Gå til innhold

Hvilken av desse bilene er mest verdt pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1)Volvo cx40, volvo select, 2019-modell med masse utstyr og 7 års garanti(er select programmet bra i praksis??).Rundt 500 000kr, 25 000 km.

2)Toyota yaris cross, pris avhengig av valg av utstyr, men 370-400 000. Ny modell med 5 års garanti.

Hvilken av desse er mest “solid”? Begge er fossil. Er så utrolig lei bilen min som nesten starter når den vil😌Senest i går betalte jeg 1000kr for ingenting. Lamper som lyser pga feil på fabrikkinmstillinger(?). Ja det er en fransk jævel😒 Bare trøbbel🙁

Anonymkode: e23a0...cc5

Skrevet

Toyota er langt mer driftssikker en Volvo. Så om du bare er ute etter den mest driftssikre bilen, velger du Toyota. 

Anonymkode: 9c08f...80e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde helt klart valgt Toyota'n 😊

• Liker 3
Skrevet

Volvoen kommer jo med både dieselmotor, bensinmotor, elektrisk og hybrid bensin/elektrisk.
Toyotaen er hybrid bensin/elektrisk.

Begge kommer med firehjulstrekk eller framhjulstrekk.

Hvis bilen skal brukes mest til småkjøring så ville jeg valgt hybrid, elektrisk eller bensin. For langkjøring er diesel bedre og det kan bli en del utgifter til vedlikehold hvis en dieselbil brukes til småkjøring.

Ville også valgt firehjulstrekk på begge bilene selv om forbruket er litt høyere enn med framhjulstrekk.

Anonymkode: cf1e8...ab2

Skrevet

100% Toyota, det mest driftssikre bilmerket som finnes. 

Anonymkode: 34b44...989

Skrevet

Om du ikke bryr deg om annet enn at bilen skal starte og være et problemfritt bilhold liksom med rimelig driftskostnader og forsikring, velg Toyota..

Skrevet

Toyota uten tvil.

Anonymkode: 44076...9d9

Skrevet

Jeg hadde glatt valgt Volvoen.

• Liker 1
Skrevet

Har hatt både volvo og toyota. Driftssikkerheten syntes jeg var bra på begge. Kun normale slitedeler i forhold til kjørte km. Dette var biler kjøpt 2-3 år gamle og solgt etter 5 år. Toyota er en enkel og kjedelig bil som tar deg fra a til b. Volvo er å ganske traust, men hadde en mye bedre komfort og en bedre kjøreopplevelse. Dette er såklart min mening.

Økonomisk er det vanskelig å si. Toyotaen er billigere, men vil å tape verdi hurtigere enn hva volvoen gjør. Om jeg skulle valgt mellom disse to så hadde jeg valgt volvoen, men klart kjører du lite, skal ha bilen til den blir vrak og ikke har spesielt interesse av bil er Toyota et greit valg.

Anonymkode: 4ebed...360

Skrevet

Bare tenk på at Toyota kan gå konkurs om ikke så altfor lenge. De henger ikke med i elbil-utviklingen, og det stakkarslige forsøket de har gjort så langt på å lage elbil feilet. Innen noen år vil folk kun kjøpe noe annet enn elbil hvis de har helt spesielle behov. Det vil si at Toyota ikke får solgt bilene sine. Og de går konkurs.

Skrevet
jabx skrev (18 minutter siden):

Bare tenk på at Toyota kan gå konkurs om ikke så altfor lenge. De henger ikke med i elbil-utviklingen, og det stakkarslige forsøket de har gjort så langt på å lage elbil feilet. Innen noen år vil folk kun kjøpe noe annet enn elbil hvis de har helt spesielle behov. Det vil si at Toyota ikke får solgt bilene sine. Og de går konkurs.

Nå er jo markedet til Toyota veldig mye større en de få vestlige land der el-bil er en mulighet og dessuten så produserer de veldig mange andre kjøretøy enn små personbiler.

Land Cruiser har de f.eks. produsert helt siden 1951, 70 serien har vært i produksjon siden 1984 og for veldig mange i Sør-Amerika, Afrika, Australia, Midt-Østen og mange asiatiske land så finnes det rett og slett ikke alternativer som kommer i nærheten av 70 serien. Selv i de store koboltgruvene der de utvinner kobolt for bruk i batterier til el-biler bruker de Land Cruiser J70.

De små lastebilene som f.eks. Toyota Dyna er også vanvittig populære i alle disse landene nevnt ovenfor.

Enn så lenge så er el-bil bare et alternativ i moderne vestlige land med utbygd og stabil forsyning av strøm, alle andre plasser kommer det til å ta veldig mange år før el-bil blir allemannseie om det i det heletatt kommer til å skje.

Anonymkode: cf1e8...ab2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ønsker ikke hybrid eller el bil, fordi jeg har bare mulighet til hurtiglading. Det er mest småkjøring, bortsatt fra 4-5 langturer i året(type 8 t kjøring hver vei). Utseendemessig liker jeg best volvoen, og ser at noen av de nye toyotaene ligger til salgs rundt 450 000kr. Så innkjøpspris kan ende noenlunde likt. Ønsker en bil som varer lenge, er god på vinterføre, kan varmes opp via app(har ikke garasje), og så synes jeg 7 års garanti i volvo select virker greit. Ser ut til at man kan få veldig rask veihjelp om uhellet er ute. Har jo vanlig bilforsikring, men aldri benyttet meg av det. Er ikke veeldig opptatt av bil🙈

Skrevet

Hvem av de liker du å kjøre?

Skrevet
Snublefot62 skrev (27 minutter siden):

Hvem av de liker du å kjøre?

Vet ikke🥴antar begge er et steg opp fra faenskapet i dag😅Er fornøyd bare den starter, jeg slipper å høre alarmer som bare er feilmeldinger uten grunn, og at jeg slipper å stå bom fast og spinne på flat parkering(etter måking)😊Og slipper å skrape is.

Skrevet
jabx skrev (1 time siden):

Ja, du kan jo bare kose deg med elbilen din når strømrasjonering er et faktum og lademuligheter for bil er det første som ryker. Å sløse strøm på sånt tull er ikke bærekraftig med dagens strømsituasjon, og det blir vel neppe noe bedre fremover.  Alle med litt innsikt i verdensøkonomi er på vei tilbake til fossilbil.

Anonymkode: 44076...9d9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet
jabx skrev (3 timer siden):

Bare tull. Har du sett den nye Lexusen forresten?

Anonymkode: 34b44...989

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
jabx skrev (4 timer siden):

Noe av det medt tøvete du har servert her inne! Toyota vet hva markedene trenger, og lager biler deretter. De har også designet flere rene elbiler, så slik kan kan du dra pokkerivold med!

Anonymkode: 61f52...ff3

• Liker 3
Skrevet
jabx skrev (6 timer siden):

Sånn går det når en bruker Teslarati som nyhetskilde.

Anonymkode: cc421...1a8

• Hjerte 1
Skrevet

Land Cruiser er tingen :) 

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (7 timer siden):

Land Cruiser er tingen :) 

De er helt rå😁Men jeg har ikke økonomi til en så dyr bil🥴Og så bor jeg i en by, med dårlig plass til parkering. I en drømmeverden hadde jeg hatt LC👌Og kjørt hard core rally i skauen😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...