AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Jeg lurer på ettersom jeg ikke har sett noe til det enda om jeg som er i permisjon får den lønnsøkningen vi fikk ved hovedoppgjøret eller ikke? Hva er vanligst, sykepleier i kommune hvor arbeidsplassen betaler lønn nå i permisjonen. Anonymkode: 3ff50...edc
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Jeg fikk ingenting da jeg var i permisjon.. privat næringsliv i stort firma, hvor arbeidsplassen også betalte i permisjonen. Anonymkode: b8f70...920
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg fikk ingenting da jeg var i permisjon.. privat næringsliv i stort firma, hvor arbeidsplassen også betalte i permisjonen. Anonymkode: b8f70...920 Fikk du da når du begynte å jobbe igjen, eller ble du ikke med på den oppgangen i det hele tatt? Anonymkode: 3ff50...edc
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk du da når du begynte å jobbe igjen, eller ble du ikke med på den oppgangen i det hele tatt? Anonymkode: 3ff50...edc Ble ikke med i det hele tatt.. og ikke i neste heller, for da fikk man kun lønnstillegg basert på "prestasjon". Jeg hadde bare vært tilbake på jobb i fire mnd, og slet med at det var skjedd masse store forandringer og nye systemer mens jeg var i perm som jeg måtte prøve å sette meg inn i samtidig som jeg skulle holde tritt med kollegaene mine, så da presterte jeg dårligst på teamet = ingen lønnsøkning på meg.. Anonymkode: b8f70...920
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Foreldrepermisjon? Du skal gå opp etter lønnsoppgjør som vanlig. Men mange arbeidsgivere er forsinket i utbetalingen pga UNIO har byttet avtale. Det er mye ekstraarbeid for arbeidsgiver å regne ut/få oversikt. Så jeg tipper du får det senere. Du får etterbetalt fra 1. mai uansett. Anonymkode: 4a640...f19 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg lurer på ettersom jeg ikke har sett noe til det enda om jeg som er i permisjon får den lønnsøkningen vi fikk ved hovedoppgjøret eller ikke? Hva er vanligst, sykepleier i kommune hvor arbeidsplassen betaler lønn nå i permisjonen. Anonymkode: 3ff50...edc UNIO har bytta avtale»partner», det kan kanskje ha noe å si. Sjekk med tillitsvalgte på jobben din Anonymkode: 80b8a...a74 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ble ikke med i det hele tatt.. og ikke i neste heller, for da fikk man kun lønnstillegg basert på "prestasjon". Jeg hadde bare vært tilbake på jobb i fire mnd, og slet med at det var skjedd masse store forandringer og nye systemer mens jeg var i perm som jeg måtte prøve å sette meg inn i samtidig som jeg skulle holde tritt med kollegaene mine, så da presterte jeg dårligst på teamet = ingen lønnsøkning på meg.. Anonymkode: b8f70...920 Hvis du er på lønnstabell lo/ys så skal du få uansett, men alt er forsinket i år pga komplisert oppgjør. Hos oss blir sentralt oppgjør lo ys utbetalt på oktoberlønna, virkningsdato mai. Lokalt oppgjør kommer på novemberlønn. Det er mye ekstra arbeid i kulissene og systemteknisk i år, mye endringer som krever manuell sjekk. Anonymkode: 7c337...da5 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Foreldrepermisjon? Du skal gå opp etter lønnsoppgjør som vanlig. Men mange arbeidsgivere er forsinket i utbetalingen pga UNIO har byttet avtale. Det er mye ekstraarbeid for arbeidsgiver å regne ut/få oversikt. Så jeg tipper du får det senere. Du får etterbetalt fra 1. mai uansett. Anonymkode: 4a640...f19 Foreldrepermisjon ja, da er det vel bare å vente ☺️ Anonymkode: 3ff50...edc
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Foreldrepermisjon ja, da er det vel bare å vente ☺️ Anonymkode: 3ff50...edc Jepp. Du vil få pengene. Men det er alltid lurt å sjekke lønnsslippen uansett! Anonymkode: 4a640...f19
mmd Skrevet 2. september 2022 #11 Skrevet 2. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 18.54): Hvis du er på lønnstabell lo/ys så skal du få uansett, men alt er forsinket i år pga komplisert oppgjør. Hos oss blir sentralt oppgjør lo ys utbetalt på oktoberlønna, virkningsdato mai. Lokalt oppgjør kommer på novemberlønn. Det er mye ekstra arbeid i kulissene og systemteknisk i år, mye endringer som krever manuell sjekk. Anonymkode: 7c337...da5 Fristen for lokale forhandlinger er utsatt en måned, til 30. november. Tvilsomt om det blir utbetalt før januarlønna. Endret 2. september 2022 av mmd 1
mmd Skrevet 2. september 2022 #12 Skrevet 2. september 2022 AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 12.59): Jeg lurer på ettersom jeg ikke har sett noe til det enda om jeg som er i permisjon får den lønnsøkningen vi fikk ved hovedoppgjøret eller ikke? Hva er vanligst, sykepleier i kommune hvor arbeidsplassen betaler lønn nå i permisjonen. Anonymkode: 3ff50...edc Flere av svarene handler om oppgjøret i staten, det gjelder jo ikke deg. Støtter forslaget om å sjekke med tillitsvalgte om hvordan det er med lønnsopprykk under permisjon på din tariffavtale.
Brunello Skrevet 2. september 2022 #13 Skrevet 2. september 2022 (endret) Når man er i permisjon får man som regel den generelle delen av tilleggene. Samtidig skal det litt til å få i de lokale forhandlingene. Spesielt om man ikke er organisert. Men tipper også tillitsvalgte heller ikke prioriterer de som ikke er på jobb. Endret 2. september 2022 av Brunello 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå