" snøfrisk, krydderost el.l (den smaken du måtte ønske) Bland pasta og CF-blandingen, og bland inntacokjøttdeigen. Strø over revet ost og gratiner i ovenen på ca 200 grader i en halv time. Serveres med nacho-chips, salsa, rømme og salat *nam-nam*
Gjest Ingrid78 Skrevet 25. november 2005 #5 Skrevet 25. november 2005 Den er utrolig god hvis du kjøper spansk gryte i butikken, og bruker kylling istedetfor svin som det står på pakken. Også serveres det hele med ris.
NIKI Skrevet 25. november 2005 #6 Skrevet 25. november 2005 Se på denne oppskriften, er vanvittig god synes jeg Apèretif Den med Biff og tagliatelle. Man kan bruke svinekjøtt istedet for biff om man ønsker.
Gjest Aloha Skrevet 25. november 2005 #7 Skrevet 25. november 2005 Den er utrolig god hvis du kjøper spansk gryte i butikken, og bruker kylling istedetfor svin som det står på pakken. Også serveres det hele med ris. ← Eller du kan lage Toro sin marokkanske gryte med kylling. I denne skal du bruke creme fraiche eller rømme.
Gjest vimse Skrevet 25. november 2005 #8 Skrevet 25. november 2005 Eller i brun saus, jeg lager aldri brun saus uten creme fraiche i, setter en veldig god smak på sausen, særlig til viltkjøtt.
Gjest Hippopotamus Skrevet 25. november 2005 #9 Skrevet 25. november 2005 Kok den opp med litt blåmuggost og hell over pastaen. Strø over sorte oliven, hakkede valnøtter og purreløk eller persille. Nydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå