Gå til innhold

Henvisning til søskenforsøk - hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk et barn gjennom IVF ved St. Olavs i oktober 2021. På grunn av lav AMH sa de at hvis vi ønsket flere barn, måtte vi ta kontakt litt før vi følte oss klare for barn nummer 2.

Nå ønsker vi søskenforsøk, men akkurat nå er det vikar for vikar for fastlegen min. Han er svensk, og da jeg var der for 3 uker siden ante han ikke hvordan gangen i henvisning var. «Jag vet inte, jag er svensk», sa han… Han bad meg sjekke med St. Olavs hvordan/hvem som skulle henvise. Jeg leste på nettsidene deres at det som regel er fastlege som henviser. Jeg skrev melding til legekontoret om dette dagen etter legebesøket, men fikk ikke svar. Jeg purret etter to uker, fremdeles ikke svar.

Hva gjør jeg nå? Hvem kontakter jeg og hvordan? Kan jeg ta kontakt med noen andre som kan henvise? Jeg bor i huttiheiti, så jeg håper ikke jeg fysisk må møte opp noe sted. Det er 100 mil til nærmeste privatklinikk.

Anonymkode: f2c66...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi fikk et barn gjennom IVF ved St. Olavs i oktober 2021. På grunn av lav AMH sa de at hvis vi ønsket flere barn, måtte vi ta kontakt litt før vi følte oss klare for barn nummer 2.

Nå ønsker vi søskenforsøk, men akkurat nå er det vikar for vikar for fastlegen min. Han er svensk, og da jeg var der for 3 uker siden ante han ikke hvordan gangen i henvisning var. «Jag vet inte, jag er svensk», sa han… Han bad meg sjekke med St. Olavs hvordan/hvem som skulle henvise. Jeg leste på nettsidene deres at det som regel er fastlege som henviser. Jeg skrev melding til legekontoret om dette dagen etter legebesøket, men fikk ikke svar. Jeg purret etter to uker, fremdeles ikke svar.

Hva gjør jeg nå? Hvem kontakter jeg og hvordan? Kan jeg ta kontakt med noen andre som kan henvise? Jeg bor i huttiheiti, så jeg håper ikke jeg fysisk må møte opp noe sted. Det er 100 mil til nærmeste privatklinikk.

Du kan vel ha en videokonsultasjon med en privat? Så kan du bli henvist deretter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftwerk skrev (2 minutter siden):

Du kan vel ha en videokonsultasjon med en privat? Så kan du bli henvist deretter 

Må jeg da ta kontakt med en fertilitetsklinikk, eller type Hjemmelegene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring St Olavs?

Det har jeg gjort ved alle tilfeller utenom den første henvisningen. Etter det var jeg inne i systemet deres :) 

I verste fall får du beskjed om at du må snakke med fastlegen, men jeg har aldri hørt om det før.. 

Anonymkode: 2904b...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...