AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Mine foreldre kan være kausjonister for meg. De har selv boliglån på ca 60-70% av boligverdien. Finner ingenting om krav til kausjonist annet enn at de må kausjonere for 15% egenkapital for meg. De er selvfølgelig kredittverdig og har ingenting annet enn boliglån. Anonymkode: 470e2...378
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Mine svigerforeldre ble avvist som kausjonister selv om de hadde enebolig uten boliglån (nedbetalt) og stabil økonomi. Det var fordi de bor i et fraflyttingsområde så banken var redd for at om de i verste fall måtte ta pant i huset så ville de ikke fått solgt det. Anonymkode: 8efed...fbc
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 De må hvertfall ha verdier nok i boligen til summen de kausjonerer for. Altså uten gjeld. Anonymkode: 32a8b...142
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Det vet jeg ikke, men er ikke de litt høyt belånt selv for å være kausjonister? 70% er jo mye. Anonymkode: 9fa60...b15 1
Brunello Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Banken krever at kausjonisten skal kunne betale din gjeld (det de kausjonerer for) i tillegg til sin egen gjeld. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Vi avviser kausjonister i enkelte saker, spesielt hvis vi ser at de har lav betjeningsevne, har nærliggende fremtidsplaner som å flytte/gjøre endringer i livet eller er veldig gamle. Banken din må vurdere saken, men det er ingen automatikk i at kausjonister godkjennes. Mvh finansrådgiver Anonymkode: 76ea5...a91 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå