AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Er du klar for dette? Hva kommer du da til å gjøre? Mindre strøm, mat osv? Er vi nødt til å fryse inne? Anonymkode: b8215...6fa
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Ja sånn blir det jo, dessverre. Anonymkode: 8b833...c14 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Gassovn, lage mye mat som er lett å varme raskt opp, enda kortere dusjer, tar på oss mer klær, planlegge enda bedre når bilen skal lades, klær klarer vi ikke vaske sjeldnere en det vi gjør nå. Ønsker ikke kjøpe mer klær heller. Anonymkode: 3ef7f...352 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 (endret) Nå er jeg glad ,jeg kjøpte inn mye ved til vinteren. Og jeg har mulighet til å dusje på jobb. Men noe må jo gjøres, dette kan ikke fortsette. Faktisk så er jeg mer bekymret for den dyre strømmen enn jeg var for koronaen. Endret 31. august 2022 av Athena Catalina
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Jeg er ikke klar for dette. Er ufør på minstesats, så forrige vinter var det mange dager med innetemperaturen nede i 16 grader. Nå er jeg redd jeg kanskje må skru av varmen helt. Anonymkode: 5b6b7...af7 1 9 1
Muskath Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Det blir nok å kle på seg mer ja, lage mat som ikke tar lang tid i ovnen 😕 og håpe på en mild vinter og vår. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Heldigvis sikret oss ved nok. Men blir vel å leve som vanlig, vi kan ikke slutte å vaske klær og dusje osv, så får det bare bli som det blir.. lager nok mindre middag og virkelig venter til oppvaskmaskinen er full før man setter på slik som nå. Anonymkode: ca43f...100
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 Vi gjør nok det samme som vi gjør hver vinter, fyrer med ved og lager mat på vedovn. Anonymkode: b4f00...545 1
Gjest Adobyen Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 (endret) Strømstøtten vil ta en stor del, men husholdningene vil likevel måtte ut med flere kroner pr kwh. Flere mister jobbene sine og får dårligere råd til å betale for strømmen. Noen vil flykte nordover.. skolene innfører mer digitalundervisning og bruk av hjemmekontor vil øke. Det blir kaldt å bo på sykehjem. Kirkene stenger og holder gudstjenester på nær-radio og digitalt. Bibliotekene stenger.. Jeg har fastpris ut 2024. Endret 31. august 2022 av Adobyen
Flintis Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 Da blir det flukt til billigere prisområder, masseopsigelser osv. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 Å fryse kommer jeg ikke til å gjøre, det er helseskadelig for både revmatikere og dyr, og helsen betyr mer enn noe annet. Vi kommer til å ha minst 18 grader i oppholdsrommet uansett hvor dyr strømmen kommer til å bli. Dyrene må derimot tåle å være i burene sine litt mer enn vanlig, slik at jeg kan fyre i vedovnen større del av døgnet, ikke bare på sen ettermiddag og kveld. Og når jeg allerede fyrer kan jeg bruke vedovnen som kilde til oppvarming av vann/koke mat. Varmtvannet kan brukes til vask av kropp og hjem, supper og gryter metter godt en vinterdag. (Jeg må bare huske å kjøpe en gryte i støpejern, som tåler vedvarmen bedre enn aluminiumskjeler gjør) Vi lever nøkternt i hverdagen, og har ikke så mye å kutte ned på, men så lenge vi har hus, er mette og relativt varme, får resten bare gå som det går. Ut over det håper jeg på en våt senhøst, og en mild vinter, gjerne med mye snø som isolerer godt mot kulden. Anonymkode: 892cb...3d4 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 Som alenemor til tre barn, tok jeg og gamblet på fastpris i juni til 2 kr kwt for et år. Bor i sone 2. Selv om det skulle komme en ny makspris, har jeg alikvel råd til den prisen. Har tipset nettverket mitt om slikt i mange måneder og vist hvor mye jeg har spart. Men ingen ville høre. Nå er flere sure fordi de ikke gjorde det og må betale dyrt. Anonymkode: 0898b...ae2 1 2
ops2 Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 En ting er nå at husholdninger lider. Men hva med de som blir permittert eller oppsagt når bedriftene stenger? En poster over sa de kan dusje på jobb. Med slike strømpriser, skal de være glad de får beholde jobben. Kanskje treningssentre må stenge, eller skru av dusjene. 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 Synes synd om de som ikke har mulighet for annen mulighet for varme enn strøm, og som ikke har tatt fastpris. Vi har mye ved, nok for tre vintre, og fastpris ut 2024. Tenker det blir fler og fler arbeidsplasser som stenger for mulighet for dusj, om det ikke er helt nødvendig for de ansatte. Eller at en de installerer betalingsautomat for varmtvann i dusj, både på arbeidsplasser og treningssenter. Anonymkode: bb004...27f 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #15 Skrevet 31. august 2022 Bare tenk hva det koster om et år fra nå. 40 kr!? mer? Anonymkode: b8215...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #16 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du klar for dette? Hva kommer du da til å gjøre? Mindre strøm, mat osv? Er vi nødt til å fryse inne? Anonymkode: b8215...6fa Skal bli fint til vinteren med strømregninger på over 20000,- 😔 Anonymkode: 42398...468 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #17 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg er ikke klar for dette. Er ufør på minstesats, så forrige vinter var det mange dager med innetemperaturen nede i 16 grader. Nå er jeg redd jeg kanskje må skru av varmen helt. Anonymkode: 5b6b7...af7 Synd boliger ikke tåler temperaturer under 18… Skulle ønske vi kunne skrudd av oppvarming i deler av boligen som ikke er i bruk. Anonymkode: 42398...468
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #18 Skrevet 31. august 2022 Adobyen skrev (51 minutter siden): Strømstøtten vil ta en stor del, men husholdningene vil likevel måtte ut med flere kroner pr kwh. Flere mister jobbene sine og får dårligere råd til å betale for strømmen. Noen vil flykte nordover.. skolene innfører mer digitalundervisning og bruk av hjemmekontor vil øke. Det blir kaldt å bo på sykehjem. Kirkene stenger og holder gudstjenester på nær-radio og digitalt. Bibliotekene stenger.. Jeg har fastpris ut 2024. Hvilken pris fikk du bundet strøm til? Vi treger hvorfor vi ikke gjorde det, hadde mulighet til rundt 2 kroner. Anonymkode: 42398...468
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #19 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synd boliger ikke tåler temperaturer under 18… Skulle ønske vi kunne skrudd av oppvarming i deler av boligen som ikke er i bruk. Anonymkode: 42398...468 Hvor har du det fra? Bor i et hus som er ovet 100 år. Her er det 10-15 grader innendørs store deler av året utenom i stue og bad. Anonymkode: 6f5ec...525 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #20 Skrevet 31. august 2022 Vi har økonomi til å tåle det, og har eventuelt ting vi kan kutte ut om prisene forblir høye. Har allerede kvittet oss med bilen, og bare det utløser jo mye kapital som kan dekke andre kostnader. Vet det et mange som kommer til å slite, men samtidig lever veldig mange nordmenn over evne. Folk har godt av å tenke over forbruket sitt, og denne situasjonen tvinger endel folk til å gjøre nettopp det. Men synes virkelig synd på de som virkelig sliter med å få økonomien til å gå rundt. Anonymkode: 026fd...c19 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå