AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Dette var ikke planlagt...Er så redd...for skader på foster siden jeg er eldre nå (fikk mitt første barn når jeg var 23) , redd for økonomien...Den er dårlig fra før...Vi bor bare i en liten leilighet. Jeg har også MS og er kjempe redd iforhold til det og utvikling av nye atakk. Ble nettopp uføretrygdet etter snart 20 år i hotellbransjen...Hele livet snur. Redd!! Har et lite panikk anfall her. Kan noen berolige meg? Anonymkode: a9a28...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Kjære TS. Dette går bra. Du skriver ikke hvor mange uker du er på vei, men antar at du akkurat har funnet det ut. Du har nå to alternativer foran deg. Beholde det eller ikke. Det er uansett ingen feil valg. Jeg anbefaler deg å snakke med jordmor på helsestasjon asap, eventuell din fastlege. De har mye større kunnskap om dette enn folk på forum. Lykke til ❤️ Anonymkode: e5650...812 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Det er virkelig ikke noe å tenke på med skader på foster fordi du er eldre, 36 år er virkelig ingen alder. Det er noe sånt som 98% sjanse for at alt er fint med baby, og alle over 35 får nå automatisk nipt for å sjekke at baby er frisk i tillegg ☺️ Angående alt det andre - kanskje ring og snakk med Amathea? Anonymkode: a731f...bd5 7 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kjære TS. Dette går bra. Du skriver ikke hvor mange uker du er på vei, men antar at du akkurat har funnet det ut. Du har nå to alternativer foran deg. Beholde det eller ikke. Det er uansett ingen feil valg. Jeg anbefaler deg å snakke med jordmor på helsestasjon asap, eventuell din fastlege. De har mye større kunnskap om dette enn folk på forum. Lykke til ❤️ Anonymkode: e5650...812 Takk for råd begge to. Abort er ikke et alternativ Anonymkode: a9a28...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Det er virkelig ikke noe å tenke på med skader på foster fordi du er eldre, 36 år er virkelig ingen alder. Det er noe sånt som 98% sjanse for at alt er fint med baby, og alle over 35 får nå automatisk nipt for å sjekke at baby er frisk i tillegg ☺️ Angående alt det andre - kanskje ring og snakk med Amathea? Anonymkode: a731f...bd5 Jeg var 36 ved termin. Fikk (og benyttet meg av) tilbud om NIPT og tidlig ultralyd, men alderen min var aldri noe tema på sykehus eller andre steder. Bare på KG. Anonymkode: 47719...2db 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 36 er ingen alder i den sammenheng. Anonymkode: d1105...3c5 5 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 Alder er vel det minste problemet. Det andre du nevner er mye større utfordringer, men det går nok fint. Anonymkode: 03a36...fb3 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 Alderen din er 0 problem. Det finnes folk som får barn langt opp i 40-årene. Det andre du nevner derimot. Du er uføretrygdet og er syk, er et barn virkelig en god idé? Det er grunn nok til at jeg hadde tatt abort i alle fall. Anonymkode: 42fad...011 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alderen din er 0 problem. Det finnes folk som får barn langt opp i 40-årene. Det andre du nevner derimot. Du er uføretrygdet og er syk, er et barn virkelig en god idé? Det er grunn nok til at jeg hadde tatt abort i alle fall. Anonymkode: 42fad...011 Litt enig, ms er en veldig alvorlig sykdom. Jeg har en mor med ms, det har ikke vært gøy for å si det sånn. I dag sitter hun i rullestol. Var selvfølgelig ikke bare MS’en som var et problem. Sykdommen gjorde henne deprimert og hun ble alkoholiker. Dette er en god stund siden nå da, jeg tror behandlingen for ms har blitt mye bedre og mer effektiv, så det kan jo bli bedre. Men vi hadde aldri noen som dukket opp på fotball-kamper, skoleannledninger og min mor bidro aldri på dugnad og jeg hørte andre foreldre være sure over det(ms var ikke så kjent på den tiden). min mor har nå fått «legeskrekk», sluttet behandling(flere år siden) og har mistet det litt i hodet. Det har ikke vært en god oppvekst for meg og min bror. Men så var hun alenemor også så det var nok mye hardere for henne. Anonymkode: 2cd6b...05c
_popcorn_ Skrevet 2. september 2022 #10 Skrevet 2. september 2022 Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og krenkende innlegg, og svar til det. _popcorn_, adm
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alderen din er 0 problem. Det finnes folk som får barn langt opp i 40-årene. Det andre du nevner derimot. Du er uføretrygdet og er syk, er et barn virkelig en god idé? Det er grunn nok til at jeg hadde tatt abort i alle fall. Anonymkode: 42fad...011 Helt enig. Dette er ikke en egnet livssituasjon for et barn. Anonymkode: fc0aa...64e 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 Hei folkens. Abort er som sagt ikke et alternativ og jeg trenger ikke behrunne det. Jeg har barn fra før. Er ikke noe hemmet på noen måte fysisk men sliter med utmattelse. Men likevel bekymret for etter fødsel. Mulige atakk. Også bekymret for økonomi. Hva har vi rett på? Engangsstønad? Anonymkode: a9a28...5d4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 Gratulerer!🎉 Du er heldig som får et barn til! 😊 (Selv har jeg ingen) Dette går nok bra Anonymkode: 3b711...1ef 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #14 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei folkens. Abort er som sagt ikke et alternativ og jeg trenger ikke behrunne det. Jeg har barn fra før. Er ikke noe hemmet på noen måte fysisk men sliter med utmattelse. Men likevel bekymret for etter fødsel. Mulige atakk. Også bekymret for økonomi. Hva har vi rett på? Engangsstønad? Anonymkode: a9a28...5d4 Om ikke abort er et alternativ kan du vurdere adopsjon Anonymkode: 2a25d...f1a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #15 Skrevet 2. september 2022 Er det ikke tungt med barn når man sliter med utmattelse?🤷♀️🙂 Anonymkode: b9c0c...d10
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 Gratulerer med graviditeten. Du er ikke for gammel. Har du en partner? Evt andre som kan støtte og hjelpe deg? Be om time hos jordmor eller fastlege snarest, si at du trenger litt mer støtte enn det ordinære svangerskapsomsorgprogrammet. ❤ Anonymkode: a73b0...8fe 1
saltyliquorice Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 Hvis abort er utelukket, så er kanskje adopsjon det også? Aldersmessig tror jeg ikke det er noe stort problem. Du får god oppfølging. Min mor fikk meg rett før fylte 36. Budsjetter, kjøp kun det du trenger, kjøp brukt. Snakk med nav og finn ut hvilke ytelser dere kanskje har rett på. Masse lykke til ❤️ 1
Urwa Skrevet 2. september 2022 #18 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 1.01): Dette var ikke planlagt...Er så redd...for skader på foster siden jeg er eldre nå (fikk mitt første barn når jeg var 23) , redd for økonomien...Den er dårlig fra før...Vi bor bare i en liten leilighet. Jeg har også MS og er kjempe redd iforhold til det og utvikling av nye atakk. Ble nettopp uføretrygdet etter snart 20 år i hotellbransjen...Hele livet snur. Redd!! Har et lite panikk anfall her. Kan noen berolige meg? Anonymkode: a9a28...5d4 36 er ikke gammelt. Jeg fikk min første som 19-åring og min siste når jeg var 36. Syns siste svangerskapet var det letteste av mine alle.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #19 Skrevet 2. september 2022 Jeg fikk mitt første barn da jeg var 36. For min del ville det å få barn da jeg var 23 vært et veldig mye større problem. Men, det er jo det at du er syk som vil skape utfordringer, ikke alderen din? Bra det er avklart med uføretrygd, da. Økonomien blir sikkert ikke lett, men nå er den i hvertfall forutsigbar, det er en stor fordel med barn. Det er din helsetilstand som burde bekymre deg, ikke barnets. Anonymkode: 6e4a5...0b1 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #20 Skrevet 2. september 2022 Er 36 og gravid med første, og ingen leger har fokusert på noe risiko assosiert med det. Får ekstra oppfølging pga stoffskiftet, men det ville jeg fått uansett. Anonymkode: 62eb2...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå