AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Jeg flyttet til Oslo ifjor, jeg vil si at jeg er ganske pen, hører det ofte også. Men som kanskje alle andre sliter man med selvtillit iblant, da jeg ofte føler at jeg kunne endret på ulike ting i ansiktet, nese, lepper osv. greia er at jeg kan få mye opperksomhet av menn. Men også bli behandlet stygt av noen menn, uten at jeg har gjort vedkommende noe. For 3 uker siden f.eks så var jeg kommet hjem ifra Syden reise, klokken var 1.30, og jeg ventet på trikken hjem (Storgata), tenkte det var litt mere safere der enn midt på Jernbanetorget, da det heller ikke var noen folk der på Jernbanetorget, men storgata litt mindre sted og bedre oversikt, og 1 utested var åpent, folk satt inne. . Det var helt dødt på den tiden, var natt tirsdag. Jeg venter på trikken. Kommer en afrikansk fyr i 20 årene, bort til meg og spør meg om jeg er singel. Jeg ignorerer dette, han spør igjen: hæ hvorfor svarer du ikke. Jeg sier: vil ikke svare. Men i alle dager tenkte jeg inni meg hva er galt med han. Etterpå, begynner denne fyren å spytte på meg og rope skjellsord til meg som at jeg er tispe osv, jeg blir skremt, jeg tenker i 1 sek om jeg skal slå han i ryggen med min drikkeflaske, men så tenkte jeg denne fyren kan ha kniv/pistol, i verstefall skade meg, jeg var helt alene i mørket.Tenker jeg også politiet har nok å gjøre av jobb, og jeg vil da bli nedprioritert. Gærn afrikaner han altså. Jeg tok ikke dette videre; da terskelen for å ringe politiet er ekstremt høy for min del. Og idag rundt 16 tiden ble jeg ropt etter en annen fyr afrikaner på Grunerløkka: du er en jævla hund, du ser ut som en hund, jeg skal faen meg gjøre som jeg vil, dette veldig Høyt sa han, . Folk hørte dette. Jeg følte meg krenket, og skremt. Fortsatt sa jeg ikke noe, da jeg er konfliktssky. Vet ikke hva som er med sånne ekle menn som de? oslo politiet har jo hatt et stort problem for mange år siden da det en periode norske kvinner ble utsatt for overfall/ran, flere tilfeller hver eneste dag. De jentene ble også tilbydd å bli kjørt hjem av politiet, om de så en ung jente gå alene f.eks ifra Oslo Sentrum, kjøre henne hjem for trygghet, ha en god dialog osv. Men jeg savner at politiet kan være mere tilstede i enkelte områder. Spesielt på nattetid, de har jo arbeidssted i nærheten... som ung og pen jente som må man være ekstra forsiktig, og dette burde kanskje politiet være klar over at kvinner kan bli utsatt for noe. 😊 jeg kan ikke noe for at jeg måtte ta trikk alene på natta. Hadde ikke noe valg. Spurte broren min om han kunen vente på meg, men han skulle opp tidlig. Venniner gad ikke. Så ble det sånn. Anonymkode: c39d6...827 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg flyttet til Oslo ifjor, jeg vil si at jeg er ganske pen, hører det ofte også. Men som kanskje alle andre sliter man med selvtillit iblant, da jeg ofte føler at jeg kunne endret på ulike ting i ansiktet, nese, lepper osv. greia er at jeg kan få mye opperksomhet av menn. Men også bli behandlet stygt av noen menn, uten at jeg har gjort vedkommende noe. For 3 uker siden f.eks så var jeg kommet hjem ifra Syden reise, klokken var 1.30, og jeg ventet på trikken hjem (Storgata), tenkte det var litt mere safere der enn midt på Jernbanetorget, da det heller ikke var noen folk der på Jernbanetorget, men storgata litt mindre sted og bedre oversikt, og 1 utested var åpent, folk satt inne. . Det var helt dødt på den tiden, var natt tirsdag. Jeg venter på trikken. Kommer en afrikansk fyr i 20 årene, bort til meg og spør meg om jeg er singel. Jeg ignorerer dette, han spør igjen: hæ hvorfor svarer du ikke. Jeg sier: vil ikke svare. Men i alle dager tenkte jeg inni meg hva er galt med han. Etterpå, begynner denne fyren å spytte på meg og rope skjellsord til meg som at jeg er tispe osv, jeg blir skremt, jeg tenker i 1 sek om jeg skal slå han i ryggen med min drikkeflaske, men så tenkte jeg denne fyren kan ha kniv/pistol, i verstefall skade meg, jeg var helt alene i mørket.Tenker jeg også politiet har nok å gjøre av jobb, og jeg vil da bli nedprioritert. Gærn afrikaner han altså. Jeg tok ikke dette videre; da terskelen for å ringe politiet er ekstremt høy for min del. Og idag rundt 16 tiden ble jeg ropt etter en annen fyr afrikaner på Grunerløkka: du er en jævla hund, du ser ut som en hund, jeg skal faen meg gjøre som jeg vil, dette veldig Høyt sa han, . Folk hørte dette. Jeg følte meg krenket, og skremt. Fortsatt sa jeg ikke noe, da jeg er konfliktssky. Vet ikke hva som er med sånne ekle menn som de? oslo politiet har jo hatt et stort problem for mange år siden da det en periode norske kvinner ble utsatt for overfall/ran, flere tilfeller hver eneste dag. De jentene ble også tilbydd å bli kjørt hjem av politiet, om de så en ung jente gå alene f.eks ifra Oslo Sentrum, kjøre henne hjem for trygghet, ha en god dialog osv. Men jeg savner at politiet kan være mere tilstede i enkelte områder. Spesielt på nattetid, de har jo arbeidssted i nærheten... som ung og pen jente som må man være ekstra forsiktig, og dette burde kanskje politiet være klar over at kvinner kan bli utsatt for noe. 😊 jeg kan ikke noe for at jeg måtte ta trikk alene på natta. Hadde ikke noe valg. Spurte broren min om han kunen vente på meg, men han skulle opp tidlig. Venniner gad ikke. Så ble det sånn. Anonymkode: c39d6...827 Sånn er det å ferdes i byen på nattestid. Tiden for de lysskye å luske rundt. Det er ikke greit for menn på nattestid heller for det er berusede folk som gjerne vil banke dem. Anonymkode: 9339a...75a 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Ta taxi da. Hva er det du vandrer rundt alene midt på natten for 🤷🏽♀️ Anonymkode: e8354...534 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Svaret er nok at du bare har vært uheldig. Det er tikkende bomber og potensielt voldsforbrytere overalt, og særlig på nattestid. Da er rus og alkohol også ofte en ekstra faktor som spiller inn. Så vær forsiktig når du ferdes 🙂 Hadde aldri gått rundt på nettene i byen som dame. Anonymkode: a3a46...ec0 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #5 Skrevet 1. september 2022 Jeg tar alltid taxi hvis jeg går hjem fra byen etter midnatt alene. Da slipper du creeps. Anonymkode: ec5e1...6af 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #6 Skrevet 1. september 2022 Så du har opplevd at to menn har ropt skjellsord etter deg? Synes du har opplevd imponerende lite dritt fra menn hvis dette er alt du har å hoste opp. Forstår det er ubehagelig, men tenker du bør ha fokus på at du ikke stadig opplever dette fra alle menn. Noen idioter finnes det av begge kjønn. At det var to afrikanere det er snakk om synes jeg er så lavt antall at det ikke er representativt - velger å overse akkurat det. Anonymkode: 41946...b21 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #7 Skrevet 1. september 2022 Skal du gå eller vente noe sted midt på natta, så lønner det seg alltid å velge steder med flere folk! Jeg hadde aldri valgt å vente på trikken i Storgata, et dophøl, midt på natta. Så nå har du lært det! Og ikke slå til menn som snakker til deg eller spytter, prøv å gå derfra. De kan være ruset og ha kniv ja. Anonymkode: db587...f07 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #8 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sånn er det å ferdes i byen på nattestid. Tiden for de lysskye å luske rundt. Det er ikke greit for menn på nattestid heller for det er berusede folk som gjerne vil banke dem. Anonymkode: 9339a...75a Menn kan jo banke tilbake så jeg ser ikke problemet? Anonymkode: bf279...250
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Menn kan jo banke tilbake så jeg ser ikke problemet? Anonymkode: bf279...250 Ikke når motstanderne er flere. Slike er jo feige og går flere mot en. Anonymkode: 9339a...75a 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): "...som ung og pen jente som må man være ekstra forsiktig, og dette burde kanskje politiet være klar over at kvinner kan bli utsatt for noe. 😊 Anonymkode: c39d6...827 Dette tror jeg ikke politiet er klar over. Jeg anbefaler deg å skrive en lang kronikk om hvor utsatt unge og pene kvinner er i Oslo. Spesielt at afrikanere opptrer veldig skremmende. Ta kontakt med Verdens Gang (VG), Dagladet eller Aftenposten og forhør deg om de er interessert i en slik kronikk. Anonymkode: 0aff3...e74 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette tror jeg ikke politiet er klar over. Jeg anbefaler deg å skrive en lang kronikk om hvor utsatt unge og pene kvinner er i Oslo. Spesielt at afrikanere opptrer veldig skremmende. Ta kontakt med Verdens Gang (VG), Dagladet eller Aftenposten og forhør deg om de er interessert i en slik kronikk. Anonymkode: 0aff3...e74 Ja, høres ut som en god idé😊 Anonymkode: c39d6...827
Christina82 Skrevet 4. september 2022 #12 Skrevet 4. september 2022 Ryddet for avsporinger, nedsettende kommentarer og oppfordring til lovbrudd. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #13 Skrevet 4. september 2022 Tråden fremstår mer som oppdiktet for å fremme rasistisk propaganda. Jeg har bodd i Oslos mest multikulturelle bydel hele livet og det er ikke vanlig at afrikanere oppfører seg sånn. De er mye mer respektfulle enn fulle nordmenn Men noen menn kan få veldig stort ego om de har inntatt sentralstimulerende narkotika. Få afrikanere bruker kokain og ingen er mer frekke og nedlatende enn norske menn som har tatt kokain, men hvis historien din er sann kanskje han du møtte på hadde tatt kokain eller khat. Neste gang så anerkjenn personen å si hei men det vil du ikke svare på og du ønsker å stå i fred og si its nothing personal. Da behandler du personen som et menneske sånn at overlegenheten din ikke tolkes som rasisme. For da kan man bli kalt bitch Anonymkode: 434d1...610
AnonymBruker Skrevet 4. september 2022 #14 Skrevet 4. september 2022 AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 7.49): Så du har opplevd at to menn har ropt skjellsord etter deg? Synes du har opplevd imponerende lite dritt fra menn hvis dette er alt du har å hoste opp. Forstår det er ubehagelig, men tenker du bør ha fokus på at du ikke stadig opplever dette fra alle menn. Noen idioter finnes det av begge kjønn. At det var to afrikanere det er snakk om synes jeg er så lavt antall at det ikke er representativt - velger å overse akkurat det. Anonymkode: 41946...b21 At hun har opplevd det bare to ganger betyr ikke at man skal akseptere drittoppførsel fra menn fordet. Selvom vi andre har opplevd hundrevis av duste menn på byen så er det ikke en oppførsel som skal normaliseres og aksepteres Anonymkode: 434d1...610
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #15 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Tråden fremstår mer som oppdiktet for å fremme rasistisk propaganda. Jeg har bodd i Oslos mest multikulturelle bydel hele livet og det er ikke vanlig at afrikanere oppfører seg sånn. De er mye mer respektfulle enn fulle nordmenn Men noen menn kan få veldig stort ego om de har inntatt sentralstimulerende narkotika. Få afrikanere bruker kokain og ingen er mer frekke og nedlatende enn norske menn som har tatt kokain, men hvis historien din er sann kanskje han du møtte på hadde tatt kokain eller khat. Neste gang så anerkjenn personen å si hei men det vil du ikke svare på og du ønsker å stå i fred og si its nothing personal. Da behandler du personen som et menneske sånn at overlegenheten din ikke tolkes som rasisme. For da kan man bli kalt bitch Anonymkode: 434d1...610 Absolutt ikke! Jeg har mange afrikanske venniner og kompiser og de er veldig hyggelige folk. Jeg forteller hva som skjedde å er dønnærlig. Han kan ha vært ruset hva vet jeg. Fins onde mennesker overalt, jeg er ikke rasist. Norske menn kan også være frekke. Men jeg forteller hva jeg opplevde. På åpen gate.jeg snakker dessuten ikke med ukjente folk i en gate om jeg ikke kjenner de. Er sånn jeg er. Enten om det er norske eller afrikanske. Generaliserer ikke. Jeg var nokså sliten fra en lang flyreise og orket ikke å måtte begynne å prate med en fyr kl 1.30. Anonymkode: c39d6...827
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #16 Skrevet 5. september 2022 Er du her enda? Kjenner igjen disse trådene, men kjenner ikke igjen oppførselen på menn. Har ALDRI opplevd noe sånt, og har aldri hørt om at noen andre har opplevd det heller. Man kan bli både ranet og voldtatt på gata i Oslo, men det er liksom noe annet enn å stadig møte på gale personer over alt. Anonymkode: 79d65...f44 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #17 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du her enda? Kjenner igjen disse trådene, men kjenner ikke igjen oppførselen på menn. Har ALDRI opplevd noe sånt, og har aldri hørt om at noen andre har opplevd det heller. Man kan bli både ranet og voldtatt på gata i Oslo, men det er liksom noe annet enn å stadig møte på gale personer over alt. Anonymkode: 79d65...f44 Nei du kjenner ikke oppførselen på noen menn. Kanskje du er ekkel og incel? Du får tro på hva du vil. Møter jo ikke på gale folk overalt.... rart du ikke har hørt om det. Hva med alle disse knivstikkingene i Oslo? Har du noen kommentar? Jeg blir sjøl overrasket at jeg er borti så mange rare menn sjøl. Og det jeg skriver sant. Jeg opplever ikke rare mennesker hver dag. Men en gang iblant. Men syns du skal roe deg ned med de negative og stygge kommetarene 24/7 på alle tråder Anonymkode: c39d6...827
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #18 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Absolutt ikke! Jeg har mange afrikanske venniner og kompiser og de er veldig hyggelige folk. jeg er ikke rasist. Å ha afrikanske venner betyr ikke at man ikke har rasistiske holdninger Anonymkode: 434d1...610
AnonymBruker Skrevet 5. september 2022 #19 Skrevet 5. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva med alle disse knivstikkingene i Oslo? Har du noen kommentar? Jeg blir sjøl overrasket at jeg er borti så mange rare menn sjøl. Og det jeg skriver sant. Jeg opplever ikke rare mennesker hver dag. Men en gang iblant. Men syns du skal roe deg ned med de negative og stygge kommetarene 24/7 på alle tråder Anonymkode: c39d6...827 Det er ikke meg du spør men det pleier ikke skje knivstikkinger mot fremmede jenter og tilfeldige ofre. Den voldsrettede kriminaliteten som skjer med våpen i Norge er først og fremst innenfor kriminelle miljøer og innafor ekteskap. Det er mer farlig for kvinner å leve sammen med en mann enn hva det er å gå på gaten, men jeg skjønner godt at du ikke gadd å prate med en fremmed mann midt på natta sånn der men det er rasistisk å fremheve det etniske opphavet flere ganger i tråden for det er ikke relevant for oppførselen eller historien Det er mange slitsomme menn i storbyer og spesielt på kvelden og natten med mye alkohol i blodet. Det hjelper litt å gå fort og målrettet frem, ikke se på noen, og hvis man står å venter på bussen prøv å stell deg nærme noen andre kvinner eller menn for da tør ikke like mange innpåslitne menn å plage deg når de vet at andre rundt kan høre det. Man er ekstra utsatt hvis man står langt bort fra andre og alene . Anonymkode: 434d1...610
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #20 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei du kjenner ikke oppførselen på noen menn. Kanskje du er ekkel og incel? Du får tro på hva du vil. Møter jo ikke på gale folk overalt.... rart du ikke har hørt om det. Hva med alle disse knivstikkingene i Oslo? Har du noen kommentar? Jeg blir sjøl overrasket at jeg er borti så mange rare menn sjøl. Og det jeg skriver sant. Jeg opplever ikke rare mennesker hver dag. Men en gang iblant. Men syns du skal roe deg ned med de negative og stygge kommetarene 24/7 på alle tråder Anonymkode: c39d6...827 Utrolig så mye du vet om meg Jeg er 52 år, kvinne og absolutt ikke incel. Jeg har bodd forskjellige steder i Norge (Bergen, Ålesund, Oslo, Vestfold, flere steder i Sogn og Fjordane, og flere steder i Innlandet). Jeg har vært så langt nord som til Tromsø, og sør til Kristiansand. Da jeg bodde i Oslo på 90-tallet så var det gjengvoldtekter som var den store greia, veldig artig å gå hjem alene da ja. Jeg gjorde likevel det, og ventet også alene på bussen og trikken i Hausmannsgate sent på kvelden og natta. Jeg var også en del på steder der det omtrent bare var mørkhudede, Afrikanske og andre. Aldri problemer, bortsett fra at en hvit mann fulgte etter meg på T-banen en gang, og en hvit mann blottet seg for meg på en badeplass på av øyene utenfor Oslo. Knivstikking hadde vi også i den bygda jeg vokste opp. Der kan du fortsatt bli banket opp om du er ny, student, ser annerledes ut eller folk bare ikke liker deg. Og da er det gjerne menn som blir banket, ikke kvinner. Da jeg var tenåring og festet ute i sentrum, hendte det ofte at jenter måtte gå mellom for å hindre slagsmål. Jeg fulgte en gutt hjem en gang, han var livredd etter å ha nesten blitt banket opp av to av de verste bøllene på skolen. Vi var en gjeng med jenter som klarte å avverge det. For en del år siden var det et rasisme-drap der også (drapsmennene ble aldri dømt). I denne bygda ble jeg også mobbet fra 1. til 9. klasse, for det meste av guttene i klassen. Men selv ikke fra dem hørte jeg slike grove kallenavn som du beskriver her. I løpet av mine 52 år har jeg ikke opplevd det du beskriver en eneste gang. Kan heller ikke se at noen andre har opplevd dette i denne tråden, og jeg så heller ingen andre i alle de andre trådene som handlet om dette sist jeg frekventerte KG. Anonymkode: 79d65...f44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå