Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med dette på jobb. Jeg vil ikke være en som snur kappen etter vinden, men jeg vil heller ikke være sånn at jeg ikke kan forandre mening i lys av ny informasjon eller innrømme feil.

Jeg får ofte angst etter jobb når jeg tenker på ting jeg har sagt. Tenker at jeg var for bestemt og påståelig, angrer på det og er redd for at folk synes det ble feil. Det er skikkelig ubehagelig og da tenker jeg at fra nå av skal jeg holde kjeft. Og ikke uttale meg sterkt om ting, bare være nøytral. Men så går jeg i baret igjen og så angster jeg etterpå.

Er det noen som kjenner seg igjen? Er det bare jeg som har elendig selvtillit?

Anonymkode: a720c...e2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sliter litt med dette på jobb. Jeg vil ikke være en som snur kappen etter vinden, men jeg vil heller ikke være sånn at jeg ikke kan forandre mening i lys av ny informasjon eller innrømme feil.

Jeg får ofte angst etter jobb når jeg tenker på ting jeg har sagt. Tenker at jeg var for bestemt og påståelig, angrer på det og er redd for at folk synes det ble feil. Det er skikkelig ubehagelig og da tenker jeg at fra nå av skal jeg holde kjeft. Og ikke uttale meg sterkt om ting, bare være nøytral. Men så går jeg i baret igjen og så angster jeg etterpå.

Er det noen som kjenner seg igjen? Er det bare jeg som har elendig selvtillit?

Først og fremst; slutt å misbruk ordet angst. Det du har er en usikkerhet. Folk har alt for lett å skylde på angst og dermed "flykte" fra de faktiske problemene.

Som du sier; du har bare dårlig selvtillit, usikkerheter knyttet til din kommunikasjon og slikt.

Anonymkode: 72560...2d3

• Liker 1
Skrevet

Å endre mening er sexy! Men det kan ofte være klokt å gå litt stille i dørene - særlig på jobb for å unngå unødvendig konflikt. Choose you battles!

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Først og fremst; slutt å misbruk ordet angst. Det du har er en usikkerhet. Folk har alt for lett å skylde på angst og dermed "flykte" fra de faktiske problemene.

Som du sier; du har bare dårlig selvtillit, usikkerheter knyttet til din kommunikasjon og slikt.

Anonymkode: 72560...2d3

Okei, kanskje? Jeg får vondt i magen og blir urolig og kvalm når jeg tenker på ting jeg har sagt. Ikke som et ordentlig panikkanfall som jeg har hatt før, men absolutt intenst ubehag. Føler nesten at jeg var en annen person da jeg sa det og at jeg etterpå kommer til meg selv. Men det bunner sikkert i usikkerhet ja. Hvem er jeg til å mene noe som helst liksom.

Tumelodijo skrev (12 minutter siden):

Å endre mening er sexy! Men det kan ofte være klokt å gå litt stille i dørene - særlig på jobb for å unngå unødvendig konflikt. Choose you battles!

Ja, jeg setter jo pris på det hos andre, når de beklager for at noe ble feil og at de har ombestemt seg. Må slutte å uttale meg om alt mulig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...