Gå til innhold

Min ex gikk ned 35 kg etter slankeoperasjon, men har nå gått opp igjen like mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ex tok av 35 kg etter slankeoperasjon i 2013 og fjernet overflødig hud. Da var hun 41 år.

Nå er hun like tykk som før operasjonen, om ikke enda tykkere og er 50 år.

Tør ikke å spørre henne hva som har skjedd. Trodde at når man tok en sånn operasjon var man slankere resten av livet?

Anonymkode: 44a26...ee6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle du spørre henne om det?

Anonymkode: fb52d...c00

• Liker 22
Skrevet

Bare å Google vektoppgang etter slankeoperasjon og lese om det. Det er ikke uvanlig.

• Liker 9
Skrevet

Jeg vet om flere som har tatt slankeoperasjon, som har fått ned mye i vekt men har lagt mye på seg igjen, så hun er ikke alene om det.

Anonymkode: 78a95...9f9

• Liker 2
Skrevet

Ikke uvanlig. Ca 90% av de som går ned mye i vekt går opp igjen til samme vekt eller enda mer før eller siden. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skulle du spørre henne om det?

Anonymkode: fb52d...c00

Fordi jeg trodde at magen ble like stor som en valnøtt, og da er det rart at hun har lagt på seg like mye igjen.

Enten er det forbrenningen som ikke fungerer, eller så er det overgangsalderen som klusser det til.

Ts

Skrevet
Polyester skrev (12 minutter siden):

Ikke uvanlig. Ca 90% av de som går ned mye i vekt går opp igjen til samme vekt eller enda mer før eller siden. 

Hvorfor det?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi jeg trodde at magen ble like stor som en valnøtt, og da er det rart at hun har lagt på seg like mye igjen.

Enten er det forbrenningen som ikke fungerer, eller så er det overgangsalderen som klusser det til.

Ts

Man spiser magen stor igjen det er det som skjer.

Anonymkode: 454f9...bd2

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor det?

Ts

Fordi mange av fedmepasientene antas å ha en udiagnostisert spiseforstyrrelse kalt overspisingslidelse. Når man da bare behandler symptomet - vekten - men selve sykdommen fortsatt er der, så går det selvfølgelig galt igjen. 

Anonymkode: 0926c...d71

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest løvenskonge
Skrevet (endret)

Hun har jo fettcellene for livet , fettceller ligger der og kroppen blir svært lett overvektig igjen, på samme måte som muskelminne for vi som pumper jern. En som har vært overvektig vil sannsynligvis alltid være det.. 

Endret av løvenskonge
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Min ex tok av 35 kg etter slankeoperasjon i 2013 og fjernet overflødig hud. Da var hun 41 år.

Nå er hun like tykk som før operasjonen, om ikke enda tykkere og er 50 år.

Tør ikke å spørre henne hva som har skjedd. Trodde at når man tok en sånn operasjon var man slankere resten av livet?

Trooolll

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor det?

Ts

Både fordi kroppen ønsker seg tilbake til den høyeste vekten, og fordi en slankeoperasjon ikke fikser det faktiske problemet som matvaner og eventuelt en spiseforstyrrelse. Videre kan hurtig vektnedgang gjøre at man blir overveldet og passiv. Mange klarer heller ikke å "se" eller bli vant til sin nye kropp, ikke henger med mentalt. Rent fysisk så kan en magesekk både krympe og strekke seg ut igjen. 

Anonymkode: e2e67...d2f

• Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av eksens gjøren og laden, TS?

Anonymkode: 24920...ef1

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

En må ha innlært matvaner livet ut for å unngå å gå opp i vekt igjen. Har en ikke det så legger en på seg igjen.

Anonymkode: 78a95...9f9

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er du så opptatt av eksens gjøren og laden, TS?

Fordi jeg har fått kontakt med henne igjen etter flere år i utlandet, og ble bare så overasket over at hun har blitt så stor igjen.

Jeg trodde slankeoperasjon var forever..

Bryr meg jo om henne selv om det er slutt mellom oss.

Ts

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg har fått kontakt med henne igjen etter flere år i utlandet, og ble bare så overasket over at hun har blitt så stor igjen.

Ts

Hvordan er din egen vekt?

Anonymkode: 7261e...5d1

Skrevet

Hvordan er din egen vekt?

Anonymkode: 7261e...5d1

Jeg er 63 kg og 1.74 cm. Er kvinne.

Ts

Skrevet

Ts

Ok :) Fint at du bryr deg da. Syntes bare det luktet litt "lol, eksen har blitt feit igjen, good riddance" av tråden.

Men du har jo fått gode svar i tråden egentlig. Overvekt kan være ekstremt vanskelig å varig gjøre noe med.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Snuffa99 skrev (11 minutter siden):

Trooolll

Hvorfor skulle dette være et trolleinnlegg? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Både fordi kroppen ønsker seg tilbake til den høyeste vekten, og fordi en slankeoperasjon ikke fikser det faktiske problemet som matvaner og eventuelt en spiseforstyrrelse. Videre kan hurtig vektnedgang gjøre at man blir overveldet og passiv. Mange klarer heller ikke å "se" eller bli vant til sin nye kropp, ikke henger med mentalt. Rent fysisk så kan en magesekk både krympe og strekke seg ut igjen. 

Anonymkode: e2e67...d2f

Dette er det lite sannhet i, ganske overdreven at best. Problemet er at de fleste går på slankekurer istedet for å endre livsstil. Slankekurer klarer man ikke å opprettholde i lengden. De fleste spiser ekstremt restriktivt til de går ned i vekt også faller de tilbake til gamle vaner igjen. Og hvis du spiser det samme som når du var overvektig så blir du overvektig igjen. Trust me, jeg har vært en klassisk jojo-hopper selv som har hevet meg på alt av dietter. Ingenting fungerte før jeg bestemte meg for å endre livsstil helt.

Anonymkode: 33bc4...93f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...