Gå til innhold

Hva synes du om Sissel Kyrkjebø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er klar over at S. Kyrkjebø har vært (og kanskje er) et nasjonal-ikon.

Jeg vet også at hun har solgt, og selger, veldig bra, så mange må like henne.

Personlig synes jeg ikke noe særlig om henne. Jeg synes stemmen hennes er "tom" og uten varme, sjel og dybde. Jeg kan ikke forklare den italienske operasangerens valg om å synge med henne annet enn som en venne-tjeneste eller bare fordi han likte hennes vesen..Tror ikke stemmen var det avgjørende.

Jeg synes stemmene hennes er alt for platt og intetsigende og helt uten utvikling og nyanser. Jeg forstår derfor ikke hvorfor så mange liker henne.

Hva synes du om Kyrkjebø, liker du hennes musikk/stemme/måte å tolke andres musikk på? Hvorfor / hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_anette_*
Skrevet

Sissels stemme har alltid gitt meg gåsehud. Den er klokkeklar og nydelig, og jeg synes den har en solid posjon sjel, jeg ;)

Skrevet

Tja.. er rett og slett lei av den dama der. I det miljøet jeg vanker i blir sissel sett på som "mammamusikk". Alle mødrene våre har Sissel-cd'er.

Hun fremstår som forholdsvis normal og hyggelig hun. Men hva vet jeg?

Har egentlig ikke satt meg så veldig inn i dama. Hun er flink hun, men litt kjedelig og forutsigbar. Ikke min type.

Sånn.. nå har jeg bidratt litt her også.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Fantastisk stemme, men mye kjedelig låtvalg.

Gjest LoisLane
Skrevet

Enig med Dalwhinnie. Sissel har nydelig stemme, kanskje litt kjølig, men klokkeklar og ren. Dessverre "gjemmer" hun seg bort i drit kjedelige arrangementer og sanger.

Skrevet

Jeg synes stemmen hennes er ensidig og helt innholdsløs. Hun er sangerinnenes svar på fargen hvit. Noe tomt og platt. Jeg mener bestemt at det er folk som ikke kan musikk som liker henne. Hun er dessuten helt uten klassisk skolering.

Skrevet

Kjedelig. Når jeg ser den reklamen hvor hun stever eller hva den rei-la-li-la sangen hennes egenlig er, grøsser jeg på ryggen.

Gjest LoisLane
Skrevet
Jeg mener bestemt at det er folk som ikke kan musikk som liker henne. Hun er dessuten helt uten klassisk skolering.

Teller ikke vår mening, da?

Er det den musikken som foretrekkes av de som "kan musikk" som er best?

Skrevet
Kjedelig. Når jeg ser den reklamen hvor hun stever eller hva den rei-la-li-la sangen hennes egenlig er, grøsser jeg på ryggen.

Enig! Synes ihvertfall ikke stemmen hennes gjør seg i den sangen. Høres helt rar ut. Noen ganger synger hun veldig fint, men andre ganger ikke.

Skrevet
Jeg er klar over at S. Kyrkjebø har vært (og kanskje er) et nasjonal-ikon.

Jeg vet også at hun har solgt, og selger, veldig bra, så mange må like henne.

Personlig synes jeg ikke noe særlig om henne. Jeg synes stemmen hennes er "tom" og uten varme, sjel og dybde. Jeg kan ikke forklare den italienske operasangerens valg om å synge med henne annet enn som en venne-tjeneste eller bare fordi han likte hennes vesen..Tror ikke stemmen var det avgjørende.

Jeg synes stemmene hennes er alt for platt og intetsigende og helt uten utvikling og nyanser. Jeg forstår derfor ikke hvorfor så mange liker henne.

Hva synes du om Kyrkjebø, liker du hennes musikk/stemme/måte å tolke andres musikk på? Hvorfor / hvorfor ikke?

Sissel har hatt en fantastisk stemme siden hun var ung. Den blir bare varmere og varmere med årene. En fantastisk artist. Det er mange verdensstjerner som har villet synge med henne. I dag er hun sikrere som artist enn noen gang. Hun ar et varmt vesen og en proff fremføring.

Skrevet

Sissel har en flott stemme, men synger musikk som ikke egentlig interesserer meg så veldig.

Men janteloven lever sterkt her i landet enda, det er i hvert fall helt sikkert.

Skrevet
Jeg synes stemmen hennes er ensidig og helt innholdsløs. Hun er sangerinnenes svar på fargen hvit. Noe tomt og platt. Jeg mener bestemt at det er folk som ikke kan musikk som liker henne. Hun er dessuten helt uten klassisk skolering.

Kass argument er det då? Sissel har vel aldri utgitt seg for å vere noko operastjerne, i så fall hadde ho vel søkt klassisk skulering? Dei færraste som jobbar som ho har vel klassisk skulering? Og kor arrogant er det ikkje så sei at

Jeg mener bestemt at det er folk som ikke kan musikk som liker henne

Er heller ikkje noko fan, men eg høyrer jo at dama har ein stemme som når over litt fleire oktavar enn min f.eks :ler:

Skrevet

Nydelig stemme - men kjedelig musikk - jeg har tilgode å kjøpe en Sissel-CD ;)

Skrevet

Helt enig. Hun har riktignok en klokkeklar stemme, men den er helt følelsesløs, synes jeg. Jeg hører ikke noe lidenskap når hun synger. Som person synes jeg hun virker utrolig kjedelig.

Skrevet
Helt enig. Hun har riktignok en klokkeklar stemme, men den er helt følelsesløs, synes jeg. Jeg hører ikke noe lidenskap når hun synger. Som person synes jeg hun virker utrolig kjedelig.

:ler: Enig. Jeg er musikk-kjenner og min perosnlige vurdering av henne er at hun egner seg bra til folkelige arrangement som har med jul og fotball å gjøre. Typisk den mange arrangører lokker med som stjerne for et bredt og folkelig program..

Hun er ettertraktet å synge med blant menn som liker andre ting ved henne enn akkurat stemmen. Jeg kan ikke fatte hennes popularitet, fordi stemmen høres tom og grunn ut.

Skrevet

Pen dame med pen stemme, men kjedelig musikk og fjollete latter.

Skrevet
:ler: Enig. Jeg er musikk-kjenner og min perosnlige vurdering av henne er at hun egner seg bra til folkelige arrangement som har med jul og fotball å gjøre. Typisk den mange arrangører lokker med som stjerne for et bredt og folkelig program..

Hun er ettertraktet å synge med blant menn som liker andre ting ved henne enn akkurat stemmen. Jeg kan ikke fatte hennes popularitet, fordi stemmen høres tom og grunn ut.

Er det negativt at noe er folkelig? Det betyr jo ganske enkelt at noe er likt av mange. Og er det ikke da temmelig arrogant av deg å påstå at så mange som faktisk liker Sissel Kyrkjebø gjør det fordi de ikke vet bedre?

Neivel, så er hun ikke noen stor operastjerne eller har noen lang, klassisk utdanning. Men det trenger hun heller ikke.

Skjønner ikke at det gir så til de grader status å rakke ned på det som mange liker i dette rare landet vårt. Med en gang noe er populært er noen ute og rakker ned på det. Merkelig fenomen...

Skrevet

Jeg synes hun har en flott stemme, jeg. Og jeg er rimelig musikalsk. Min svigermor, som er profesjonell musiker, synes ogsaa hun har en nydelig stemme.

Men i de senere aarene synes jeg musikken hennes er blitt veldig kjedelig, som mange paapeker. Synes den var bedre foer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...