Gå til innhold

Hygiene på resturanter

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Det er ikke noe jeg har tenkt på før, egentlig. Men siden i høst sikkert fordi en del resturanter ble stengt pga dårlig hygiene, har jeg tenkt på det. Jeg elsker å spise ute. Men hvordan kan en vite om yndlingsresturanten har et grisekjøkken eller ikke? I høst viste det seg at mange resturanter har dårlig hygiene, og det ble jo bare tatt stikkprøver.

Også har vi jo spytt i maten. Det kommer mikroskopiske spyttdråper ut av munnen når vi puster. Dermed vil vi finne spytt/bakterier fra både kokk og servitør i maten.

Kanskje sære ting å tenke på, og kanskje jeg ikke skulle bry meg om det, men det er litt i bakhodet når jeg spiser ute likevel.

Noen flere som tenker slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener.

Men jeg tror at hvis jeg skulle begynne å bekymre meg for hygienen på kjøkkenet, så ville mye av trivselen og gleden ved å spise ute bli borte. Så jeg tenker rett og slett minst mulig på det, og koser meg heller med maten :)

Skrevet
Men jeg tror at hvis jeg skulle begynne å bekymre meg for hygienen på kjøkkenet, så ville mye av trivselen og gleden ved å spise ute bli borte. Så jeg tenker rett og slett minst mulig på det, og koser meg heller med maten :)

Enig med deg. Jeg tenker også at selv om det har vært en del fokus på dette i avisene, og en del restauranter har vist særdeles dårlig hygiene, så er jo dette likevel en svært liten del av alle restaurantene som finnes. Og jeg tror også at fokus på dette gjør at andre restauranter skjerper seg, og at de restaurantene som har blitt tatt i allefall ikke gjør samme tabbe to ganger.

Skrevet

Jeg holdt på å vrenge meg selv da jeg leste avisen i sted og det stod at der meg og typen kjøper take away gangske så ofte, har blitt stengt av mattilsynet for elendig hygiene. :overrasket:

Det er bare sååå ekkelt å tenke på! :kvalm:

Det frister ikke så veldig å gå ut å spise med det første heller. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig for restaurantene å ha det rent? Jeg trodde de fleste hadde rutiner, men tydeligvis ikke! :frustrert:

Skrevet
Jeg holdt på å vrenge meg selv da jeg leste avisen i sted og det stod at der meg og typen kjøper take away gangske så ofte, har blitt stengt av mattilsynet for elendig hygiene.  :overrasket: 

Det er bare sååå ekkelt å tenke på!  :kvalm:

Det frister ikke så veldig å gå ut å spise med det første heller. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig for restaurantene å ha det rent? Jeg trodde de fleste hadde rutiner, men tydeligvis ikke!  :frustrert:

Det viser bare hvor enkelt det er å stare opp i Norge. Hygiene er første bud på et spisested. Om du ikke har lært det, så er det lett for at det kan se ut slik i har sett i media den senere tid. man ser oppbevaring av maten, slitt redskap,skitne gulv,vegger osv.

Spesielt en del utenlandske har opprettet gatekjøkken, butikker og spisesteder. De har aldri lært noe om hygiene.(mange av de) Og hygienekrav fra de land de kommer fra er helt annerledes enn hos oss.

Skrevet

Når jeg er ute og spiser, tenker jeg aldri på hygienen eller hvordan kjøkkenet ser ut (med mindre stedet virker mistenksomt uhygienisk). Det er tross alt veldig få steder som har blitt stengt, i forhold til hvor mange som finnes. Koser meg heller med maten og nyter restaurantbesøket.

Jeg drar heller ikke sjeldnere ut og spiser pga at noen få steder stenges.

Skrevet
Når jeg er ute og spiser, tenker jeg aldri på hygienen eller hvordan kjøkkenet ser ut (med mindre stedet virker mistenksomt uhygienisk). Det er tross alt veldig få steder som har blitt stengt, i forhold til hvor mange som finnes. Koser meg heller med maten og nyter restaurantbesøket.

Jeg drar heller ikke sjeldnere ut og spiser pga at noen få steder stenges.

Kan vel rette på meg selv med en gang: jeg mente MISTENKELIG uhygienisk. Ellers hadde vel noen andre her korrigert meg... ;)

Skrevet
Det er ikke noe jeg har tenkt på før, egentlig. Men siden i høst sikkert fordi en del resturanter ble stengt pga dårlig hygiene, har jeg tenkt på det. Jeg elsker å spise ute. Men hvordan kan en vite om yndlingsresturanten har et grisekjøkken eller ikke? I høst viste det seg at mange resturanter har dårlig hygiene, og det ble jo bare tatt stikkprøver.

Også har vi jo spytt i maten. Det kommer mikroskopiske spyttdråper ut av munnen når vi puster. Dermed vil vi finne spytt/bakterier fra både kokk og servitør i maten.

Kanskje sære ting å tenke på, og kanskje jeg ikke skulle bry meg om det, men det er litt i bakhodet når jeg spiser ute likevel.

Noen flere som tenker slik?

Slik toalettet ser ut, slik ser kjøkenet ut

Skrevet

Tror du bare må godta at mat lages av mennesker.

Gjest GreenSky
Skrevet
Tror du bare må godta at mat lages av mennesker.

Har ikke noe problem med mat laget av venner/familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...