Gå til innhold

Aktiviteter barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen gode tips ift hvilke leker/aktiviteter man an gjøre i en barnebursdag? Barna er i alderen 3-6 år.

Anonymkode: c9a4e...a58

Skrevet

Lære seg hvordan man betaler lån, kjøre bil, skrive jobbsøknad, osv

Anonymkode: 63200...5fb

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at de ikke trenger aktiviteter. To timer bursdag går fort og de elsker å være på besøk hos andre og leke med andres leker. Hvis du absolutt vil ha noe kan jeg anbefale fiskelek. Heng et laken opp i en døråpning og så sitter det en voksen bak gardiner og henger ting på fiskekroken. La alle få to forsøk, først får de noe gøy på kroken (en smokk, bleie, ullsokk, bananskall osv) og så får de godtepose. Stolleken er også fin og enkel i den alderen. Har dere hage tilgjengelig er skattejakt gøy. 

• Liker 1
Skrevet

Vi pleide å ha flasketuten peker på for å avgjøre rekkefølgen på åpning av gaver. Det gjorde at barna satt og fulgte med, og det ikke ble krangling om hvem som ble først eller sist.

Ellers går tiden fort med 2t bursdag, det første kvarteret kommer barna, og frileker litt. Så er det 30min mat. Deretter kanskje en aktivitet på 30 min, og så kake i 20 minutter. Så det er mulig å la det bli frilek også de siste minuttene før barna hentes. 

Noen ganger hadde vi gavepose når de gikk, som de måtte fiske etter. Det hendte vi hang rare ting på kroken og fikk ungene til å le. Alternativt måtte de lete etter gaveposene. Men det kunne være mer krevende å forberede, med kart og alt mulig.

Vi har også hatt vannkrig og vannballongkrig. Men det fungerer best ute en varm sommerdag.

Anonymkode: 8eb41...789

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det noen som har noen gode tips ift hvilke leker/aktiviteter man an gjøre i en barnebursdag? Barna er i alderen 3-6 år.

Anonymkode: c9a4e...a58

Tegne hale på grisen

Danselek

Kle seg ut med kostymer

Flasketuten peker på

Skattejakt

Anonymkode: 19ffa...288

Skrevet

Min erfaring er at flasketuten peker på bare fungerer hvis det er en liten gruppe og barna ikke er altfor små. Blir det for mange tar det lang tid og de blir utålmodige. Det er en lek som er gøy for bursdagsbarnet, men ikke for gjestene. Det er kjempekjedelig å sitte i ring og vente på din tur og så får du endelig 10 sekunders glede mens bursdagsbarnet åpner din gave før du så igjen må vente til alle er ferdige. De som er først ute blir ofte lei og går halvveis i leken og de som er igjen ser lengselsfullt på de som leker og vil gjerne gå de også. Jeg synes det fungerer best at bursdagsbarnet bare åpner gavene etter hvert som gjestene kommer.

Skrevet
Arkana skrev (3 minutter siden):

Min erfaring er at de ikke trenger aktiviteter. To timer bursdag går fort og de elsker å være på besøk hos andre og leke med andres leker. Hvis du absolutt vil ha noe kan jeg anbefale fiskelek. Heng et laken opp i en døråpning og så sitter det en voksen bak gardiner og henger ting på fiskekroken. La alle få to forsøk, først får de noe gøy på kroken (en smokk, bleie, ullsokk, bananskall osv) og så får de godtepose. Stolleken er også fin og enkel i den alderen. Har dere hage tilgjengelig er skattejakt gøy. 

Jeg har akkurat samme erfaring. Jeg hadde i utgangspunktet planlagt en aktivitet. Barna lekte når de kom og så brukte lang tid å spise, så var det gavepakning og etterpå kom de raskt godt i gang med lek igjen. Jeg ønsket ikke å kaste dem fra det ene til det andre hele tiden når jeg så at de hadde det så gøy med leken så jeg droppet rett og slett den aktiviteten og plutselig var selskapet over.

Anonymkode: bb7c1...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...