AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 På 90-tallet var besteforeldrene mine i 60-årene. De virket mye eldre enn foreldrene mine virker nå. Og de likte kjedelige ting som Da capo. De hadde ikke peiling på noe som helst av moderne ting som Tv-spill, datamaskiner og moderne musikk. Det var som de var stuck i etterkrigstiden. Anonymkode: 2af30...0ac
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Ja, I hvertfall i utseende Anonymkode: 6e6d3...695
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Føler absolutt at folk stadig virker yngre for alderen enn inntrykket jeg hadde for 10-20 år siden. Anonymkode: e2a11...08b
Gjest AprilRyan Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Ja. Mine foreldre har også prøvd å holde seg oppdatert på teknologi og sånt. I tillegg til at de er mer nysgjerrige enn det jeg opplevde at mine besteforeldre var. Noe jeg tror at gjør at noen virker yngre enn de er og så er det litt forskjell ut fra tiden de vokste opp i osv.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 De er helt klart "yngre" i både interesser, utseende og væremåte. Min bestemor gikk i forklekjole og hevdet hardnakket at hun var for gammel til å lære noe nytt da de fikk en cd-spiller i gave. På samme alder har min mor en bråte fritidsaktiviteter, er i full jobb og tar videreutdanning. Anonymkode: c8bf4...c06 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Jepp.. Stoooooor forskjell. Mine besteforeldre regnet seg selv som gamle da de var 60 allerede. Både de selv og andre synnes det. Selv jeg. Tanken var at når man passerte 60, så var det bare å vente på døden... Men mine foreldre som idag er 65-70 år, ser jeg ikke på som veldig gamle. Godt voksne kan jeg si. Min far er i 100% i jobb selv om han er 70, og likedan med mor som er 66år. Veldig oppegående folk. Ikke helt familiær med all slags ny teknologi som komme rnå om dagen, men de lærer seg det viktigste og det det er behov for. Her snakker vi om kun alderen til folk. Samtidig finnes det helt uvurderlige fine ting med mine besteforeldre og den generasjonen som verden desverre (i allefall i vesten) aldri vil få se igjen. Men det er ett eget kapittel for seg... Anonymkode: 1dac5...1e4 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 I dag er mange damer knullbare langt opp i 60-årene, og flere har yngre elskere. Noe som var totalt absurd på 80-90 tallet. Anonymkode: ce61c...f40 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I dag er mange damer knullbare langt opp i 60-årene, og flere har yngre elskere. Noe som var totalt absurd på 80-90 tallet. Anonymkode: ce61c...f40 🤣 Anonymkode: 2af30...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 Nei, jeg opplever ikke det. Mine besteforeldre var åpne personer som interesserte seg for verden og andre. Bestefar på 90 lærte seg å bruke smarttelefon, og syntes det var et supert verktøy, siden han hørte dårlig. Tekstmeldinger var bedre. Og bestemoren min var av samme typen. De reiste masse, og hadde vært mange spennende steder i verden, og hadde mye spennende å fortelle oss barnebarna. Mine foreldre er mye sammen typen. De er teknologiinteressert, reiser mye og opplever ting. De er interessante mennesker å snakke med. Det er mulig de ser på kjedelige TV-program, men det snakker de ikke så mye med oss om. Anonymkode: 23119...54b 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 Ja, mine besteforeldre så eldre ut både utseende, hårsveis og klesstil, enn mine foreldre da de var på samme alder. Anonymkode: 6a9f2...83b
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): 🤣 Anonymkode: 2af30...0ac 😂
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 Mine bestemødre var også veldig forskjellige. Den ene "hang fast" på 50-tallet. Den andre var moderne, utadvendt, vidsynt, glad i å reise og glad i en fest, langt ut i 80-åra. De var jevngamle, så det var personligheten, ikke alderen eller tidsperioden. Anonymkode: d946c...d99 2
Maleficenta Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): På 90-tallet var besteforeldrene mine i 60-årene. De virket mye eldre enn foreldrene mine virker nå. Og de likte kjedelige ting som Da capo. De hadde ikke peiling på noe som helst av moderne ting som Tv-spill, datamaskiner og moderne musikk. Det var som de var stuck i etterkrigstiden. Anonymkode: 2af30...0ac ja de er annerledes
Maleficenta Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, jeg opplever ikke det. Mine besteforeldre var åpne personer som interesserte seg for verden og andre. Bestefar på 90 lærte seg å bruke smarttelefon, og syntes det var et supert verktøy, siden han hørte dårlig. Tekstmeldinger var bedre. Og bestemoren min var av samme typen. De reiste masse, og hadde vært mange spennende steder i verden, og hadde mye spennende å fortelle oss barnebarna. Mine foreldre er mye sammen typen. De er teknologiinteressert, reiser mye og opplever ting. De er interessante mennesker å snakke med. Det er mulig de ser på kjedelige TV-program, men det snakker de ikke så mye med oss om. Anonymkode: 23119...54b likevel er de vel noe forskjellige. Dine foreldre har ji fått mer teknoligi oppi henda iløpet av kort tid mens de har levd enn besteforeldrene dine
Gjest ti10 Skrevet 31. august 2022 #15 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler absolutt at folk stadig virker yngre for alderen enn inntrykket jeg hadde for 10-20 år siden. Anonymkode: e2a11...08b Ja, og ikke minst på 80-tallet. Husker damer i slutten av 40-årene som var virkelig gammelmodige, gikk i forklekjoler og hadde gammel dame-permanent. Der gikk det kun i matlaging og håndarbeid. Ikke noe galt med det i seg selv, men det var så tydelig (i hvert fall utenfra) at det ikke var rom for individualitet og andre interesser enn hus og hjem.
Gjest ti10 Skrevet 31. august 2022 #16 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag er mange damer knullbare langt opp i 60-årene, og flere har yngre elskere. Noe som var totalt absurd på 80-90 tallet. Anonymkode: ce61c...f40 Hva vet du egentlig om hvor knullbare damer i 60-årene var på 80-tallet?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #17 Skrevet 31. august 2022 ti10 skrev (8 minutter siden): Hva vet du egentlig om hvor knullbare damer i 60-årene var på 80-tallet? Anonymkode: 2af30...0ac
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #18 Skrevet 31. august 2022 Maleficenta skrev (50 minutter siden): likevel er de vel noe forskjellige. Dine foreldre har ji fått mer teknoligi oppi henda iløpet av kort tid mens de har levd enn besteforeldrene dine Men det er jo forskjell på "har hatt tilgang på" og "har interessert seg for". Jeg vet om mange som er yngre enn mine foreldre som kun bruker veldig begrenset med teknologi. De har hatt samme tilgang og muligheter, men de har ikke ønsket å lære seg eller tatt i bruk. Altså opplever jeg at mine foreldre ikke virker gamle i forhold til sine jevngamle. På samme måte som jeg opplevde andres besteforeldre som mye mer "gamle folk" enn det jeg gjorde med mine egne. Til tross for at mine besteforeldre i alder nok var mye eldre enn dem. De omfavnet også mye av det de fikk tilgang på av teknologi. Selv om du altså mener at teknologien ikke kom like mye "opp i henda på dem" som det har gjort på mine foreldre. Nei, det var ikke avanserte datamaskiner. Men de tok i bruk datateknologi lenge før det var allemannseie. Fordi de syntes det var spennende, og de hadde tilgang på det gjennom mine foreldre. Jeg har ofte syntes "gamle mennesker" har vært veldig opphengt i sine egne glansdager, og ikke vært så interessert i nåtiden. Men det synes jeg altså ikke har stemt verken på mine besteforeldre da de ble eldre, eller mine foreldre nå når de er eldre. Anonymkode: 23119...54b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #19 Skrevet 31. august 2022 Det var veldig stor forskjell i utdanningsnivået mellom besteforeldrene mine og barna deres. Barna hadde mer enn dobbelt så mange år på skolebenken som sine foreldre. Da sier det seg selv at de fikk et helt annet liv enn sine foreldre. Anonymkode: 84ed0...14f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #20 Skrevet 31. august 2022 Ja, veldig stor forskjell. Mine besteforeldre var oppvokst i bondesamfunn og var småbarnsforeldre på 50-tallet, mens foreldrene mine er/var mer hippie-typer. Anonymkode: 79634...0fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå