Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor normalt er det å veksle humøret sitt hver dag med adhd? Å veksle følelsene sine hvert år? Hate og å elske noen veksler hele tiden. Alt er feil med partner, men snur brått til at partner er drømmen likevel. Eller er det en annen årsak?

Anonymkode: ebc56...ebe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Borderline er mer slik, samt narsissister. 

Anonymkode: ee7bf...03e

Skrevet

Det er jo det samme hva man kaller det egentlig, han er jo som han er uansett.

Anonymkode: c2f81...bf7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

ADHD er impulsive. Vansker med å tenke konsekvenser. Vansker med å regulere følelser, som i å f.eks boble over i sinne.

De som har ADHD kan også "være mye rart" uten at de kan skylde det på ADHDen sin. Men uansett om det er pga ADHD eller ikke. Hvis du ikke liker det, hvorfor skal du godta det? Det spiller ingen rolle om han har ADHD. Ingen skal være drittsekk mot deg uansett hva de har!

Anonymkode: 09124...2e4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Borderline er mer slik, samt narsissister. 

Anonymkode: ee7bf...03e

Jeg har også tenkt at det er borderline faktisk. Ikke fordi jeg har lest, men har et nært familiemedlem med diagnosen så jeg ser likheter. Familiemedlemmet har også adhd så derfor er det litt vrient. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

ADHD er impulsive. Vansker med å tenke konsekvenser. Vansker med å regulere følelser, som i å f.eks boble over i sinne.

De som har ADHD kan også "være mye rart" uten at de kan skylde det på ADHDen sin. Men uansett om det er pga ADHD eller ikke. Hvis du ikke liker det, hvorfor skal du godta det? Det spiller ingen rolle om han har ADHD. Ingen skal være drittsekk mot deg uansett hva de har!

Dumpa meg pga manglende følelser, skyldte på depresjon. Sammen i et år, så dumper han meg og hater alt ved meg. Er alene et år der han jobber hardt for å få meg tilbake og ja jeg følte meg så dum som gikk tilbake. 

Så får han meg tilbake og alt virker så bra. Et halvt år senere frir han, men 10 mnd etter det så har han mistet alle følelser.

Ja jeg skal aldri tilbake, men jeg lurer på hva som er galt med han!

Skrevet

Han er også super sjalu og tåler ikke tanken på at jeg skal ha andre, men han vil ikke ha meg. 

• Hjerte 1
Skrevet

Spiller det noe rolle hva som er galt med han? Han er psykisk syk. Det feiler han sikkert en hel masse. Går han til 3 forskjellige psykologer, så vil de sikkert krangle om 3-5 forskjellige diagnoser. Uansett så er det ikke ditt problem, og det er ikke DEG det er noe galt med, og det er ikke DIN feil at du ble dumpet. Men kjempebra at du ikke tar han tilbake. For da vil du oppleve samme helvetet igjen og igjen! Uansett om det heter ADHD eller depresjon. Det spiller ingen rolle. Dette du har opplevd vil du ikke oppleve igjen, så da er det bra at du styrer unna og ikke hører på evt løgner og unnskyldninger han nå måtte komme med. Skylder han på sykdommer? Javel? Men blir det mindre jævlig for deg om han kaller det for depresjon da? Nei! Det er like jævlig uansett om det er drittsekk eller depresjon eller ADHD eller alzheimer. Bra for deg at du er ferdig med den dritten! Han kan heller påføre den "depresjonen" sin på noen andre. Eller oppsøke hjelp som normale folk. Så kan du ønske han lykke til, og FORTSATT ikke ta han tilbake!

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Spiller det noe rolle hva som er galt med han? Han er psykisk syk. Det feiler han sikkert en hel masse. Går han til 3 forskjellige psykologer, så vil de sikkert krangle om 3-5 forskjellige diagnoser. Uansett så er det ikke ditt problem, og det er ikke DEG det er noe galt med, og det er ikke DIN feil at du ble dumpet. Men kjempebra at du ikke tar han tilbake. For da vil du oppleve samme helvetet igjen og igjen! Uansett om det heter ADHD eller depresjon. Det spiller ingen rolle. Dette du har opplevd vil du ikke oppleve igjen, så da er det bra at du styrer unna og ikke hører på evt løgner og unnskyldninger han nå måtte komme med. Skylder han på sykdommer? Javel? Men blir det mindre jævlig for deg om han kaller det for depresjon da? Nei! Det er like jævlig uansett om det er drittsekk eller depresjon eller ADHD eller alzheimer. Bra for deg at du er ferdig med den dritten! Han kan heller påføre den "depresjonen" sin på noen andre. Eller oppsøke hjelp som normale folk. Så kan du ønske han lykke til, og FORTSATT ikke ta han tilbake!

Han sa han hadde mistet følelser og ville jobbe med oss. Jeg gadd ikke for dette skjer hvert år så jeg sa stopp. Jeg vet jeg blir dårlig behandlet og jeg vet jeg fortjener bedre. 

• Liker 2
Skrevet

Bessel Van Der Kolk hevder at ADHD kobles opp mot traumer. Les gjerne The body keeps the score. Men da må din kjæreste gjøre jobben. 

Jeg er veldig ambivalent sjøl, og det har sammenheng med at jeg er redd for å bli forlatt. Skal veldig lite til for at jeg trigges. Og da kan jeg gjøre og si ambivalente ting. 

Anonymkode: 51284...57b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Bessel Van Der Kolk hevder at ADHD kobles opp mot traumer. Les gjerne The body keeps the score. Men da må din kjæreste gjøre jobben. 

Jeg er veldig ambivalent sjøl, og det har sammenheng med at jeg er redd for å bli forlatt. Skal veldig lite til for at jeg trigges. Og da kan jeg gjøre og si ambivalente ting. 

Han vil ikke gjøre noen endringer ved seg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han vil ikke gjøre noen endringer ved seg selv.

Da må du nok gå videre eller leve med ham slik han er. Endringer kommer ikke av seg selv. 

Jeg tror han jeg er med, har venta og håpt på forandring hos meg. Men det starta med meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må du nok gå videre eller leve med ham slik han er. Endringer kommer ikke av seg selv. 

Jeg tror han jeg er med, har venta og håpt på forandring hos meg. Men det starta med meg. 

Jeg klarer ikke å leve med han som han er. Hver 10 dag er eksplosivt sinne. Annen hver dag er han sur for noe jeg ikke har gjort. Hver dag forventer han å komme hjem til skinnende hus, middag på bordet og alt av klær vasket og lagt i skapet hans. Jeg har også full jobb og bidrar. Så jeg har ikke energi til alt han krever. 

I tillegg skal han få lov til å komme å gå som han vil. Uansett tid han kommer hjem etter jobb så skal jeg ikke ta noe kontakt med han. Han skal ha middag servert enten det er kl 17 eller kl 21. Han forventer alt for mye av meg, men jeg får ikke lov til å ha en eneste forventning tilbake.

Skrevet

I tillegg har han null kontroll på egen økonomi og fylla så ofte som mulig. 

Skrevet

Da kan du med god samvittighet avslutte. Dette er uholdbart. Ingen fortjener å bli behandla slik. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg klarer ikke å leve med han som han er. Hver 10 dag er eksplosivt sinne. Annen hver dag er han sur for noe jeg ikke har gjort. Hver dag forventer han å komme hjem til skinnende hus, middag på bordet og alt av klær vasket og lagt i skapet hans. Jeg har også full jobb og bidrar. Så jeg har ikke energi til alt han krever. 

I tillegg skal han få lov til å komme å gå som han vil. Uansett tid han kommer hjem etter jobb så skal jeg ikke ta noe kontakt med han. Han skal ha middag servert enten det er kl 17 eller kl 21. Han forventer alt for mye av meg, men jeg får ikke lov til å ha en eneste forventning tilbake.

Åh! Det må være UTROLIG deilig å bli kvitt han 🌹🌺 En befrielse! Gratulerer med det gode valget 🎉🎉🎉 Tenk å slippe å være hushjelp for en utakknemlig drittsekk!! Nå kan du bare kose deg med beina på bordet. Kun vaske dine egne klær. Lage favorittmaten din kun til deg selv, og spare restene til lunch eller middag neste dag. Eller la være å lage middag uten at noen klager 😊 Spise en is til middag bare på pur faen 😂 Og se jentefilm på Netflix 😊❤️ Fordi du fortjener det ❤️❤️❤️

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har adhd selv, og jeg skal ikke si at jeg har fasiten for alle, men slik som han holder på er ikke typisk adhd. Om han sier det, så bruker han det bare som en unnskyldning for å være kontrollerende og en drittsekk, dessverre. 

Vi har ofte følelsene utenpå kroppen, og er mer styrt av følelser enn "hodet". Vi kan være impulsiv, ha humørsvingninger, være distre og glemsom osv, men vi er ikke slik som han du beskriver. Er det kun adhd, så vet man hvordan man skal oppføre seg, det er ikke et frikort til å gjøre som man vil og være stygg mot dem rundt en. 

Jeg ville ikke kastet bort mer tid på han, jeg tviler på at han kommer til å endre seg noe særlig. Han kommer bare til å bryte deg mer og mer ned.

Anonymkode: 2d44e...8e7

• Liker 2
Skrevet

Hva så om dette hadde "vært ADHD". Ingen grunn til å være i et drittforhold av den grunn! Jeg ER så glad på TS sine vegne, som nå endelig kan kose seg og ha det bra 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 20.12):

Dumpa meg pga manglende følelser, skyldte på depresjon. Sammen i et år, så dumper han meg og hater alt ved meg. Er alene et år der han jobber hardt for å få meg tilbake og ja jeg følte meg så dum som gikk tilbake. 

Så får han meg tilbake og alt virker så bra. Et halvt år senere frir han, men 10 mnd etter det så har han mistet alle følelser.

Ja jeg skal aldri tilbake, men jeg lurer på hva som er galt med han!

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (tidligere kun kalt borderline). Ikke uvanlig å ha dette kombinert med adhd. Det er vanlig å slite litt med å regulere følelser når man har adhd. Men i denne graden du beskriver her går over i personlighetsforstyrrende trekk vil jeg si.

Anonymkode: a9019...4e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (tidligere kun kalt borderline). Ikke uvanlig å ha dette kombinert med adhd. Det er vanlig å slite litt med å regulere følelser når man har adhd. Men i denne graden du beskriver her går over i personlighetsforstyrrende trekk vil jeg si.

Og ja, man oppleves nok ofte som en ‘drittsekk’ med en slik pf. Men ikke glem at om han har dette så sliter han jo selv. Jeg er ikke i tvil om at han elsket deg 100% da han ville ha deg tilbake og fridde. Og sikkert har (hatt) like mye kjærlighetssorg som deg oppi alt. Følelsene hans er bare så ustabile og han klarer ikke å håndtere dem. Det går like mye ut over ham selv som alle hans nærmeste.

Må være grusomt å ha det slik og være pårørende til en med en så alvorlog pf😣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...