AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1 Del Skrevet 1. september 2022 Skal egentlig på 1 ukes ferie på lørdag, men hunden har blitt syk. Er veldig bekymra siden han er eldre og han er så dårlig. Dekker reiseforsikring dette? Sånn at jeg kan avlyse reisen og få igjen penger fra forsikring? Hvis ikke må jeg «bli syk» og skaffe en legeerklæring på meg selv? Hva slags sykdom godtar reiseforsikring? Fungerer panikkangst pga syk hund? Leser det ikke kan være en forverring av en diagnose man allerede har og har angst på papiret, men ikke panikkangst.. holder det med forkjølelse liksom? For det har jeg jo. Føler ikke jeg kan dra fra hunden 1 uke i den tilstanden her 😕 Anonymkode: 2e66c...823 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Del Skrevet 1. september 2022 Tenker det kan være lurt å lese vilkårene i sin forsikring. Anonymkode: c3e8b...ed4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skal egentlig på 1 ukes ferie på lørdag, men hunden har blitt syk. Er veldig bekymra siden han er eldre og han er så dårlig. Dekker reiseforsikring dette? Sånn at jeg kan avlyse reisen og få igjen penger fra forsikring? Hvis ikke må jeg «bli syk» og skaffe en legeerklæring på meg selv? Hva slags sykdom godtar reiseforsikring? Fungerer panikkangst pga syk hund? Leser det ikke kan være en forverring av en diagnose man allerede har og har angst på papiret, men ikke panikkangst.. holder det med forkjølelse liksom? For det har jeg jo. Føler ikke jeg kan dra fra hunden 1 uke i den tilstanden her 😕 Anonymkode: 2e66c...823 Covid burde vel funke greit? Vedder på legekontoret ikke vil ha deg innom heller så du slipper å lyve legen rett oppi trynet. Anonymkode: c0e4f...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. september 2022 #4 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis ikke må jeg «bli syk» og skaffe en legeerklæring på meg selv? Hva slags sykdom godtar reiseforsikring? Fungerer panikkangst pga syk hund? Leser det ikke kan være en forverring av en diagnose man allerede har og har angst på papiret, men ikke panikkangst.. holder det med forkjølelse liksom? For det har jeg jo. Det du egentlig spør om er hvordan du kan lyve både for lege og forsikringsselskap for egen økonomisk vinning? Vet du, av og til skjer det kjipe ting, det er en del av livet, også når det innebærer tap av både penger og opplevelser. Du har valgt å ha hund, da har du også valgt å ta på deg det ansvaret og alt det innebærer. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Del Skrevet 1. september 2022 Jeg har hundeforsikring som dekker reise om hunden blir syk. Kan du ha det i forsikringen til hunden? Anonymkode: 0b686...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Del Skrevet 1. september 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: holder det med forkjølelse liksom? Anonymkode: 2e66c...823 Jeg vet ikke hvordan det er med hund og alt det, men vi fikk dekket 1 dag tapt ferie da sønnen vår ble forkjøla mens vi var bortreist. Dette var i 2020, så det var jo ganske strengt, og vi fikk ikke brukt noen billetter vi hadde bestilt til den dagen, så vi ba egentlig bare om kompensasjon for billettene, men fikk for en tapt feriedag også. (Kunne sikkert fått for flere om vi hadde dokumentert at han var syk lenger, men det var bare de billettene som var viktig for oss.) Anonymkode: 4ad69...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg vet ikke hvordan det er med hund og alt det, men vi fikk dekket 1 dag tapt ferie da sønnen vår ble forkjøla mens vi var bortreist. Dette var i 2020, så det var jo ganske strengt, og vi fikk ikke brukt noen billetter vi hadde bestilt til den dagen, så vi ba egentlig bare om kompensasjon for billettene, men fikk for en tapt feriedag også. (Kunne sikkert fått for flere om vi hadde dokumentert at han var syk lenger, men det var bare de billettene som var viktig for oss.) Anonymkode: 4ad69...80b Det er ganske vesentlig forskjell på barn og dyr. Det er vanligvis spesifisert at reiseforsikringen dekker avbestilling/utgifter dersom nærmeste pårørende blir syk, eller de man reiser med. TS: Du må sjekke med ditt forsikringsselskap, ingen her vet hvilken type reiseforsikring du har, og hvilke vilkår det er. Men å drive med forsikringssvindel er ikke å anbefale. Forkjølelse vil muligens være grunn nok, så lenge du får en legeattest på at forkjølelsen din er såpass at du ikke kan reise av medisinske årsaker. Panikkangst ville ikke min reiseforsikring dekket. Anonymkode: 641ba...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Del Skrevet 1. september 2022 Håper legen din har ryggrad til å nekte å skrive ut fake legeattest om panikkangst bare fordi du skal spare penger (= forsikringssvindel). Anonymkode: 1da7e...0d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Del Skrevet 1. september 2022 Jeg lurer på om du bør gjøre en grundig vurdering av om dette vil lønne seg på lang sikt, om du ender opp med å forfalske sykdom hos deg selv. Forsikringsselskapene bruker mye ressurser på å avdekke denne typen svindel, og om du blir tatt så vil det bli både dyrt fordi du må betale ut igjen eventuell sykdom, i tillegg til at du vil få store problemer med å ta opp nye forsikringer på både dyr, hus, bil og mennesker... Så, er det virkelig verdt det? Jeg ville enten droppet turen og skrevet tapet på uflaks-kontoen, eller reist og hatt hunden hos noen den var trygg hos. Anonymkode: 97519...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 1. september 2022 #10 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har hundeforsikring som dekker reise om hunden blir syk. Kan du ha det i forsikringen til hunden? Anonymkode: 0b686...f0d Hvilken forsikring er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå