AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Har postet denne på kropp og helse før men fikk lite respons. Håper den kan være mer relevant her 😊 Tok brystreduksjon for 2,5 år ish siden og er nå gravid mrd nr 3. Er nå spent på om jeg kan klare å amme, selv om jeg er usikker på om jeg i det heletatt ønsker det denne gangen. Er det noen her som har klart å amme etter brystreduksjon? Og du som ikke fikk det til, hvordan gikk det for seg? Fikk du melk men det kom ikke ut noe eller fikk du ikke melk i det heletatt? Anonymkode: acf62...68b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Hei. Jeg fikk en dårlig start på ammingen. Mini hadde lav vekt og ble presset til å gi mme (delammet) fra sykehus/helsestasjon. I tillegg til at jeg var så mentalt innstilt på at jeg ikke hadde nok melk på grunn av brystreduksjonen. Jeg fikk også mange dårlige råd fra jordmødre, og ulike råd. Men jeg jobbet og jobbet med ammingen og fra 3 mnd var vi på fullamming. Dette burde jeg klart fra start om jeg hadde visst ting jeg vet nå. Anonymkode: 0389b...8d7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg fikk en dårlig start på ammingen. Mini hadde lav vekt og ble presset til å gi mme (delammet) fra sykehus/helsestasjon. I tillegg til at jeg var så mentalt innstilt på at jeg ikke hadde nok melk på grunn av brystreduksjonen. Jeg fikk også mange dårlige råd fra jordmødre, og ulike råd. Men jeg jobbet og jobbet med ammingen og fra 3 mnd var vi på fullamming. Dette burde jeg klart fra start om jeg hadde visst ting jeg vet nå. Anonymkode: 0389b...8d7 Hva var det du skulle ønske du hadde visst? 😊 Anonymkode: acf62...68b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #4 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva var det du skulle ønske du hadde visst? 😊 Anonymkode: acf62...68b Vi var mye innom sykehuset etter fødsel pga gulsott og de var veldig opptatt av at han måtte opp i vekt fort. Vi snakket med minst 5 ulike jordmødre og ammehjelpere som alle sa ulike ting. Dette gjorde at jeg aldri fikk prøve fullamming. De presset på delamming og pumping. Jeg fikk aldri prøve å fullamme. Her kunne jeg selv bestemt at jeg iallefall skulle prøve (vekten til baby var ikke så lav, og oppgangen var normal). Pumping etter hvert måltid var utrolig slitsom og baby spiste ofte. Pumpingen gjorde nok at det ikke var nok igjen til han, og vi havnet i en dårlig sirkel. en av disse rådgiverene sa at baby maks skulle suge 15 minutter på hvert bryst, noe jeg tror er feil (spesielt etter brustreduksjon), men dette var et av rådene jeg fulgte. brystredusert har ikke mindre melk, men færre kanaler melken går i, baby må jobbe mer, og lenger (?). Det ble gradvis mindre pumping da tiden ikke strakk til, og baby ble mettere. Ved 3 mnd trengte vi ikke flaskene lenger. Jeg pumpet etter dette sjelden på dagtid. Av og til om natten hvis jeg vil ha litt i kjøleskap eller frys. nå er han 5 mnd. Ammingen er nå helt normal. Han spiser kanskje litt oftere enn andre babyer på dagtid. Anonymkode: 0389b...8d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå