Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobben er en perfekt match for meg og profilen min er en god match for dem. De sendte meg en case og jeg fikk 5 dager på meg til å fôrbrede den. Er det vanlig i første intervju? 

(Første gang jeg får en case i sammenheng med jobbsøking)

Anonymkode: 7cc8b...bcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg opplevd flere ganger ihvertfall. 

Anonymkode: 46a30...fd9

Skrevet

Det har jeg også opplevd 

Anonymkode: 85aa5...49b

Skrevet

Ja, helt vanlig.

Anonymkode: 3fb6c...4c7

Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Samme om det er vanlig. Gjør ditt beste, tenk utenfor boksen om det er mulig så ser de potensialet ditt, trenger ikke være "helt riktig":)

Skrevet

Veldig vanlig.

Anonymkode: e7ae9...746

Skrevet

TS

Dere som fikk tidligere case på første intervju. Hvordan var prosessen etter 1intervju? 

Skrevet

Vel, det er ikke særlig vanlig i min bransje i hvertfall, man får det typisk etter første intervju. Hadde jeg fått et case før jeg i det hele tatt hadde hatt et intervju, så hadde jeg bare droppet ut av prosessen. En intervjuprosess er toveis, og jeg hadde ikke giddet å sløse bort tid på å gjøre et case før jeg hadde fått et inntrykk av bedriften.

Anonymkode: 77bb9...359

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Er det vanlig i første intervju? 

Det kommer jo an på hvilke bransje man er i. 

Anonymkode: 57c86...929

• Liker 3
Skrevet

Det varierer nok fra yrke til yrke. Jeg fikk det som nyutdannet programmerer for snart 20 år siden. Jeg fikk en gigantisk oppgave og fikk 2 uker på meg. For så å få slengt i fleisen at de var på utkikk etter noen med mer erfaring. Hvor skulle jeg fått erfaringen fra når jeg er nyutdannet? Mistet litt piffen der kan du si og endte opp i en annen ingeniør-stilling enn programmerer og har vært der siden.

Anonymkode: af6bb...5d7

• Liker 4
Skrevet

Selv om man kanskje skulle tro det, er det slett ikke alle som bruker flere intervjurunder. Heller ikke i stillinger som krever høyere utdannelse. Hos oss kjører vi kun én runde, og våre kandidater får presentert et mindre case under selve intervjuet. Det er ikke nødvendigvis rett eller feil svar på caset, men resonnementet er viktig. 

Anonymkode: 4c924...d79

• Liker 1
Skrevet

Ja, er sykepleier og mange ganger fått case jeg skal løse på intervju. 

Anonymkode: bf233...86c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 9.41):

Selv om man kanskje skulle tro det, er det slett ikke alle som bruker flere intervjurunder. Heller ikke i stillinger som krever høyere utdannelse. Hos oss kjører vi kun én runde, og våre kandidater får presentert et mindre case under selve intervjuet. Det er ikke nødvendigvis rett eller feil svar på caset, men resonnementet er viktig. 

Anonymkode: 4c924...d79

Ja, cirka sånn er det hos oss også. Spiller ingen trille for meg om de kommer ut med riktig eller feil svar (med unntak av utregninger er det heller ikke noen riktige eller gale svar), det som er viktig er å forstå hvordan de tilnærmer seg oppgaven og tenker underveis.

Husker godt min erfaring med case i mitt første jobbintervju, vant med kalkulator som jeg var så var ikke hoderegning min sterke side kan man si 🙈 fikk jobben, har vært der siden og er nå leder i den bedriften.

Anonymkode: 45525...b87

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2022 den 0.11):

Det varierer nok fra yrke til yrke. Jeg fikk det som nyutdannet programmerer for snart 20 år siden. Jeg fikk en gigantisk oppgave og fikk 2 uker på meg. For så å få slengt i fleisen at de var på utkikk etter noen med mer erfaring. Hvor skulle jeg fått erfaringen fra når jeg er nyutdannet? Mistet litt piffen der kan du si og endte opp i en annen ingeniør-stilling enn programmerer og har vært der siden.

Anonymkode: af6bb...5d7

Dette var jo en super måte for dem å få arbeid unnagjort gratis. Ha 20-25 personer til "intervju" og de har spart inn et årsverk.

Case er en ting, men disse dro det en tanke for langt.

Anonymkode: 5e908...0e0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...