AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Hva er mekanismen bak forelskelse/ betatthet. Hva er det godt for? Jeg har ofte lurt på hvorfor jeg har blitt tiltrukket enkelte personer ❤ Noe de alle har hatt til felles for min del er et søtt smil. Ellers ganske forskjellige personer og ingen har vært sånn "modell pene", (merkelig nok er det noe ved de "modell pene", som jeg syns er mer av en "turn off") ingen veltrente har tiltrukket meg heller. Hvorfor akkurat de personene er et mysterium for meg og hva er greia? Har også merket at mine venninner tiltrekkes av personer jeg aldri ville ha blitt tiltrukket av selv, og jeg forstår overhodet ikke hva de ser i vedkommende. Anonymkode: 8cf97...b00
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #2 Skrevet 1. september 2022 God kjemi, en god person blir umiddelbar tiltrekkende. Så om du ikke føler det på samme måte som dine venninner er det jo fordi du ser med andre øyne. Og bar er jo det, at dere ikke faller for de samme hele tiden. Anonymkode: b6631...0ed 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Er de høye og store? Anonymkode: 8ca7d...874
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Kvinner tilrekkes av forskjellige menn for å teste ut det genetiske bassenget. Å bli betatt gir en større sjanse for sex og barn. Det er også derfor vi har matpreferanser. Om alle likte den samme maten, ville vi alle dødd om den var giftig. Det at noen har forskjellige preferanser gjør at man minsker sjansen. Anonymkode: fa902...bc2 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er de høye og store? Anonymkode: 8ca7d...874 Nei, ikke alltid, men stortsett høyere enn meg med minst et halvt hode. Noen slanke andre kraftigere. Anonymkode: 8cf97...b00
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Det er jo mye hjernekjemi i dette. Samme med grunnen til at folk får hekt på noen. Anonymkode: fba81...b16
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Kvinner tilrekkes av forskjellige menn for å teste ut det genetiske bassenget. Å bli betatt gir en større sjanse for sex og barn. Det er også derfor vi har matpreferanser. Om alle likte den samme maten, ville vi alle dødd om den var giftig. Det at noen har forskjellige preferanser gjør at man minsker sjansen. Anonymkode: fa902...bc2 Interessant. Anonymkode: 8cf97...b00 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 Lurer jeg også på. Tror det har mest å gjøre med at de har et bekreftelsesbehov de trenger å få oppfylt. Og derfor klatter over det med «kjærlighet». Anonymkode: d0aae...9fa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 når det gjelder forelskelse i sin natur så kan du bli forelsket i noen 10 år eldre enn deg, veie 200kg, være asiat, afrikaner, australier, spanjoler osv. når du sier du ikke kan bli forelsket i noen spesefike personer . har du på en måte aldri forelsket deg i noen, du har bestemt deg til å være sammen eller bli tiltrukket. forelskelse skiller ikke folk økonomisk eller utseende. det har med mest med emosjonelle følelser å gjøre og det kan skje med folk minst du forventer det. de er alle i stand til å starte opp dine følelser mot dem i rett tid. la oss si folk som er ved din side. de behøver ikke se ut som de er oppskåret av marmor, men likevel kan du få en sterk tilknuttning til dem. romantisk gjerne. Anonymkode: f715e...dff 4
McMary Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 Hva det er godt for? Menneske hadde dødd ut om vi ikke ble tiltrukket av hverandre og hadde sex. 🤷♀️ 2
Crazydoglady Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 Hvordan; kjemi og hormoner Hvorfor; for at man skal orke å være med vedkommende lenge nok til å sikre forplantning . Sånn ca. 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 Jeg blir tiltrukket av modellpene og slanke/trente menn. Sjarmerende smil og øyne er viktig for meg. Anonymkode: ce8a1...b34
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Kvinner tilrekkes av forskjellige menn for å teste ut det genetiske bassenget. Å bli betatt gir en større sjanse for sex og barn. Anonymkode: fa902...bc2 Hvorfor forelsker vi oss vi som ikke vil ha barn da. Anonymkode: 88812...b08
Queen of the North Skrevet 1. september 2022 #14 Skrevet 1. september 2022 (endret) Det er ren biologi, kjemi og forplantning. Vi er designet til å reprodusere oss for å bringe arten videre. Vi er ett dyr selv om vi liker å anse oss som bedre. Forskjellen på oss og endel andre dyr er att vi ikke har f eks løpetid eller blir i brunst ett par ganger i året. Vi har 13 muligheter gjennomsnittlig på året til å bli gravide. Så det er helt vanlig att damer blir ekstra yre rundt eggløsning, og noen mannfolk fanger opp lukten av dette og blir tiltrukket uten att de kan identifisere att de har fanget opp feromoner fra ei dame. Forskjellen er att vi har hjernekapasitet til å la være å handle på instinkt. Og du skal være glad att venninnene dine ikke liker samme mannfolk - da slipper dere å slåss om dem og det er mindre sjans for att de prøver seg på kjæresten din. Har ikke mindre enn 5 venninner som har hatt sex med samme fyren... 2 av dem hadde han forhold til som varte over 1 år. Han er en ok suksessfull fyr, men jeg ville ikke tatt i han med ei ildtang fra dag 1. Men de slåss så busta fløyg... Det var det helsikes tenåringsdramaet.. Fra den ene til den andre, med utroskap, møbler som fløy gjennom rommet, slåssing jentene imellom... Og hat kampanjer mot hverandre... Men i ettertid så er det jentene som har holdt sammen når de bare kom over "bullshiten" med den fyren... Endret 1. september 2022 av Queen of the North 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #15 Skrevet 1. september 2022 Jeg også tiltrekkes forskjellige menn, sjarm er fellestrekk og humor. Glemte hvit da😙 Anonymkode: 3bb95...11e
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #16 Skrevet 2. september 2022 McMary skrev (23 timer siden): Hva det er godt for? Menneske hadde dødd ut om vi ikke ble tiltrukket av hverandre og hadde sex. 🤷♀️ Mye snakk om forplantning. Fortsatt etter 45 år kjenner jeg bare eggene løsne når pil treffer riktig plass i hjertet. 😆 Anonymkode: 8cf97...b00
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #17 Skrevet 2. september 2022 Mye snakk om forplantning. Det er nok del av forklaringen, men neppe hele. Jeg er bifil. De mest "hodestupse" forelskelsene mine har vært i kvinner. Jeg har vært forelsket i menn også, men det går saktere og fredeligere for seg. Finner ingen god biologisk forklaring på det. Anonymkode: ba1a7...781
Adrenalina1 Skrevet 3. september 2022 #18 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 22.42): Hvorfor forelsker vi oss vi som ikke vil ha barn da. Anonymkode: 88812...b08 Dypt inne i underbevisstheten vil alle ha barn. Det er nok derfor.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #19 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 22.42): Hvorfor forelsker vi oss vi som ikke vil ha barn da. Anonymkode: 88812...b08 For å knytte bånd. Anonymkode: d6f3d...10d
AnonymBruker Skrevet 3. september 2022 #20 Skrevet 3. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 22.42): Hvorfor forelsker vi oss vi som ikke vil ha barn da. Anonymkode: 88812...b08 Fordi hormoner, feromoner etc er nedarvede dyriske instinkter mens det å få barn eller ikke er et kognitivt bevisst valg. Å ikke ville ha barn endrer ikke kroppskjemien. Anonymkode: 5e8ac...d65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå