AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Jeg har alltid tenkt at man skal kunne føle seg trygg på en arbeidsplass. At arbeidsgiver sørger for at man har det greit og at man får riktig informasjon så man tar riktige valg ut i fra det. På en arbeidsplass forventer jeg å få respekt ved at jeg også gir respekt. jeg forventer å bli hørt og at jeg også er en del av felleskapet. Men det er tydeligvis ikke sånn på min arbeidsplass lengre. Skillet mellom ledelsen og ansatte er nå så store at tilliten til dem er helt borte. De har skuffet oss medarbeidere stort. De har kastet oss under bussen for å kunne redde seg selv. De tar ikke hensyn til hva som er best for oss. Og det trenger de ikke, selvsagt viktig at bedriften består, men vær nå ærlig om hvordan ting ligger an. Vær åpen om situasjonen slik at de som jobber der kan få ta ett valg hva de vil videre. Kan tilliten noen gang komme tilbake? Når den er brutt så veldig? eller bør jeg se meg om etter en ny jobb? Værste jeg vet er uærlighet, og det her skjedd her. Anonymkode: d5370...35f 3
Gjest Muffin man Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 (endret) Må ærlig si du er veldig uspesifikk her så det er vanskelig å forstå egentlig hvilken grad denne mistilliten er brutt. Mye av det du snakker om er ikke veldig uvanlig i en bedrift med et solid hierarki. Skylden dyttes alltid nedover når den kan. Mange må forsvare seg selv i forhold til den som ligger på nivået over. Det er ikke alltid smart å utfordre "systemet" selv om det ofte er det rette å gjøre.. Her må du velge din kamp selv eller l la det ligge. Alt jeg kan si er at om du føler det slik burde du helt klart søke etter en ny jobb. Å dvele rundt disse tingene vil kun tynge hverdagen din. Endret 31. august 2022 av Muffin man
AnonymousBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Sjekk Arbeidstilsynet.no og sjekk eksempler på "kriterier" eller saker som det kan være mulig å anmelde. Du som har arbeidstaker har visse arbeidsrettigheter, og dersom de ikke blir fulgt må noen stå opp for de. Da er det fint å ha beina på riktig side. Dersom det du opplever ikke er spesifikt nok, kan det være mulig å ta opp utfordringene med noen på arbeidsplassen? Andre som opplever det samme som deg? Det viktigste er at du klarer å sette ord på akkurat hva som er problemet. Vanskelig å forstå hele bilde med det du skreiv ovenfor her.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Muffin man skrev (47 minutter siden): Må ærlig si du er veldig uspesifikk her så det er vanskelig å forstå egentlig hvilken grad denne mistilliten er brutt. Mye av det du snakker om er ikke veldig uvanlig i en bedrift med et solid hierarki. Skylden dyttes alltid nedover når den kan. Mange må forsvare seg selv i forhold til den som ligger på nivået over. Det er ikke alltid smart å utfordre "systemet" selv om det ofte er det rette å gjøre.. Her må du velge din kamp selv eller l la det ligge. Alt jeg kan si er at om du føler det slik burde du helt klart søke etter en ny jobb. Å dvele rundt disse tingene vil kun tynge hverdagen din. Ser den at det er vanskelig å sette seg inn i en situasjon hvor ikke hele bildet av situasjonen er med. Jeg ønsker bare ikke å bli gjenkjent. vi er en arbeidsplass med ca 14-18 stk. hvor ledelsen står for ca 70% og vi andre er medarbeidere. Før sommeren ble det lagt ett muntlig løfte om at ting ikke ville bli endret med det første og at alle var fornøyde med hvordan situasjonen var nå. Og hvis det skulle skje endringer som vi ikke ønsket eller som uansett måtte skje skulle vi få vite dette så snart de visste noe. Nå viser det seg at de har hatt denne informasjonen siden før sommeren, men har valgt å ikke fortelle noe om det før nå. Dette er noe som påvirker oss medarbeiderene veldig dårlig. Men ikke ledelsen. Og det vil bli ett enda større klasseskille enn det allerede er. vi er skuffet og føler oss lurt. Hadde jeg visst dette kom til å skje hadde jeg søkt meg ny jobb gjennom sommeren. Jeg hadde prøvd å kommet meg inn på kveldsstudier osv. Jeg føler meg ikke verdsatt på min egen arbeidPlass lengre. Og det gjør ikke kollegaene mine heller seg, så jeg tenker egentlig bare å be om en attest og slutte, for jeg vet ikke om jeg noen gang vil klare å tilgi dem. Anonymkode: d5370...35f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 Er endringene en oppsigelse, endringer i arbeidsforhold eller omorganiseringer? Anonymkode: 14649...9c6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Enkleste er å søke ny jobb til et sted som fungerer. Fryktelig vanskelig å gå i mot systemet. Anonymkode: 790c8...e5c 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 Sånn er nesten hele arbeidslivet, så: Velkommen til arbeidslivet anno 2022. Anonymkode: cff41...63b 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå