AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Vis dere drar på ferie kjøper dere inn noen gaver til familien eller om du blir spurt om et diverse produkt/ting de gjerne vil ha? jeg har ikke stort familie og kjøper ikke til venner da jeg heller ikke får noe av dem. Men jeg kjøper feks bare noe godteri til delings eller en t-skjorte ver til mine 2 tante unger eller noe snacks til deling til alle 3-4 og noe Sjokolade til mine foreldre også. Men alkohol bruker jeg på meg selv da det er billig hehe 😛 jeg liker ikke å gå rundt og lete eller kjøpe ting på feks «ååå kan du se om du finner den godzilla figuren??» osv lignende, liker bare ikke vis folk skal kreve eller forvente at jeg skal gå rundt å lete etter noe.. Anonymkode: 10b93...0f1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vis dere drar på ferie kjøper dere inn noen gaver til familien eller om du blir spurt om et diverse produkt/ting de gjerne vil ha? jeg har ikke stort familie og kjøper ikke til venner da jeg heller ikke får noe av dem. Men jeg kjøper feks bare noe godteri til delings eller en t-skjorte ver til mine 2 tante unger eller noe snacks til deling til alle 3-4 og noe Sjokolade til mine foreldre også. Men alkohol bruker jeg på meg selv da det er billig hehe 😛 jeg liker ikke å gå rundt og lete eller kjøpe ting på feks «ååå kan du se om du finner den godzilla figuren??» osv lignende, liker bare ikke vis folk skal kreve eller forvente at jeg skal gå rundt å lete etter noe.. Anonymkode: 10b93...0f1 Vil heller ikke fylle opp kofferten med bare gaver osv, så gjør jo det letteste. Da jeg elsker og shoppe og se ting til meg selv Anonymkode: 10b93...0f1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Nei. Jeg er ikke interessert i shopping, og bruker ikke tid i butikker når jeg reiser. Anonymkode: dfd76...3ef 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Kjøper gjerne med noe hjem til barn og partner om jeg reiser uten dem og er borte en stund. Ville absolutt kikket om noen ba meg se etter noe spesielt og det ikke var urimelig mye bry. Souvenirer/gaver til noen andre fordi jeg har vært på ferie, skjer ikke. Anonymkode: 670dd...30b
Arkana Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Jeg kjøper svært sjelden noe ubedt, da må det være hvis jeg tilfeldigvis oppdager noe spesielt som jeg vet noen ville bli glade for og som jeg kan gi til bursdag/jul. Derimot sier jeg alltid ja hvis noen ber meg kjøpe med noe. Det er jo aldri slik at 10 stykker vil ha en hel masse greier fra ørten ulike butikker og som tar halve ferien min, det er gjerne én person som vil ha én ting fra én butikk og såpass kan man da virkelig gjøre for andre. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Jeg kjøper med noe småtteri til de i den nærmeste familien som sjelden har råd til å reise utenlands selv. Vet hva de liker og kjøper når jeg finner noe de ikke selger i norge. Elsker å saumfare matbutikker i utlandet! Anonymkode: 711c9...c07 1
Hippogriff Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Reising er ikke like spesielt og sjelden som før, syns dermed poenget med reisegaver har blitt mindre. Shopper sjelden på ferie og kjøper ikke med gaver. Det har også med forbrukssamfunnet å gjøre - jeg ser ingen grunn til å fylle opp skapene til folk med ting de ikke har bedt om, og setter sant å si heller ikke pris på å få slike gaver selv. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 Jeg var den som skrev både postkort fra ferien og kjøpte smågaver, fikk aldri en dritt tilbake så det har jeg heldigvis sluttet med. Anonymkode: 32d52...aeb 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 Nei. Det sluttet man vel med da det ble helt vanlig å dra utenlands? Altså for 20 år siden? Å kjøpe «ting man ikke får tak i» i Norge er jo godt mulig. Men med eBay og Amazon kan jeg ikke tenke meg hva det skulle være? Narko? Jeg sendte faktisk et postkort under korona. Men det var jo fordi folk synes det var eksotisk med folk på tur under pandemi. Anonymkode: 688fb...792 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 Nei, det har jeg aldri tenkt på. Er på ca 3-5 utenlandsturer i året, det samme er de fleste jeg kjenner. Og om de ikke er det er jo det siste man ønsker å gjøre å gni inn at man selv har vært på tur om de ikke har råd, eller interesse. Ingen ønsker mer søppel som hoper seg opp. Eneste gangen man tar med noe er vel hvis man er på tur uten egne barn. Tar ikke med noe til mannen en gang når jeg har vært på jobbreise eller venninnetur. Postkort og feriegaver var vel noe som tilhørte 80- og 90-tallet, da noen få dro på en sydentur i året. Anonymkode: 1dc89...f20 1
Gjest MuggenKanari Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 Pleier alltid å spørre familien om de har lyst på noe fra tax free. Utover det kjøper jeg bare gaver hvis jeg ser noe som jeg vet foreldrene eller en av søsknene mine ville likt veldig godt.
Gjest AprilRyan Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 Nei, jeg gjør stort sett ikke det. Jeg tenker ofte at jeg skal det, men jeg synes det er vanskelig å finne litt spesielle og kule ting. Jeg gidder ikke å kjøpe masse greier som de lett finner andre steder. I tillegg er det ofte litt begrenset med tid til å gå rundt så mye og se. Kanskje jeg kunne funnet noe på koselige julemarkedet og hvis jeg så en kul butikk eller noe, men ofte er det lettere å finne noe til seg selv enn til folk som har "alt". Jeg har aldri blitt spurt om kan kjøpe noe, men folk bestiller alt mulig på nett nå eller reiser selv.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 Kjøper noe til hundepasseren når jeg reiser uten hunden og postkort til et par som samler. Anonymkode: 5559f...2c8 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 Kjøper med noe til et par gode venner, fast, ellers masse til familie når jeg drar på besøk til de. Anonymkode: a96c2...af3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #15 Skrevet 31. august 2022 Kjøper noe hvis jeg finner noe som jeg tenker er perfekt til en spesiell person. Kjøper også en flaske vin eller sprit til kattepasseren. Anonymkode: 2f96b...efd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #16 Skrevet 31. august 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Jeg er ikke interessert i shopping, og bruker ikke tid i butikker når jeg reiser. Anonymkode: dfd76...3ef Ikke jeg heller. Kjøper vin og litt godis på tax free til de som passer hunden, og kan også kjøpe med noe derfra hvis noen spør. Anonymkode: 2a2d6...411
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #17 Skrevet 31. august 2022 Aldri, kun til barna hvis jeg har vært noen netter borte. Anonymkode: ebb0d...36a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #18 Skrevet 31. august 2022 Nei, det sluttet vi med for 30 år siden 😅 Anonymkode: 01044...bca
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #19 Skrevet 31. august 2022 Jeg kan gjøre det, om jeg kommer over noe jeg tenker en person i familien min blir glad for. Men jeg kjøper ikke til venner, annet om det er nært bursdagen deres/jul Anonymkode: a4be8...752
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå