AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Jeg er veldig forkjølet og hoster til jeg kaster opp, sover minimalt om natten og puster tungt. Var hos lege i dag som sa at han hadde skrevet ut Cosylan til meg, hvis det ikke var for at det er helt umulig å få tak i! Var på apoteket for å dobbeltsjekke og de sa det samme, men visste ikke hvorfor det er leveringsproblemer. Er det Corona eller Ukraina krigen som er årsaken? Jeg tar nå Noskapin tabletter som hjelper litt, men lurer på om noen har et godt kjerringråd for å få bukt med denne bjeffehosten som jeg har? Anonymkode: 0d01a...d82 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Har legen tatt prøver av deg for å sjekke om det er virus eller bakterier som er årsaken til hosten? Du nevner ikke noe om det. Bare symptomlindring. Anonymkode: 6ff1f...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har legen tatt prøver av deg for å sjekke om det er virus eller bakterier som er årsaken til hosten? Du nevner ikke noe om det. Bare symptomlindring. Anonymkode: 6ff1f...d4f Prøvene viste virusinfeksjon men det er bronkitthoste for det pleier jeg å få. Sist jeg fikk det fikk jag også inhalasjons medisin i tillegg til Cosylan og det hjalp mye. Legen lyttet ikke på meg og tok heller ikke tempen, bare spurte om jeg hadde feber og jeg svarte at jeg ikke visste om jeg hadde det. Ts Anonymkode: 0d01a...d82
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 rart å ikke lytte på deg når du kommer inn med hoste, og legen ønsker behandle deg med inhalasjon og hostesaft . Enten en dårlig lege eller så er dette ikke sant. Anonymkode: 0efdb...24f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): rart å ikke lytte på deg når du kommer inn med hoste, og legen ønsker behandle deg med inhalasjon og hostesaft . Enten en dårlig lege eller så er dette ikke sant. Jeg Du misforstod. Jeg mente at sist jeg hadde en sånn vanvittig hoste som jeg har nå, så fikk jeg inhalator i tillegg til Cosylan, mens nå fikk jeg ingenting og han lyttet ikke engang på meg. Legen konkluderte med at dette var vanlig forkjølelse, og at jeg måtte bli frisk uten noe medisiner. Dette var ikke min fastlege, men en tilfeldig lege da jeg er bortreist hjemmefra. Ts Anonymkode: 0d01a...d82
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Solvipect comp er et alternativ til Cosylan. Anonymkode: 8f122...1ed 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Solvipect comp er et alternativ til Cosylan. Anonymkode: 8f122...1ed Reseptfritt? Ts Anonymkode: 0d01a...d82
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Solvipect comp er et alternativ til Cosylan. Anonymkode: 8f122...1ed Sånne reseptfrie hostesafter er jo bare en vits! De funker ikke. Det er bare for "å ha gjort noe" eller for å liksom ha tatt noe. De hjelper ikke! Cosylan fungerer fordi den inneholder morfin, som hemmer hosterefleksen og man får dermed dempet hosten betraktelig. Anonymkode: 6ff1f...d4f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du misforstod. Jeg mente at sist jeg hadde en sånn vanvittig hoste som jeg har nå, så fikk jeg inhalator i tillegg til Cosylan, mens nå fikk jeg ingenting og han lyttet ikke engang på meg. Legen konkluderte med at dette var vanlig forkjølelse, og at jeg måtte bli frisk uten noe medisiner. Dette var ikke min fastlege, men en tilfeldig lege da jeg er bortreist hjemmefra. Ts Anonymkode: 0d01a...d82 Jaja allikevel. Du kommer til en lege med hoste og derfor også luktveisproblematikk, også velger legen å ikke lytte på luftveiene Anonymkode: 0efdb...24f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jaja allikevel. Du kommer til en lege med hoste og derfor også luktveisproblematikk, også velger legen å ikke lytte på luftveiene Anonymkode: 0efdb...24f Ja det er helt tullete. Ts Anonymkode: 0d01a...d82
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sånne reseptfrie hostesafter er jo bare en vits! De funker ikke. Det er bare for "å ha gjort noe" eller for å liksom ha tatt noe. De hjelper ikke! Cosylan fungerer fordi den inneholder morfin, som hemmer hosterefleksen og man får dermed dempet hosten betraktelig. Anonymkode: 6ff1f...d4f Sjekket apotek 1 og der er Solvipect Comp reseptbelagt Ts Anonymkode: 0d01a...d82
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjekket apotek 1 og der er Solvipect Comp reseptbelagt Ts Anonymkode: 0d01a...d82 Ja, jeg leste nok litt fort, Solvipect er jo den vanlige reseptfrie. Men Comp varianten skal iflg felleskatalogen ha "Etylmorfinhydroklorid" i seg, noe jeg antar er morfin. Da fungerer den på samme måte som Cosylan, tenker jeg. Hvis det ikke er tomt for den også? Ring apoteket og spør om den finnes på lager, og har de den, så ringer du legekontoret og ber om en resept i dag. Anonymkode: 6ff1f...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 Jeg brukte Tussin da jeg ikke fikk tak i cosylan. det fungerer helt greit 😊 Anonymkode: a60dc...b87 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 Ja da må du jo bruke enten reseptfri hostesaft, eller ingen hostesaft.. hoste kan være ubehagelig men du overlever nok. Anonymkode: 94c90...3c3 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #15 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Reseptfritt? Ts Anonymkode: 0d01a...d82 Nei, den er på resept. Inneholder også etylmorfin som Cosylan gjør. Anonymkode: 8f122...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #16 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg leste nok litt fort, Solvipect er jo den vanlige reseptfrie. Men Comp varianten skal iflg felleskatalogen ha "Etylmorfinhydroklorid" i seg, noe jeg antar er morfin. Da fungerer den på samme måte som Cosylan, tenker jeg. Hvis det ikke er tomt for den også? Ring apoteket og spør om den finnes på lager, og har de den, så ringer du legekontoret og ber om en resept i dag. Anonymkode: 6ff1f...d4f Det går an å sjekke lagerstatus på apoteket sine nettsider. Akkurat nå er det 1 apotek i Norge som har cosylan på lager. I Lofoten. Anonymkode: 94c90...3c3 1
Maleficenta Skrevet 31. august 2022 #17 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er veldig forkjølet og hoster til jeg kaster opp, sover minimalt om natten og puster tungt. Var hos lege i dag som sa at han hadde skrevet ut Cosylan til meg, hvis det ikke var for at det er helt umulig å få tak i! Var på apoteket for å dobbeltsjekke og de sa det samme, men visste ikke hvorfor det er leveringsproblemer. Er det Corona eller Ukraina krigen som er årsaken? Jeg tar nå Noskapin tabletter som hjelper litt, men lurer på om noen har et godt kjerringråd for å få bukt med denne bjeffehosten som jeg har? Anonymkode: 0d01a...d82 er du sikker på at dette bare er forkjølelse?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #18 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg leste nok litt fort, Solvipect er jo den vanlige reseptfrie. Men Comp varianten skal iflg felleskatalogen ha "Etylmorfinhydroklorid" i seg, noe jeg antar er morfin. Da fungerer den på samme måte som Cosylan, tenker jeg. Hvis det ikke er tomt for den også? Ring apoteket og spør om den finnes på lager, og har de den, så ringer du legekontoret og ber om en resept i dag. Anonymkode: 6ff1f...d4f Jeg ser den inneholder Sorbitol som magen min ikke tåler da jeg blir veldig oppblåst, men nå er jeg desperat og får bare fjerte i vei. Ts Anonymkode: 0d01a...d82 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #19 Skrevet 31. august 2022 Maleficenta skrev (Akkurat nå): er du sikker på at dette bare er forkjølelse? Har testet meg for korona senest i går og to dager før der igjen. Ts Anonymkode: 0d01a...d82
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #20 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg brukte Tussin da jeg ikke fikk tak i cosylan. det fungerer helt greit 😊 Anonymkode: a60dc...b87 Tussin funket like dårlig som å drikke saft. Ts Anonymkode: 0d01a...d82 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå