Gå til innhold

Lønner det seg egentlig å storhandle i Sverige nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker ca 1,5 timer i diesel bil til Sverige. 
tenker da selvsagt å handle inn mye. 
men lønner det seg egentlig lenger? 
jeg kjøper ikke brus, tobakk, snus eller alkohol  

kronekurs

Disel priser

Økte matpriser også i Sverige osv  

??

Anonymkode: 60c23...cf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du en i bilen og ikke smugler vil det i alle fall være svært lite å spare om det er noe i det hele tatt. 

• Liker 1
Skrevet

Nå bor jeg mye nærmere enn deg, men for oss så lønner det seg. Betalt alltid i svenske kroner. Fyll diesel i Sverige.

Som i Norge så må du tenke over hva du kjøper. Det har blitt dyrere i Sverige også. Mange av varene finnes også i en billigere variant, sånn som her hjemme. Vi kjøper kjøtt, grønnsaker, frukt, melkeprodukter og mat uten laktose. 

Anonymkode: 746c9...015

• Liker 1
Skrevet

Nei. Vi forsøkte for noen dager siden, bare for å teste ut, og det lønner seg ikke med mindre man har allergier som krever spesialkost. Denne type mat er sinnsykt mye billigere i Sverige, men for den vanlige forbruker som ikke kjøper alkohol eller snus lønner det seg ikke.

kjøtt er rimeligere, men kvaliteten er også dårligere (mye mer fett. Selv den svenske karbonadedeigen inneholder mer fett enn den norske kjøttdeigen). Grønnsaker er rimeligere, men det er begrenset hvor mye ferskvarer man kan ta med seg pga holdbarhet. Selv godteri er ikke mye rimeligere lengre og heller ikke brus.

jeg er svensk, så jeg kjører til familie i Sverige flere ganger i året, men de siste årene har jeg faktisk sjelden stoppet på grensa for å handle annet en noen matvarer mannfolket får tak i i norge. 

Anonymkode: 4a98f...31e

• Liker 1
Skrevet

Meh, sparer ikke veldig tror jeg. 
Vi handler i Sverige, men kun når vi likevel er der for å besøke familie. Vi sparer neppe noe av å kjøre fra der vi bor (2 timer unna) for å handle. Mye som er dyrere enn i Norge, noe er ca samme pris og noe som er billigere. 

Skrevet

Vi bor 40 min unna grensen og vi sparer veldig mye. Begynte å dra til sverige igjen som vanlig i februar og matbudsjettet har gått fra 10 000 per måned til mellom 5-6000. Så vi sparer ganske mye. Kjøper ikke noe billig heller i den forstand, kjøper kyllingfilet uten saltvannet, den magreste karbonadedeigen, biff og svinefilet/koteletter. Kjøper masse grønnsaker og tørrvarer. Eneste jeg syntes er blitt dyrt der er kjøttpålegg. 

Anonymkode: eda43...26a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...