Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har fått oppdrag fra jordmor - finne ut hva jeg orker å spise når jeg ikke vil spise og passe på å ha med dette til føden.

Han har gått inn i oppgaven med hud og hår og maser utrettelig om denne maten. Jeg aner virkelig ikke. Mistenker at jeg ikke kommer til å ville ha noe som helst, men har sagt vi kan ta med noen müslibarer. 

Hva har dere andre hatt med for å spise under fødsel og hva har dere hatt mest glede av?

Anonymkode: 05d7c...879

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mann har fått oppdrag fra jordmor - finne ut hva jeg orker å spise når jeg ikke vil spise og passe på å ha med dette til føden.

Han har gått inn i oppgaven med hud og hår og maser utrettelig om denne maten. Jeg aner virkelig ikke. Mistenker at jeg ikke kommer til å ville ha noe som helst, men har sagt vi kan ta med noen müslibarer. 

Hva har dere andre hatt med for å spise under fødsel og hva har dere hatt mest glede av?

sjokolade

Skrevet

spise under fødsel...? Jeg spiste ingenting under min 30 timers fødsel, hvordan skal man spise når man til enhver tid er helt forknytt av ekstreme smerter, og enten skriker, gråter, hveser eller brekker seg av smerter? Bare det å skulle føre mat til munnen er jo uoverkommelig når hendene er knytt sammen i harde baller og hele kroppen spazzer rundt - jeg skjønner ikke? 

Men har hørt at enkelte har pauser mellom riene og både strikker og taster på telefonen i mellom riene. Fascinerende med sånne forskjeller. Om du er i siste kategori kan du jo sånn sett sikkert like gjerne spise som å hekle eller skrive meldinger på Facebook.

Anonymkode: 979f7...21d

• Liker 9
Skrevet

Mat til etter fødselen derimot er supert å ha, så slipper man den grusomme sykehusmaten. Sushi, avocado med spekeskinke rundt, friske bær, salat med biffstrimler, var noe av det jeg hadde lyst på etterpå.

Anonymkode: 979f7...21d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du skulle bli sulten, eller får lyst på noe, så er det kjipt at det ikke er tilgjengelig. Når du er syk og dårlig, har du noen cravings? For meg går det i salte kjeks, capri sonne, toast, stratos og masse bær. Må ikke være mat-mat som et helt måltid. 

Anonymkode: 04989...147

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjokolade og noe godt og drikke. Maten på føden er forøvrig helt grei, ser ikke noe grunn til å ta med vanlig mat.

Anonymkode: 083ef...422

Skrevet

Jeg klarte å få i meg litt chips. Og kvikk lunsj da ungen var ute.

Anonymkode: a2aad...abb

• Liker 2
Skrevet

Hadde med måltidsbarer og lakris og sjokolade. Spiste ingenting under fødselen (styrtfødsel, hadde ikke sjans til å klare å spise eller drikke noe som helst, og ikke tid heller), men var veldig kjekt å ha noe snacks til barseloppholdet. 

Anonymkode: 8b7d5...0b1

• Liker 2
Skrevet

Jeg har pakket med salte kjeks, sjokolade, muslibarer og smågodt. Jordmoren min sier det er få som kan spise måltider, men kroppen skal jobbe hardt lenge så det er viktig å prøve å fylle på når man kan. Vet jo ikke hva jeg får lyst på men satser på å treffe på en av de. Kommer til å gå med cola også, men det må kjøpes på sykehuset - det drikker jeg nemlig bare opp hvis det er i hus. 

Anonymkode: b0051...340

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjokolade og noe godt og drikke. Maten på føden er forøvrig helt grei, ser ikke noe grunn til å ta med vanlig mat.

På "mitt" sykehus er det bare mat til faste tider, og med eldsten ble jeg satt på et så forferdelig amme-opplegg at jeg ikke fikk gått og hentet mat. Og da fikk jeg ikke mat. Ikke snakk om at noen kunne hente til meg.. Så da var det faktisk helt nødvendig å ha med egen mat. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du skulle bli sulten, eller får lyst på noe, så er det kjipt at det ikke er tilgjengelig. Når du er syk og dårlig, har du noen cravings? For meg går det i salte kjeks, capri sonne, toast, stratos og masse bær. Må ikke være mat-mat som et helt måltid. 

Anonymkode: 04989...147

Er man syk når man føder?

Anonymkode: efd4d...0e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Første fødsel: Energidrikk og ei halv brødskive var det jeg fikk i meg mellom 13-20.30 (aktiv fødsel)

Andre fødsel: En halv flaske Fresubin (næringsdrikk) og noe vann. Aktiv fødsel i en time. Kastet nok opp alt jeg hadde i magesekken i løpet av den tiden, var en riestorm uten like.

Om du orker/får tid til å spise, velg noe lett. Druer, jordbær, drikkeyoghurt.

Anonymkode: 441cb...f74

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På "mitt" sykehus er det bare mat til faste tider, og med eldsten ble jeg satt på et så forferdelig amme-opplegg at jeg ikke fikk gått og hentet mat. Og da fikk jeg ikke mat. Ikke snakk om at noen kunne hente til meg.. Så da var det faktisk helt nødvendig å ha med egen mat. 

Her står matvogna ute hele dagen. Kan hente når det passer. Om natten har de klar ferdige matbrett etter behov.

Har reist hjem dagen etter alle gangene, så har heller aldri hatt det store behovet. Men sjokolade måtte jeg ha 😊

• Liker 1
Skrevet

Les en gang til.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Her står matvogna ute hele dagen. Kan hente når det passer. Om natten har de klar ferdige matbrett etter behov.

Har reist hjem dagen etter alle gangene, så har heller aldri hatt det store behovet. Men sjokolade måtte jeg ha 😊

Luksus! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man føler seg ofte svært dårlig, på lik linje som når man er syk. Å være kvalm, kaste opp, osv, er helt vanlig. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg klarte å få i meg litt chips. Og kvikk lunsj da ungen var ute.

Anonymkode: a2aad...abb

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde med måltidsbarer og lakris og sjokolade. Spiste ingenting under fødselen (styrtfødsel, hadde ikke sjans til å klare å spise eller drikke noe som helst, og ikke tid heller), men var veldig kjekt å ha noe snacks til barseloppholdet. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har pakket med salte kjeks, sjokolade, muslibarer og smågodt. Jordmoren min sier det er få som kan spise måltider, men kroppen skal jobbe hardt lenge så det er viktig å prøve å fylle på når man kan. Vet jo ikke hva jeg får lyst på men satser på å treffe på en av de. Kommer til å gå med cola også, men det må kjøpes på sykehuset - det drikker jeg nemlig bare opp hvis det er i hus. 

Anonymkode: b0051...340

Kroppen trenger energipåfyll, og dere velger snop? Greit nok med raske karbohydrater, men frukt og bær er mye sunnere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kroppen trenger energipåfyll, og dere velger snop? Greit nok med raske karbohydrater, men frukt og bær er mye sunnere.

Tenker det er som julaften. Det er ikke den ene dagen i livet man trenger å spise sunt. Og det er for å få i seg noe man orker når matlysten er på null prosent. Mat får man jo i seg etterhvert.

• Liker 11
Skrevet

Jeg føder så få ganger i løpet av livet at jeg unner meg snop når jeg først gjør det. Dessuten mye enklere å ha klart i god tid før, sammenliknet med frukt og bær som fort blir dårlig. 

Anonymkode: 49c18...66a

• Liker 7
Skrevet

Åh herre.. Ja, jeg valgte snop, på samme måte som jeg spiser snop om lørdagskvelden. Antar du aldri spiser snop ;) En fødsel og et barselopphold er noen få timer av livet, og JA, da er det lov å spise snop. Og faktisk anbefalt - det viktigste er faktisk å få i seg energi, ikke at man får et velbalansert perfekt måltid. Spør jordmor, du, så får du nok høre at sjokkis er HELT ok.. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...