AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Har ikke brydd meg om det enn så lenge, men tenkte jeg skulle bli mer bevisst nå. Ser at strømmen er billigst ved 14-tiden i dag, men om jeg da startet både vaskemaskin, oppvaskmaskin og tar en dusj den timen, vil ikke det føre til høyere nettleie? Er det noe å spare da? Anonymkode: 83726...f33
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Stemmer det. Så den "sparingen" gjør at du får dyrere nettleie. Vi blir fanget av prisene, uansett. Umulig å omgå de. Anonymkode: 58f14...067
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Om du kommer over 5 kwh-grensen må du nesten regne på selv. Vår vaskemaskin+oppvaskmaskin bruker såpass lite at vi fint kan ta en dusj (som i en vanlig dusj, ikke en halvtimes spa-behandling..) samtidig uten å få økt nettleie. Vår vaskemaskin bruker ca 1 kwh på en full 60-vask. Anonymkode: 76172...fcf
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Husk at varmtvannsberederen bruker mest strøm etter du har dusja, for å varme opp vann igjen. Anonymkode: e78ef...1ea 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Vaskemaskin og oppvaskmaskin trekker ikke så mye strøm.
Gjest Mr Bergen Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Jeg ville lastet ned appen til strømselskapet og startet dusj og diverse maskiner på ulike tidspunkt. Da ser du hva strømforbruket til hver av dem utgjør i kilowattimer og kan avgjøre om de kan brukes samtidig uten å få høyere nettleie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå