AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Far har i mange år lurt seg unna barnebidrag og også hatt null interesse av samvær med barnet. Det ble så søkt om å at nav skulle regne ut og også kreve inn bidraget, igjen prøvde han å slippe unna ved å klage på vedtaket og komme med begrunnelser om at han sammen med den høye lønnen også hadde høye utgifter til hobby og livsstil, derfor mente han at han ikke kunne betale bidrag. Nav ler av hele mannen og bidraget blir nå tvangsinndrevet Nå har han da altså sendt bekymringsmelding til barnevernet men en hel drøss med påstander som ikke har rot i virkeligheten. Jeg er ikke bekymret for barnevernet i og med at alt dette bare er tull, men er selvfølgelig forbanna på alt styret han steller i stand, spesielt for barnet sin del som allerede har et anstrengt forhold til far. Men jeg lurer på hva som skjer når saken blir avsluttet og konklusjonen er at alt han påstår bare er løgn? Er det virkelig ok å komme med falske anklager , avgi falsk «forklaring», og ikke minst kaste bort barnevernets ressurser slik? Hadde dette vært en politisak så hadde vel dette fått konsekvenser for den som kommer med disse falske påstandene ? Anonymkode: bb915...58e 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Sakset ut fra nett: Juristen svarte: «Hvis du sender inn en falsk bekymringsmelding til barnevernet, risikerer du at den du har rettet meldingen mot vil anmelde deg til politiet. Og så blir det opp til politiet å vurdere om straffelovens regler er brutt. Det kan være at det å sende inn en falsk bekymringsmelding til barnevernet kan regnes som hensynsløs atferd etter straffeloven § 266». Det er verd å merke seg det følgende: «Straffeloven § 266 rammer den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd forfølger en person eller på annen måte krenker en annens fred. Bestemmelsen viderefører i all hovedsak straffeloven 1902 § 390 a. Strafferammen for overtredelse av bestemmelsen er bot eller fengsel inntil 2 år». Anonymkode: afea0...804 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Det skjer ingenting fra barnevernets side. Du kan vurdere anmeldelse. Anonymkode: ea5b5...3dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Jeg ble meldt til barnevernet av min ekskone, med en liste grunnløse påstander. Saken ble henlagt samme dag. De så jo situasjonen for hva den var. Likevel var det en enorm belastning å måtte sitte der og snakke med dem, og fortelle til min nye kjæreste hva som hadde skjedd og hva slags familie hun hadde rotet seg borti... Jeg spurte dem om jeg skulle foreta meg noe eller om dette bare var noe jeg skulle tolerere. De sa at det var opp til meg å anmelde for falsk anmeldelse. Som regel anbefaler de selvsagt ikke det, da det ofte skaper mer støy og splid. Så jeg valgte å legge disse følelsene til side, og gå videre med livet. Når rettsvesenet er involvert, tenker jeg det ville blitt verre for barna også. Men ja, jeg vil alltid bære nag til henne, og jeg har et annet bilde av hvem hun er og hva hun er i stand til. Anonymkode: 617c1...559 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde dette vært en politisak så hadde vel dette fått konsekvenser for den som kommer med disse falske påstandene ? Anonymkode: bb915...58e Konsekvenser blir det nok ikke. Det er slike saker som henlegges så snart de er registrerte... dessverre. Men ta vare på alt som han gjør. Plutselig en dag får du behov for det. Anonymkode: 0abc7...216 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg ble meldt til barnevernet av min ekskone, med en liste grunnløse påstander. Saken ble henlagt samme dag. De så jo situasjonen for hva den var. Likevel var det en enorm belastning å måtte sitte der og snakke med dem, og fortelle til min nye kjæreste hva som hadde skjedd og hva slags familie hun hadde rotet seg borti... Jeg spurte dem om jeg skulle foreta meg noe eller om dette bare var noe jeg skulle tolerere. De sa at det var opp til meg å anmelde for falsk anmeldelse. Som regel anbefaler de selvsagt ikke det, da det ofte skaper mer støy og splid. Så jeg valgte å legge disse følelsene til side, og gå videre med livet. Når rettsvesenet er involvert, tenker jeg det ville blitt verre for barna også. Men ja, jeg vil alltid bære nag til henne, og jeg har et annet bilde av hvem hun er og hva hun er i stand til. Anonymkode: 617c1...559 Er i grunnen slik jeg har tenkt i mange år, altså å bare ignorere ting han gjør for å lage kvalme. Jeg har feks blokkert han alle steder fordi han konstant kommer med dritt og plager meg i hverdagen. Men nå som jeg altså har blokkert han og fått ordnet bidrag gjennom nav slik at jeg slipper å ha noe med han å gjøre så gjør han altså dette. Hva blir det neste? Anonymkode: bb915...58e
Gjest DislayName Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 Han vil ikke betale så mye pga hobby og livsstil??🤣 Good luck with thar
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #9 Skrevet 1. september 2022 Politiet bryr seg ikke om slikt dessverre. Tipper saken blir henlagt raskere enn sykkeltjuveri. Anonymkode: eecaf...555
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #10 Skrevet 1. september 2022 Bf meldte meg og. Sikkert pga jeg anmeldte han for vold mot meg og han ble dømt til å sone i fengsel. Hevngjerrig sikkert og meldte meg til BV. Den ble henlagt uten undersøkelse. Anonymkode: 42eca...b87 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #11 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 17.08): Far har i mange år lurt seg unna barnebidrag og også hatt null interesse av samvær med barnet. Det ble så søkt om å at nav skulle regne ut og også kreve inn bidraget, igjen prøvde han å slippe unna ved å klage på vedtaket og komme med begrunnelser om at han sammen med den høye lønnen også hadde høye utgifter til hobby og livsstil, derfor mente han at han ikke kunne betale bidrag. Nav ler av hele mannen og bidraget blir nå tvangsinndrevet Nå har han da altså sendt bekymringsmelding til barnevernet men en hel drøss med påstander som ikke har rot i virkeligheten. Jeg er ikke bekymret for barnevernet i og med at alt dette bare er tull, men er selvfølgelig forbanna på alt styret han steller i stand, spesielt for barnet sin del som allerede har et anstrengt forhold til far. Men jeg lurer på hva som skjer når saken blir avsluttet og konklusjonen er at alt han påstår bare er løgn? Er det virkelig ok å komme med falske anklager , avgi falsk «forklaring», og ikke minst kaste bort barnevernets ressurser slik? Hadde dette vært en politisak så hadde vel dette fått konsekvenser for den som kommer med disse falske påstandene ? Anonymkode: bb915...58e Eksen min endte med å innrømme til barnevernet at han hadde overdrevet og hørt på rykter. Så ingen kommer til å tro på meldinger fra han eller hans familie igjen. Jeg velger å samarbeide åpent med helsestasjonen og barnehagen etter dette. Jeg var utrolig åpen da barnevernet var her. Jeg endte med å få skryt mens far ble anmeldt. Han kunne ikke gjøre noe som helst galt i 2 år etterpå for da kom han til å bli fengslet. Var mer enn falsk melding til barnevernet da. Det er 1 år igjen av denne tiden han må holde seg innenfor alt av rammer. Jeg fikk også 6 mnd besøksforbud, men opphevet den da han roet seg. Er spent på hvordan han bråsnur om 1 år. Anonymkode: 96412...532
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #12 Skrevet 1. september 2022 Min eks og hans mor meldte inn titalls meldinger til bv. Noen med navn og noen anonyme. Jeg anmeldte ikke, for slikt ville ikke ha hjulpet noe, men hadde en veldig bra dialog med barnevernet. De gjennomskuet hvem, hva og hvorfor veldig fort, men de er jo pliktige til å undersøke hver melding. Var fryktelig oppgitte de også. Synd deres ressurser må brukes på slikt. Toppen på kransekaka ble da bv fikk inn en veldig detaljer fæl melding om hva jeg hadde utsatt barna for, og tidspunktet var akkurat da bv sin familieterapeut var hjemme hos oss. Vi hadde nemlig takket ja til rådgivning for å takle situasjonen. Den var ekstremt tøff. Det ble mye vitsing om det, og noen andre helt sprø meldinger, men situasjonen i seg selv var selvfølgelig ikke morsom. Han ble forsåvidt anmeldt av barnevernet til slutt, men det var fordi han trengte seg inn til dem og truet saksbehandleren. Anonymkode: d0d9e...7db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå