Gå til innhold

Hvor ofte vasker du sengetøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bytter du sengetøy? Hvordan tørker du det?

Anonymkode: 1405d...ddb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg gidder. Bor alene og dusjer hver kveld. Men ca en gang i mnd, eller oftere. Går aldri lenger enn det. 

Henger på stativ og laken henger jeg over på en dør. 

Skrevet

Ca en gang i måneden. Tørker det i tørketrommel.

Anonymkode: 0d5b2...365

Skrevet

Eg bytter på senga nøyaktig kvar anna veke 😄🙈 Torsdagar i partallsveker it is, for då har eg alltid kontroll på når det vart gjort sist. Brettar dynetrekk på midten ein gong og heng det over tørkestativet. Så heng eg lakenet over heile stativet. Syns det blir så krøllete om eg tørkar det i trommel. 

Anonymkode: aeb43...b38

• Liker 1
Skrevet

Bruker sengetøyet ca et halvt år før jeg gidder å bytte. Bor alene, og har aldri sex. Så bryr meg ikke så mye som jeg gjorde før. 

Anonymkode: f62e5...6dc

Skrevet

Hver søndag. Alltid. 
Bor alene. 

Anonymkode: 462cb...bcf

Skrevet

Hver 14.dag. Tørkes i tørketrommel. 

• Liker 1
Skrevet

Hver fredag. Tørkes i tørketrommel.

Anonymkode: 689f2...5dc

• Liker 1
Skrevet

Målet er annenhver uke. Jeg sier målet, for jeg haaaater å skifte på sengen og det kan fort bli nedprioritert. Tørker det i trommel. Beste er å få det på sengen så snart det er uke av trommelen for da blir det ikke så rynkete. 

• Liker 1
Skrevet

Hver søndag.

Er det fint vær tørker jeg uke, om ikke tromler jeg det tørt. Legger det alltid rett på sengene igjen, for å slippe å styre med bretting og kaste bort lagringsplass på flere sett. 

Anonymkode: 53ec2...637

Skrevet

Varierer..hver uke/annenhver uke.

Henger ut hvis været tillater det, på tørkestativ inne eller i tørketrommel.

Skrevet

Når vi gidder. Alt fra annenhver uke til hver 3-.4. uke 🙈 ute når været tillater det, ellers på stativ inne. Vi har dessverre ikke tørketrommel. Ønsker meg det, men badet tillater ikke at vi bruker plassen over vaskemaskina på det 😶

Anonymkode: 9b75f...d41

Skrevet

Hver 14.dag. Oftere ved behov (om vi har vært syke, svettet mye osv). Tørker på stativ. Blir så krøllete i tørketrommelen og lakenet krymper så mye i tørketrommelen.

Anonymkode: c93d0...471

• Liker 2
Skrevet

Annenhver uke, oftere ved behov. Tørker dynetrekk og putetrekk i trommelen, lufttørker lakenet (alt annet i trommelen bare pakker seg inn i det som en tettpakket ball om jeg prøver tromle det..)

Anonymkode: 6ff0d...9c2

Skrevet

Klesvasken generelt blir tatt når det er godt tørkevær ute, men det går aldri mer enn to uker mellom hver gang jeg bytter sengetøy.

Hvis det ikke er klestørk ute henger jeg det på snor inne, med lufttørker på.

Anonymkode: 49c6e...9ec

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Skifter når jeg kommer på det.

Tørker ute på stativ året rundt.

Skrevet

Hver 14. dag. Henger til tørk inne. Oftere hvis sykdom e.l. 

Anonymkode: 19dab...3c5

Skrevet

Minst hver 14. dag. Henger det helst ut når vær/temperatur tillater det. Ellers inne på stativ.

Har ikke tørketrommel og kommer aldri til å skaffe det. 

Skrevet

Jeg ser an værmeldingen og henger ofte ut på senkvelden, så får det en flying start og er tørt utpå dagen. 
Blir nok omtrentlig hver fjortende dag ja, men det hender at det gamle ligger litt lengre før det vaskes,
til værvarslinga sier godvær; ingenting er så velduftende som tøy fra utetørkesnora. Vaskes til mandag. 
Det er planen. 

Skiftingen av sengetøy foregår uansett om det gamle vaskes med en gang eller ikke. Det gjør godt. 

Skrevet

Bytter fast annenhver helg og ved behov, og vaskes når det passer. Tørkes på stativ med luftavfukter. 

Anonymkode: 66881...63f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...