AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Jeg fant for 4 måneder siden ut at min mann hadde et forhold på si gjennom mitt svangerskap. Og det ble et stygt brudd. Nå har min gode venninne som bor på samme plass som min ex-mann blitt venninne med denne elskerinnen. Dette var for meg sårende, og ba henne velge mellom meg og denne nye damen… er det urimelig? Hennes mann og min ex er gode kamerater, til info… Hjelp!? Anonymkode: 79e02...b42 1
Blueberrymuffin Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Vel, min umiddelbaretanke er at med et slikt ultimatum så kan du risikere at hun velger vennskap med denne elskerinner over deg. Er du forberedt på det? Er du ok med et slikt utfall? Det kan jo fort bli mye mer bittert enn det er nå, fordi da har liksom ikke elskerinned bare tatt fra deg mannen din, men også venninnen din. Er det virkelig verdt det? Om dette helt greit for deg, så kjør på med ultimatumet. Men om du derimot ikke ønsker en situasjon hvor denne elskerinnen får mulighet til å «ta» enda mer fra deg, ville jeg vært forsiktig med slike ultimatum. Jeg tenker folk får være venner med de dem vil, og at det ikke burde være et problem, så lenge ikke denne venninnen tvinger deg til å finne på ting sammen med denne elskerinnen. Hva skader det deg om hun er venn med denne elskerinnen til mannen din, sålenge du slipper å møte eller forholde deg til denne elskerinnen. Hvem dine venner er sammen med på fritiden, når du ikke er med de, angår jo egentlig ikke deg. Og burde ikke ha noe å si. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #3 Skrevet 1. september 2022 Jeg har som leveregel at den som gir meg et ultimatum, taper. Enig med hun over, at du må være forberedt på å tape om du gjør dette. Men jeg forstår deg veldig godt. En bedre løsning er kanskje å snakke med henne, og si at det er vanskelig for deg. Kanskje komme med ønsker om at hun for eksempel ikke snakker om henne eller eksen din med deg osv. Ikke forteller noe om deg til henne. Anonymkode: 8ec96...a53 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 Jeg er motsatt av de over, om du har et vennskap til venninnen din over lengre tid og hun synes det er greit å være venn med en sånn person. Lurer sterkt på om venninna di hadde synes det var greit om du gjorde det samme mot henne. Jeg hadde sagt tydelig i fra at jeg synes det er sårende og evt. kuttet henne ut. Anonymkode: c4036...137 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 Først vil jeg si at dett hørtes veldig vondt ut, og at jeg forstår godt at du føler deg sviktet. Jeg tror stort sett ikke det kommer noe godt ut av ultimatum, men har opplevd at de kan stilles i fortvilelse og affekt. Jeg tror jeg ville trekt ulitimatumet tilbake og heller snakket ordentlig med venninnen i «jeg» språk uten anklagelser - og prøvd å forklare hvordan du føler det. Og så tatt det fra der, og latt tida jobbe litt for deg. Det kan hende at venninnen din etterhvert vil komme frem til at hun ikke skal ha kontakt med «elskerinnen» likevel - det er ganske sannsynlig vil jeg si. Men det kan hende hun fortsetter det vennskapet. Og kanskje er det da greit at du trekker deg ut av vennskapet og lukker den døra på en annen måte enn et ultimatum. For da har iallefall du prøvd å gjøre det du kan. Anonymkode: ea38f...32f 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Jeg synes det er illojalt og brudd på de sosiale spillereglene, på lik linje med å hooke opp med eksen til ei god venninne. Jeg ville ikke gitt noe ultimatum, men ville nok trukket meg unna, siden hun har vist at hun ikke er til å stole på. Hun har også gjort seg selv ubrukelig som venninne, du kan jo ikke betro deg til henne mer, siden hun også snakker med elskerinna til eksen din, og siden hun prøver å ri to hester på en gang kan du aldri vite hvem hun prioriterer. Skjønner heller ikke hvorfor folk ønsker å ha en god tone med noen som har såret noen man er glad i, når noen går etter vennene mine er min intuitive reaksjon å prøve å skade dem, ikke å bli den nye bestevennen deres. Anonymkode: 17242...f47
Trampiii Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 (endret) Takk for svar folkens! Det hele endte med en god prat, heldigvis. Venninnen min så min siden av saken, men må treffe henne i «lojalitet» med sin mann. Noe jeg forstår. Jeg kommer nok til å holde litt avstand, og heller la det «fade» ut om det blir for vanskelig fra min side. Endret 6. september 2022 av Trampiii 1
Carrot Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 Så bra du og venninnen din fikk pratet! Personlig ville jeg nok også holdt litt avstand og hatt litt is i magen, det er på ene siden synd å miste en god venn mens det på den andre er vanskelig å stole på at denne vennen er lojal..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå