Gå til innhold

Mannen har store problemer med selvtillit å lar det gå utover meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en dame på 35 år som er i ett samboerskap med en mann som er veldig usikker på seg selv.. noe som gjør at han har skapt en del problemer i forholdet.. han har ved flere anledninger gått igjennom telefonen min for å finne noe å «ta meg på», men det eneste han finner er jo gammel dritt som skjedde før vår tid sammen. Jeg er veldig trofast som person, å ville aldri ha gjort noe for å såre han, eller satt han i en situasjon der han ble sjalu eller redd. Å jeg har brukt lang tid på å trygge han! 

han har vært veldig nøye på at han ikke ønsker at jeg har bilder eller slikt av ekser, å jeg har respektert dette med å slette alt av ekser på tlf osv. det er ikke nøye for meg for jeg ønsker uansett ikke bilder av eksene mine. Men nå har en stor bombe droppa.. å han har laga ett helvette for meg igjen pga gammelt dritt.. 

han fikk med seg min ipad på jobbreise, så han kunne streame Filmer og serier..  ipaden bruker jeg meget sjeldent selv så var ikke noe problem. Han dro mandags morgen, å helvette brøt løst på mandag kveld.. da hadde visstnok ett minne av eksen dukket opp på bilder som en varsling på ipaden, å han hadde da gått igjennom alt av bilder å det han kunne på ipaden.. han fant da en del nakne bilder meg å eksen, å en film av at vi har s*x.. istedet for å bare slette å ikke bey seg, så har han blitt så forbanna å sint på meg fordi jeg ikke hadde sletta dette, at han har kasta dritt å kjefta til de grader, kalt meg ting, å vært iskald mot meg.. ignorert og blokkert meg fra sosiale medier, å svarer ikke meg.. nå har jeg ikke hørt fra han på 2 dager…

Jeg kan skjønne at det var vondt å se, å at det ikke var noe gøy.. men å sette hele forholdet vårt på spill, å behandle meg som dette fordi jeg ikke ante jeg hadde det der, syns jeg er totalt unødvendig.. jeg har adhd å jeg har ikke alltid kontroll på alt - så at jeg hadde disse ante jeg ikke rett å slett. Jeg klarer ikke å fungere når ting er slikt som dette, å jeg blir helt zombie med tanker å følelser når han behandler meg sånn her.. jeg veksler mellom å har lyst å bare kaste han ut å si at det er nok, til at jeg er livredd for å miste han og alt det fine vi har sammen.. vi har ett meget bra forhold, der jeg er helt trygg på han som person, å han forbedrer mine sider av meg selv, å vis a versa.. å han er dødsflink med barna mine. Men jeg kan ikke fortsette å bli trykt så sinnsykt ned pga hannes usikkerhet… 

har dere noen råd? Erfaring? Tips? Jeg er rådvill… 

Anonymkode: 87ade...589

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig barnslig av han å reagere på sexbilder og sexvideoer av deg og din eks som ligger lagret på Ipaden.

Såpass bør han akseptere og tåle. 

Synes du skal gjøre det slutt med han, så kan du ta den samme testen med alle andre fremtidige kjærester. Lån de den samme Ipaden og la de tilfeldigvis få et innblikk i ditt tidligere sexliv. 

De som tåler det kan du teste ut mer, og de som ikke tåler det avslutter du med momentant. 

Anonymkode: 17c69...b9a

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skikkelig barnslig av han å reagere på sexbilder og sexvideoer av deg og din eks som ligger lagret på Ipaden.

Synes du skal gjøre det slutt med han, så kan du ta den samme testen med alle andre fremtidige kjærester. Lån de den samme Ipaden og la de tilfeldigvis få et innblikk i ditt tidligere sexliv. 

De som tåler det kan du teste ut mer, og de som ikke tåler det avslutter du med momentant. 

Her må jeg si meg sterkt uenig! Hvorfor i all verden hadde du spart på dette TS? Hadde du liksom glemt det? Er det noe jeg hadde slettet fort som fy etter endt forhold er det noe som dette. Det er også respektløst å ta vare på overfor eksen din. Hadde du selv syntes det var greit om eksen din sparte på lignende av deg?

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

"Tilfeldig" la de finne videoen av deg ha sex med din ex og se om de består testen? Ikke er det bare slemt, men også manipulerende å gjør noe slikt med vilje.

Man kan si mye om varierte råd fra KG, men jeg tror faktisk dette må være den dårligste.

• Liker 3
Skrevet

Ja jeg hadde helt ærlig ikke anelse om at dette lå på ipaden - hadde jeg vissta det, så hadde jeg sletta for lenge siden. Det er ikke ett ønske eller lyst å ha noe sånn liggende. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er jo slapt av deg å ikke ha sjekket Ipaden for innhold før du lånte den bort. 
Men hans reaksjon er også helt bak mål. Jeg har vært i et sånt forhold, hvor han nærmest sperret meg inne på grunn av sin egen usikkerhet. Det ble bare verre. Hvis han ikke selv aktivt vil jobbe med seg selv, så er det ingenting du kan gjøre. Min ex fikk en «wake up call» etter jeg gjorde det slutt, men da var det for sent, og jeg var helt ødelagt. 

Anonymkode: e78c3...7c7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg hadde helt ærlig ikke anelse om at dette lå på ipaden - hadde jeg vissta det, så hadde jeg sletta for lenge siden. Det er ikke ett ønske eller lyst å ha noe sånn liggende. 

Hvis du har iPad er jo dette lagret på ICloud, så da hadde du også hatt det på IPhonen din. Så dette tror jeg ingenting på. Du sa du sletta alt på telefonen, da blir det automatisk slettet på andre enheter også 🤗

Anonymkode: 6b78b...e15

• Liker 4
Skrevet

Du har nok bare gjort vondt verre, ts. Sett deg ned med han. Fortell, uten omsvøp eller beklagelser at hver part i et forhold er en likeverdig partner med krav på et privatliv. Dette har du, i et anfall av idioti og dumsnillhet (ja, bruk de termene) tillatt at deres forhold mangler helt. Dette slutter nå. Din telefon, vennekrets, sosiale omgang, digitale historikk og dine interesser, bekledning og familie er ikke lengre åpen for verken diskusjon eller innsyn. Du ber ikke han om hans meninger, og evner han ikke holde dem for seg selv? Da er dere historie. 

Du krever, i kortformat helt grunnleggende respekt. Du installerer passord på alle dine dingser. Du beholder alle dine venner, også de du måtte ha hatt sex med. Og han har å finne seg i det. Eller gå.

Må du være villig til å miste han? Ja. Er det ert tap? Nei.

Det du gjør nå er nemlig ikke å «trygge» han. Det er å tillate at han fortsetter med psykisk mishandling  og kontrollerende adferd. Som var han et barn uten ansvar for egne valg. Noe som er å behandle han som en idiot. Han er ikke det. All handling er villet handling. Behandle han som en ansvarlig voksen. For han er det. Årsaken til at han har valgt som avvikende adferd? Relevant for hans psykolog, ikke for deg.

Anonymkode: 05e8e...eba

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du har iPad er jo dette lagret på ICloud, så da hadde du også hatt det på IPhonen din. Så dette tror jeg ingenting på. Du sa du sletta alt på telefonen, da blir det automatisk slettet på andre enheter også 🤗

Anonymkode: 6b78b...e15

Nettop dette trodde jeg og at det ble sletta derfra samtidig - men det gjorde det visstnok ikke! Jeg brukte ekstremt langt tid på å slette unna alt etter jeg traff mannen min, men ipaden har gått i glemmeboka siden jeg nærmest aldri bruker den. Jeg har selvsagt ikke tatt vare på dette med vilje.

• Liker 1
Skrevet
umAxa skrev (13 minutter siden):

"Tilfeldig" la de finne videoen av deg ha sex med din ex og se om de består testen? Ikke er det bare slemt, men også manipulerende å gjør noe slikt med vilje.

Man kan si mye om varierte råd fra KG, men jeg tror faktisk dette må være den dårligste.

Jeg tolker kommentaren som sarkastisk, men det er kanskje feil.

Anonymkode: 3b7b7...494

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja han sliter veldig med usikkerhet, å dette er ikke første gangen han har reagert veldig på hva jeg gjorde før jeg møtte han. Han gikk helt uttav sitt gode skinn når han fant en 3 år gammel samtale mellom meg og en jeg drev å skrev med på snap, at jeg hadde så lyst på han osv.. kalte meg hore og var sint lenge pga jeg liksom sparte på slike ting for å ha ett reservekort som han kalte det.. ante ikke at jeg hadde han på snap enda å ante heller ikke at samtalen var lagra. Hva jeg gjorde før jeg møtte han, er jo uvesentlig.. jeg var ikke akkurat jomfru når vi møttes!

å at jeg har adhd var mer for å forklare at jeg sliter med både å huske, ha kontroll på alt og på måten jeg reagerer nå - men for de som ikke har adhd, skjønner jeg at det er vanskelig å sette seg inn i mitt hode og funksjon!

Joda, men selv jeg som ikke er særlig usikker av meg, har vært borti mennesker som får meg til å bli rene nervevraket.

Det er ikke sikkert dette handler om han.

Dersom du er typen til å bare glemme en slik ting som dette her, så er sjansen skyhøy for at andre ting kan ha skjedd som gjør han skjelven.

Anonymkode: 3a087...35c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tolker kommentaren som sarkastisk, men det er kanskje feil.

Anonymkode: 3b7b7...494

Neida, du har rett, men her inne er det 99% som ikke tar poenget, ikke forstår språklige bilder, humor, sarkasme, ironi, you name it.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo slapt av deg å ikke ha sjekket Ipaden for innhold før du lånte den bort. 
Men hans reaksjon er også helt bak mål. Jeg har vært i et sånt forhold, hvor han nærmest sperret meg inne på grunn av sin egen usikkerhet. Det ble bare verre. Hvis han ikke selv aktivt vil jobbe med seg selv, så er det ingenting du kan gjøre. Min ex fikk en «wake up call» etter jeg gjorde det slutt, men da var det for sent, og jeg var helt ødelagt. 

Anonymkode: e78c3...7c7

Ja er helt enig med deg, det var kjempeslapt og latterlig av meg at jeg ikke dobbeltsjekka at jeg hadde fjerna alt når jeg gjorde dette i utgangspunktet når heg traff han. Å jeg skjønner helt klart at det var sårt og vondt for han å se meg med en annen, noe han aldri skulle trengt å oppleve - hvertfall ikke en filmsnutt av at jeg er intim med han. Men alt i alt, så er dette en stor forglemmelse av meg, å jeg syns ikke at jeg fortjener å få det så jævlig av han fordetom.. han kunne bli sint for at jeg hadde glemt det, å jeg kunne beklaga meg å tatt dette til etterretning, men å bli behandla sånn her er for meg ubeskrivelig.. har forøvrig laga ny facebook og snap igår så jeg har fått bort absolutt alt av gamle samtaler osv.. 

• Liker 2
Skrevet

Hei. Jeg er også 35. Og har vært med mannen i 7 år. Siden jeg var 28. 

Det er helt naturlig og spare på slikt, å ta en titt innimellom.

Vanvittig barnslig av han og bli sur for noe slikt. 

Anonymkode: 652f3...8f7

• Liker 2
Skrevet

Mener dere helt ærlig at jeg fortjener å få ett så sinnsykt helvette pga gamle bilder og videoer jeg ikke visste jeg hadde?? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener dere helt ærlig at jeg fortjener å få ett så sinnsykt helvette pga gamle bilder og videoer jeg ikke visste jeg hadde?? 

Nei. Dump ham. Fatter ikke at du orker! 

Anonymkode: 892fd...7c7

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Sinnsykt helvete?

At han er illsint, skjeller deg ut, og deretter ikke lar høre fra seg på to dager?

Vel, jeg synes ikke akkurat han overreagerer. Det skal godt gjøres å overgå det du utsatte han for.

Synes du han fortjener et så sinnsykt helvete som det han opplevde da han lånte ipaden?

• Liker 2
Skrevet

UFF, TS, her har du bæsjet på leggen til de grader, du kan jo ikke være så slepphendt når kjæresten din er et nervevrak.

Anonymkode: 7b764...20a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, du har jo bare fått noen få svar som mener det..

Jeg kan skjønne at det var kjipt for mannen komme over slike bilder / filmer, spesielt hvis han sliter med sjalusi. Men jeg kan virkelig ikke skjønne reaksjonen hans. Hadde jeg funnet noe sex-filmer av kona og en eks på en gammel ipad hadde jeg bare flirt av det. Hadde nok reagert med en følelse av «jaja, din tid er forbi, nå er det jeg som knuller denne jenta» 😅

Men det hadde gjort meg ekstremt skeptisk at han ikke har mer kontroll på følelsene sine enn dette. Han reagerer jo som en tenåring.

Så får du selv vurdere om det er søtt eller slitsomt. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei at du orker å ta imot denne behandlinga. Lage ny facebook og snap på grunn av ting som hører fortida til ... nope.

Anonymkode: 73090...606

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...