Gjest gjesta Skrevet 25. november 2005 #1 Skrevet 25. november 2005 Hva bruker jeg, er det eyelets, dotlets.. noe annet jeg kan feks feste ark på invitasjon, UTEN å lage hull i papiret?
Gjest frua Skrevet 6. desember 2005 #4 Skrevet 6. desember 2005 Det blir ikke pent å lime vellum pga. av det er gjennomsiktig. Det peneste er nok å bruke eyelets etc.. En annen mulighet er å bruke sånn lakkstav som man smelter, og lager et trykk av f.eks hjerte. Disse får du kjøpt på bokhandelen. Dette kan brukes til å forsegle konvolutter, brev eller hva det måtte være Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #5 Skrevet 7. desember 2005 Jeg kjøpte "tapeputer" på rull i hobbyforretning. De var supertynne. Kunne ikke se dem gjennom vellumarket i det hele tatt. Absolutt å anbefale!
Rusjenten Skrevet 7. desember 2005 #6 Skrevet 7. desember 2005 Bruk dobbeltsidig limark eller vellumtape fra skotch
Tjorven Skrevet 9. desember 2005 #7 Skrevet 9. desember 2005 Uhu-lim skal visst være fint å bruke på vellum. Men det er utrolig vanskelig å bruke vellum og lim sammen, og få det pent. Eyelets eller brads er det beste å feste med, alternativt kan du bruke fotohjørner. Ellers finnes det jo også egen vellumtape, men vær obs på at denne ikke fungerer like bra på alle typer vellum.
Cilla Skrevet 10. desember 2005 #8 Skrevet 10. desember 2005 Sier som de andre, eyelets eller brads, jeg liker best brads/splittbinders. Bruker også glue dots når jeg fester vellum, av den mini-typen. De er blanke og runde, ca 3-4 mm store, og sitter kjempegodt.
Tjorven Skrevet 12. desember 2005 #9 Skrevet 12. desember 2005 Vil legge til her at jeg også bruker glue dot ved festing, de synes ikke så godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå