Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overlykkelig over å være gravid og alt ser bra ut! Allikevel klarer jeg ikke å riste av meg frykten for en ny MA. Kan det fortsatt skje nå? Sist hadde jeg en MA som ble oppdaget i uke 9, men fosteret hadde nok vært dødt siden uke 6 eller 7.  Jeg vet at risikoen er mye mindre nå, men føler meg i limbo siden man enda ikke kjenner liv og symptomene roer seg litt nå i 2. trimester... Noen som har erfaringer å dele..?

Anonymkode: 03872...ebd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaring med å IKKE få MA i uke 16? Les deg opp på statistikken. MA så sent er ekstremt usannsynlig. Det er heller ikke vanlig å kjenne liv så tidlig - vent til uke 20. 

Anonymkode: b73c2...f72

Skrevet

Jeg forstår deg godt, jeg var bekymret frem til i allefall uke 20. Alt gikk som det skulle hele veien, men vi hadde strevd veldig med å bli gravide. Var på flere ekstra ultralyder privat for å roe meg ned. Det slapp etter at jeg jevnlig kjente liv i magen, men jeg handla ikke noe til babyen før etter uke 30. huff. Det er slitsomt, må bare komme seg gjennom. 

Anonymkode: 3b499...55b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Erfaring med å IKKE få MA i uke 16? Les deg opp på statistikken. MA så sent er ekstremt usannsynlig. Det er heller ikke vanlig å kjenne liv så tidlig - vent til uke 20. 

Anonymkode: b73c2...f72

Bare for at TS ikke skal bekymre seg i uke 20, så er det som ofte mot uke 24 man kjenner  mer regelmessig liv og uke 28 det begynner og bli et mønster. 

Anonymkode: 964a4...9d7

• Hjerte 2
Skrevet

Du skal vel ha ultralyd om ikke så lenge? Selv om det føles ut som en evighet, så prøøøv å ikke stresse for mye. Er du veldig redd så bestill deg privat time til ul så du får sett at det er liv :) sjansen for at noe går galt nå er utrolig liten! 

Anonymkode: 4dc19...923

• Liker 1
Skrevet

Her mistet vi sannsynligvis i uke 17, men det ble ikke oppdaget før uken etter på OUL. Jeg levde som normalt, merket ingen forskjell, foruten muligens noe mindre symptomer. Det er den verste dagen i mitt liv, faktisk verre enn dagen etter da jeg måtte føde mitt døde barn. Håper det går bedre med deg ❤️

Anonymkode: 9ba10...753

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her mistet vi sannsynligvis i uke 17, men det ble ikke oppdaget før uken etter på OUL. Jeg levde som normalt, merket ingen forskjell, foruten muligens noe mindre symptomer. Det er den verste dagen i mitt liv, faktisk verre enn dagen etter da jeg måtte føde mitt døde barn. Håper det går bedre med deg ❤️

Anonymkode: 9ba10...753

Så trist å høre! 💔 må være forferdelig vondt. Gode klemmer til deg ❤️

Anonymkode: 03872...ebd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...