Gå til innhold

"Par som viser seg overlykkelige og romantiske på sosiale medier, har ofte problemer IRL"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det, sånn anekdotisk? Hvordan er det for deg, og for par du kjenner godt?

Anonymkode: ee148...572

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er IRL forkortelse for IN REAL LIFE?

Anonymkode: 0aded...c79

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

har erfaring med det i omgangskretsen ja. jeg venter nærmest at de skal gå fra hverandre hvilken dag som helst, mens på face eller snap er det en rosa sky. forunderlig.

Anonymkode: 78b6d...27c

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Jepp, er ofte en sammenheng der. Jeg og min mann er veldig lykkelige sammen til det punkt at vi har fått kommentarer fra venner og kjente stadig vekk at vi er heldige som har det så fint sammen. 

Det finnes vel knapt et bilde av oss sammen i sosiale medier, og vi har aldri vært oppført som i et forhold på Facebook. Forlovelse og bryllup har vi foreviget i fysiske fotoalbum, ikke på fb 🥰

Vi har derimot tidligere vennepar som ikke har gjort annet enn å fortelle omverden om hvor bra de har det hvor det har vært både store samlivsproblemer og vold inne i bildet.

Anonymkode: ffee1...4d3

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi fremstår veldig lykkelige og vi er det på ordentlig også. Vi holder faktisk igjen når vi deler noe🙊 Vi har hatt det fantastisk med hverandre i 16 år, og det blir bare bedre❤️

Anonymkode: 0a2ef...064

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan godt tro at det er en sammenheng ja. Et krampaktig behov for å vise at de har det så bra og er så lykkelige. 

Men tror ikke nødvendigvis det er noen sammenheng motsatt, at lite poster i sosiale medier = har det kjempebra sammen og er lykkelige.

Anonymkode: 352fa...2bf

• Liker 11
Skrevet

Syns det varierer. Har en på vennelista som har funnet den store kjærligheten 4-5 ganger i året, der er det masse kjærlighet over alt før det brått er slutt. Andre igjen som jeg kjenner godt har et bunnsolid forhold selv om de uttrykker mye på sosiale medier. 
jeg og min samboer deler knapt noe. Hender seg vi legger ut en status med at vi er på en rå konsert eller noe, kunne like gjerne laget den samme med venner, men vi er aldri klissete. 

Anonymkode: a9b0c...409

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, kan definitivt se en sammenheng med det. Man kan jo spørre seg hvorfor det er så viktig å overbevise omverden om at man er lykkelig 🙄

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Har inntrykk av at det er mange i dagens samfunn som samstiller det å se lykkelige eller nærmere sagt vellykkede ut på facebook er selve lykken i livet.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er IRL forkortelse for IN REAL LIFE?

Ja, livet utenfor internett.

Anonymkode: ea2cb...51d

Skrevet

Jeg ser ingen sammenheng. De få jeg kjenner som fremdeles deler par-bilder på sosiale medier har like forskjellige forhold  som alle andre. 

Skrevet

Dette er noe som har gått igjen lenge før internett og SoMe kom. Jeg har vokst opp på 80-tallet og min mor sa alltid at hun ble skeptisk til de parene som alltid måtte bedyre hvor fantastisk flott de hadde det. Som regel var det de som hadde de største problemene. 

Anonymkode: 96ffd...d11

• Liker 11
Skrevet

Det tror jeg ikke har noen som helst sammenheng. At noen av de selvfølgelig kan slite, er bare som alle andre som ikke legger ut bilder men også kan slite.

Anonymkode: fd4d6...041

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer det, sånn anekdotisk? Hvordan er det for deg, og for par du kjenner godt?

Anonymkode: ee148...572

Stemmer veldig godt i min omgangskrets. 

En kollega som lever det perfekte liv på SoMe, familien er bare sååååå lykkelig på alle bildene, og hun lager kaker som ikke en konditor gjør etter henne. 

Når det er lønningspils, da sitter hun og gråter til meg om hvor fælt det er hjemme.

Anonymkode: 7bcab...308

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min teori er at folk som må dele bilder av seg og partneren i SoMe, ofte har eg behov for å vise at dette er MIN kjæreste - dvs de har et slags eiebehov, er usikre i forholdet, sjalu.. 

Anonymkode: 9ba87...dc1

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi har det veldig bra sammen, men vi står ikke engang som i et forhold på Facebook. Har ikke noe behov for å utbasunere forholdet vårt offentlig, det er nok at vi vet selv at vi trives.

• Liker 2
Gjest Hottentått
Skrevet

Det blir jo bare synsing og teorier. 

Men i min omgangskrets ser jeg en tendens til det ja. De som deler innmari mye har det gjerne ikke så bra sånn egentlig. Om de legger ut så mye for å overbevise seg selv eller andre om at alt er bra vet jeg ikke. Men de som oppriktig har det bra, har som oftest ikke det behovet for å dele så innmari detaljert om hvor fint de har det. Kanskje fordi man vet at de nærmeste vet at man uansett har det bra? Jeg vet ikke..

Skrevet

Basert på egne observasjoner tror jeg det er noe i det. Det er for å si det kort stort sett bare de nyforelskede, de som sliter eller er i stormfulle forhold som poster den typen hyllester og kjærlighetserklæringer på sosiale medier. Vi andre elsker stort sett på en litt mindre flashy måte :) 

• Liker 4
Skrevet

En venninne av meg er ekstremt aktiv på Facebook og mener at hvis man ikke skriver at man er i forhold og deler statuser er det ikke et skikkelig forhold!🙉

Anonymkode: be37c...2cb

• Liker 1
Skrevet

Det har absolutt en sammenheng tror jeg.

En annen teori er at mennesker/par/familier som ser ut som de har et perfekt liv i form av flott bolig, strøken hage, fine biler osv. ofte er folk som sliter med noe som de vil «skjule» for omverdenen i form av å virke vellykket. Har noen eksempler i nabolaget vårt der vi vet at ting ikke er helt slik det ser ut utad.

Det er nok mange som «sminker grisen» både i det digitale og virkelige liv i dagens samfunn der det å bli oppfattet som vellykket er blitt veldig viktig. 

Anonymkode: ef0e1...e4e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...