Gjest Koneogmamma Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Vi har vært sammen i 14 år, siden jeg var 18 år. Vi er gift og har 3 fantastiske barn sammen. De siste årene har jeg vært veldig i tvil på følelsene mine til han. Jeg føler ingen tiltrekning av han lenger, har ikke lyst til å ha sex med han, og jeg fantaserer veldig ofte om andre menn når vi har sex, for å bli tent. Vi har ikke de vanlige "hverdagsproblemene". Vi krangler sjeldent. Vi får til hverdagen veldig fint, samarbeider bra og kommuniserer bra. Likevel føler jeg at det største mangler, nemlig kjærligheten til han. Jeg føler jeg vil noe mer/annet her i livet. Magefølelsen min sier at jeg ikke skal bli gammel med han. Jeg har tatt opp disse tingene med han, da jeg ønsker at han skal få ta del i valget vårt/mitt. Jeg har vært veldig ærlig med han. Han er ikke enig, han vil absolutt ikke skilles, alt han vil i hele verden er å være sammen med meg og han håper at vi kan fikse det sammen. Men jeg vet ikke om jeg har lyst til å prøve å fikse det, vet ikke om jeg orker å jobbe for det lenger, eller prøve å fiske frem følelser som ikke har vært der på lenge. Samtidig føles det som om jeg ikke har god nok grunn til å si at jeg vil skilles. Det føles så ekstremt egoistisk å skulle velge seg selv, fremfor alt det vi hat bygd opp sammen. Jeg er livredd for å ta feil valg. Noen som har vært i samme situasjon som har noen tips?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Det er vanlig at forelskelses og tiltrekkningsnivået varierer gjennom mange år. Har dere forsøkt å gjøre noe som kan få deg forelsket igjen? Noe uten barn, og hverdagsrutine og sånt? Noe som ligner på det dere ble forelsket over i første omgang? Det er mulig å finne tilbake til hverandre. Men da må begge være motivert for det, og dere må finne noe som vekker til live spenningen igjen. Anonymkode: 9cabe...a90 3 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Følelser er det mulig å bygge opp igjen ved innsats. Stor fare for at du vil angre. Du har sluppet unna det meste av frustrasjon og fortvilelse angående dating og forhold, siden du ble etablert så tidlig, men det er antagelig det du bytter et ellers godt samliv med. Da har vi deg kjapt her inne med tråder om hvor frustrerende dating og menn er, og så hvordan du angrer. Dyrk det du har om det er bra, vil jeg råde til. Nå dyrker du rosa skyer som ikke finnes. Joda, du kan etterhvert forelske deg igjen, ha fantastisk sex og liv en stund, men så blir det som nå. Ikke nødvendigvis med like bra mann og liv. Anonymkode: 82c6d...1fc 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Hvis du tror det er så fantastisk å være singel så lykke til. Du må ønske å jobbe med forholdet. Forelskelse er som regel bare et blaff. Anonymkode: 85792...192 4
Gjest Koneogmamma Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis du tror det er så fantastisk å være singel så lykke til. Du må ønske å jobbe med forholdet. Forelskelse er som regel bare et blaff. Anonymkode: 85792...192 Det handler absolutt ikke om at jeg tror det er fantastisk å være singel. Det handler om at jeg ikke føler meg tilfreds eller har det bra i ekteskapet mitt.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Koneogmamma skrev (3 minutter siden): Det handler absolutt ikke om at jeg tror det er fantastisk å være singel. Det handler om at jeg ikke føler meg tilfreds eller har det bra i ekteskapet mitt. Men dere har tre barn. Er det da virkelig den beste løsningen å bryte opp, bare fordi du ikke er tilfreds? Er du selv vokst opp med foreldre som satte familien på styr når de ikke var tilfreds, fremfor å jobbe med saken og finne løsninger? AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Stor fare for at du vil angre. Du har sluppet unna det meste av frustrasjon og fortvilelse angående dating og forhold, siden du ble etablert så tidlig, men det er antagelig det du bytter et ellers godt samliv med. Da har vi deg kjapt her inne med tråder om hvor frustrerende dating og menn er, og så hvordan du angrer. Akkurat. Anonymkode: f782b...9dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Du trenger ingen grunn til å gå fra noen, «jeg vil ikke være i dette forholdet», er grunn nok. Når du samtidig ikke vil ha sex med han eller føler noe tiltrekning, så er det jo ikke sunt for noen av dere. Jeg hadde ikke likt det om samboeren min ikke lenger ville ha sex med meg og ikke var tiltrukket av meg, og samtidig løy om det. Jeg hadde følt meg som en idiot som tvang hen med på noe hen ikke ville. Det kan selvfølgelig skje, men da hadde jeg satt pris på at samboer var ærlig. Du kan jo selvfølgelig prøve å legge en innsats i å «fikse» dette, og forelske dere på nytt igjen, men da må begge være med på det, det må kommuniseres. Velger du å gå, så må hvert fall barna bli i varetatt, dere må kunne ta vare på dem økonomisk hver for dere etc. Men barna har det best om dere også har det bra, de merker det godt om det lugger for mye dere i mellom. Anonymkode: 0572c...708
Gjest Koneogmamma Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men dere har tre barn. Er det da virkelig den beste løsningen å bryte opp, bare fordi du ikke er tilfreds? Er du selv vokst opp med foreldre som satte familien på styr når de ikke var tilfreds, fremfor å jobbe med saken og finne løsninger? Akkurat. Anonymkode: f782b...9dd Så du tenker man skal bli i ekteskapet sitt uansett hva? Jeg tenker iallefall at man ikke bare skal holde ut i et forhold, selvom man har barn sammen. Vi har virkelig jobbet mye i flere år for at ting skal bli bedre mellom oss. Men det er veldig hyggelig at du mener man bør jobbe mer for det
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 Koneogmamma skrev (3 minutter siden): Så du tenker man skal bli i ekteskapet sitt uansett hva? Jeg tenker iallefall at man ikke bare skal holde ut i et forhold, selvom man har barn sammen. Vi har virkelig jobbet mye i flere år for at ting skal bli bedre mellom oss. Men det er veldig hyggelig at du mener man bør jobbe mer for det Wowww…jeg tenker jeg gir meg her. Anonymkode: f782b...9dd 2 1
Gjest Koneogmamma Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du trenger ingen grunn til å gå fra noen, «jeg vil ikke være i dette forholdet», er grunn nok. Når du samtidig ikke vil ha sex med han eller føler noe tiltrekning, så er det jo ikke sunt for noen av dere. Jeg hadde ikke likt det om samboeren min ikke lenger ville ha sex med meg og ikke var tiltrukket av meg, og samtidig løy om det. Jeg hadde følt meg som en idiot som tvang hen med på noe hen ikke ville. Det kan selvfølgelig skje, men da hadde jeg satt pris på at samboer var ærlig. Du kan jo selvfølgelig prøve å legge en innsats i å «fikse» dette, og forelske dere på nytt igjen, men da må begge være med på det, det må kommuniseres. Velger du å gå, så må hvert fall barna bli i varetatt, dere må kunne ta vare på dem økonomisk hver for dere etc. Men barna har det best om dere også har det bra, de merker det godt om det lugger for mye dere i mellom. Anonymkode: 0572c...708 Tusen takk for godt svar. Det er akutatt slik jeg tenker også. Jeg hadde synes det vært veldig trist om det var han som satt med disse følelsene. Jeg synes ikke han fortjener å skulle være med en som ikke har følelser eller er tiltrukket av han lenger.
Gjest Koneogmamma Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wowww…jeg tenker jeg gir meg her. Anonymkode: f782b...9dd Det var ikke slikt ment. Mulig jeg misforstod kommentareren din. Det ligger jo såklart mer ting bak enn at jeg kun ikke er tilfreds.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 Koneogmamma skrev (4 minutter siden): Så du tenker man skal bli i ekteskapet sitt uansett hva? Jeg tenker iallefall at man ikke bare skal holde ut i et forhold, selvom man har barn sammen. Vi har virkelig jobbet mye i flere år for at ting skal bli bedre mellom oss. Men det er veldig hyggelig at du mener man bør jobbe mer for det Nei man skal absolutt ikke bli i et ekteskap uansett hva. Man bør gå i mange tilfeller der det er ulike former for vold, og forholdet bryter ned. Du har et bra ekteskap med en bra mann. Det er noe verdt å virkelig kjempe for. Oddsen for at du ikke finner noe bedre, og vil angre, er skyhøy. Du kjeder deg og er kåt. Det kan fikses. Anonymkode: 82c6d...1fc 4 1
tussi680 Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 Koneogmamma skrev (23 minutter siden): Det handler absolutt ikke om at jeg tror det er fantastisk å være singel. Det handler om at jeg ikke føler meg tilfreds eller har det bra i ekteskapet mitt. Da må du hjelpe forholdet deres. Synes ikke det var noe kjekt å bli vraket etter over 25 år, det er vondt skal jeg si deg, voksne unger har vi og de reagerte og. Alt ble sårt. Er det ikke litt verdt å tenke over? 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 Du kan jo lese tråden «har ødelagt livet mitt», selv om kanskje både denne og den er trolleri. Anonymkode: 8d0e2...cb6 1
Gjest Koneogmamma Skrevet 31. august 2022 #15 Skrevet 31. august 2022 tussi680 skrev (2 minutter siden): Da må du hjelpe forholdet deres. Synes ikke det var noe kjekt å bli vraket etter over 25 år, det er vondt skal jeg si deg, voksne unger har vi og de reagerte og. Alt ble sårt. Er det ikke litt verdt å tenke over? Selvfølgelig er det verdt å tenke over. Men jeg tenker også at det viktigste for barna er at foreldrene har det bra, uansett om de bor sammen eller ikke
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #16 Skrevet 31. august 2022 Koneogmamma skrev (2 minutter siden): Det var ikke slikt ment. Mulig jeg misforstod kommentareren din. Det ligger jo såklart mer ting bak enn at jeg kun ikke er tilfreds. Javel, men hva er vitsen med å be om råd når du reagerer som en heks på helt kurante tilbakemeldinger? Det ligger en tråd på forum nå som handler om en som angrer. Den er ikke den eneste i sitt slag. Klart man skal gå hvis det er grov vold, men du skriver jo INGENTING om at han behandler deg dårlig, bare at du ikke har lyst til å jobbe. Anonymkode: f782b...9dd 5
Gjest Koneogmamma Skrevet 31. august 2022 #17 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan jo lese tråden «har ødelagt livet mitt», selv om kanskje både denne og den er trolleri. Anonymkode: 8d0e2...cb6 Hvorfor tenker du dette er trolleri? 🤣 Dette er min historie om mitt liv
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #18 Skrevet 31. august 2022 Dating i dag er det mest nedbrytende jeg har opplevd i mitt 40 år gamle liv, bare så du vet det. Så om du gjør det slutt bør du være forberedt på å bli alene resten av livet, du bør ikke gå om du tror du skal finne noen bedre. Anonymkode: 352a6...8dd
tussi680 Skrevet 31. august 2022 #19 Skrevet 31. august 2022 Koneogmamma skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er det verdt å tenke over. Men jeg tenker også at det viktigste for barna er at foreldrene har det bra, uansett om de bor sammen eller ikke Det viktigste for barna er at foreldrene er glad i hverandre skal jeg si deg. Det blir og koster så mye tid og usikkerhet gjennom hele prosessen. Du har tydeligvis ikke helt sett for deg hvordan det kjennes ut for samboer? Har du tenkt de tankene? Samboeren min fikk det spm.av en familievernkontor og han ble svar skyldig. Helt stum. Men ho ville ha et ærlig svar fra han og da sa han nei. Det overrasket meg litt, men glad for at hun satte fram akkurat det spm. Andre mennesker har også følelser må du vite. Dette gjelder faktisk ikke bare deg, deg, deg og dine følelser, livet går opp og ned skjønner du ang.følelser, og holder du ikke ut må du tenke deg om hvilket ansvar du må bære i etterkant. 1
Gjest Some guy Skrevet 31. august 2022 #20 Skrevet 31. august 2022 1 hour ago, Koneogmamma said: Vi har vært sammen i 14 år, siden jeg var 18 år. Vi er gift og har 3 fantastiske barn sammen. De siste årene har jeg vært veldig i tvil på følelsene mine til han. Jeg føler ingen tiltrekning av han lenger, har ikke lyst til å ha sex med han, og jeg fantaserer veldig ofte om andre menn når vi har sex, for å bli tent. Vi har ikke de vanlige "hverdagsproblemene". Vi krangler sjeldent. Vi får til hverdagen veldig fint, samarbeider bra og kommuniserer bra. Likevel føler jeg at det største mangler, nemlig kjærligheten til han. Jeg føler jeg vil noe mer/annet her i livet. Magefølelsen min sier at jeg ikke skal bli gammel med han. Jeg har tatt opp disse tingene med han, da jeg ønsker at han skal få ta del i valget vårt/mitt. Jeg har vært veldig ærlig med han. Han er ikke enig, han vil absolutt ikke skilles, alt han vil i hele verden er å være sammen med meg og han håper at vi kan fikse det sammen. Men jeg vet ikke om jeg har lyst til å prøve å fikse det, vet ikke om jeg orker å jobbe for det lenger, eller prøve å fiske frem følelser som ikke har vært der på lenge. Samtidig føles det som om jeg ikke har god nok grunn til å si at jeg vil skilles. Det føles så ekstremt egoistisk å skulle velge seg selv, fremfor alt det vi hat bygd opp sammen. Jeg er livredd for å ta feil valg. Noen som har vært i samme situasjon som har noen tips? Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1611036-har-ødelagt-livet-mitt/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå