AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Står mellom tre alternativ for oss. Alle har noe fint med seg, men ulike plusser og minuser. Av disse, hva hadde du valgt og hvorfor? 1. Gammelt hus, utsikt til skog, stor terrasse, hage i skrå tomt, to garasjer. 5 soverom 2 bad. 7 min med bil til skole/bhg. Trekker ned at det må pusses opp en del og langt fra sentrum. Positivt at det er landlig og rolig, kort vei til marka. 2. Gammelt hus, stor hage med busker og trær, utsikt inn mot andre hus men fin utsikt rundt. 4 soverom 1 bad. Grillstue. 3 min med bil til skole/bhg. Ingen gangvei til skole. Trekker ned at huset er gammelt, mye oppussing, og at det ikke er gangvei men bilvei 60-sone tett inntil huset, derfor mer støy. Positivt at det er mer plass å boltre seg på ute i stor hage. 3. Nytt hus i strandsone, ingen hus foran, liten/ingen hage, dobbel garasje, stor terrasse. 6 soverom, 2 bad, loftstue og hagestue. 4 min å gå til skole/bhg langs gangvei. Trekker ned at tomten er liten, men til gjengjeld mindre vedlikehold. Positivt å se og høre sjøen, og ingen trafikkstøy. Anonymkode: 48389...e40
Blueberrymuffin Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Helt umulig å si uten link til boligene. Står ingenting om lån, felleskostnad, år, kvadrat, område, TG. Legg ut link til de 3 boligene, så blir det lettere for folk å gi gode råd til hva som er best å kjøpe.
Fru Uperfekt Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Uten å se på de så ingen. Husk og at alle rom trengs ikke nødvendigvis å fikses opp med en gang
Turtellure12 Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Du skriver ingenting om pris eller om hvorvidt du/dere har evner til å gjøre mye oppussing selv. Må dere sette bort alt arbeid så vil det koste dyrt. Gjør dere noe selv så kan dere så mye som halvere utgifter. Spørsmålet er da, vil dere leve komfortabelt her og nå? Eller tenker dere langsiktig, hvor det er mye å tjene på oppussing? Det er ikke ofte store tomter er til salgs, og det et mye å tjene der. Det hele kommer an på hvilke typer dere er, hvor gamle barna er, hvor romslig økonomien deres er/vil bli, etc. Selvsagt så har det veldig mye å si med tilgjengelighet ifht skolevei. Så for min del er nr 2 uansett utelukket. 1
-jk- Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 3. Det vil nok være langt romeligere i drift mhp. oppvarming og strømforbruk. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 Blir jo ikle lett for oss å svare, men sånn som du fremstiller det, ville jeg definitivt gått for nr 3. Men det handler jo om at jeg personlig ville hatt et nytt hus, det veier opp mye å slippe oppussing. For meg er det ikke interessant med feks 2 garasjer. Havutsikt virker også best av de tre alternativene. Det er også eneste hus der barna kan gå til skole, som kanskje betyr at de også kan gå til flere venner uten å bli kjørt? Nærhet til marka er fint, men man må på skolen hver dag, i ganske mange år, så da ville jeg prioritert nærhet til skole og trygg skolevei. Hus nr 3 virker jo også ganske stort, med 6 soverom, loftstue osv! Anonymkode: e6788...94e 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #14 Skrevet 1. september 2022 1 eller 3. Hvilket alternativ er avhengig av hvilken livsstil dere vil ha, med tanke på oppussing og bilbruk. Men kanskje 2 er fint for barna, om det bor barn i nabohusene. Anonymkode: 838f0...746
Sunshade83 Skrevet 1. september 2022 #15 Skrevet 1. september 2022 Definitivt nr 3. Tenk strøm, vedlikehold, skolevei til barna og nok soverom. 2 bad er gull verdt i en familie, lite vedlikehold med hage og havet like ved er også meget praktisk. 1 1
Yoshi Skrevet 1. september 2022 #16 Skrevet 1. september 2022 Innred terrassen i hus 3 med planter og gå for den. Klippe gress er oppskrytt. Barna kan leke ved vannet. 1 1
GammelKaktus Skrevet 1. september 2022 #18 Skrevet 1. september 2022 (endret) Nytt hus ved strand og kort vei til skolen er jo perfekt så jeg hadde gått for nummer 3. Endret 1. september 2022 av FrøkenMånestråle
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #20 Skrevet 1. september 2022 Så lenge det ikke finnes linker til boligene, så er det umulig å svare på. Anonymkode: 64a74...2ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå