AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Vi har vært gift i 10 år, har to barn og nå vurderer jeg å gi opp. Vi sliter med kommunikasjon. Det virker som at han prøver å forvirre meg med vilje, snu diskusjoner over på noe annet som han kan vinne på, og han blir tilslutt sint fordi diskusjonen har tstt en annen vending enn han håpet på.. Jeg sitter alltid igjen med følelsen av at jeg må si unnskyld og roe ned situasjonen slik at vi kan ha make up sex selvom jeg ikke vil fordi han er 17 år i hodet. Han har rett i at jeg kan virke for direkte og frekk i måten jeg diskuterer med ham, men han er som porselen og etter en hel dag med å møte barnas følelser og være forståelig, blir det for gærnt at jeg må gjøre det samme med min mann på 35. Hvis jeg stresser fra badet og til stuen mens jeg sier "ja skal vi gjøre det?" som i samleie, blir han sur og begynner å spørre meg ut om følelser osv hvorfor jeg er sånn. Jeg har ikke energi til å puse... I går ble diskusjonen så opphetet at han kastet en sokk på meg og sa "fuc* deg". Vi har ikke snakket siden. Problemet er at jeg kan oppleve ting som viktig, og ta det opp med ham. Istedet for at vi finner ut av det sammen, skal han angripe hvordan jeg sier ting, fortelle meg hva vi egentlig snakker om osv.. Uansett.. Long story short, kommunikasjonen suger og jeg synes det er dritt å måtte ta hensyn til at han ikke tåler noenting. Jeg har ikke alltid vært sånn, og han var mer hardbarka før, og jeg var mer "gikk rundt grøten".. Så, når man har prøvd i mange år, er det noe som kan hjelpe med kommunikasjon? Jeg har foreslått rådgiving, men det vil han ikke... Anonymkode: 5bc3c...bf5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Har du spurt ham hvorfor han ikke vil gå til rådgivning? Evt om han har noen andre forslag på hva dere kan gjøre? Anonymkode: 32a20...dad 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har du spurt ham hvorfor han ikke vil gå til rådgivning? Evt om han har noen andre forslag på hva dere kan gjøre? Anonymkode: 32a20...dad Ja, han sier at vi ikke trenger det, at vi kan fikse det selv istedet for å ta imot råd fra noen som ikke har samme verdier og livssyn. Det er forståelig på en måte, men han mener at vi kan fikse det sjøl. Men jeg ser lkksom ikke at vi klarer det etter å ha prøvd så lenge. Anonymkode: 5bc3c...bf5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 "Per, nå skal vi sette oss ned på kjøkkenet og ta en ordentlig prat mens barna ser en film. Jeg skal fortelle deg hvordan jeg føler meg når du sier x til meg eller gjør y. Du skal lytte til det jeg har å si deg, og du skal ikke avbryte meg. Hvis du er redd for å glemme det du vil si, så kan du notere stikkord på et ark men oppmerksomheten din skal være rettet mot meg og det jeg forteller deg. Når jeg er ferdig med å snakke kan du få fortelle det du har på hjertet, og jeg skal lytte til deg. Hvis du vil kan du ta en tenkepause og så tar i en ny prat på lørdag. I disse samtalene skal vi diskutere a og b, g vi skal ikke blande inn c, d eller e. De tingene får vi snakke om en annen gang. Dette er reglene, og om du ikke klarer å holde deg til emnet avbryter vi samtalen. Jeg er ikke interessert i å samtale med deg før du evner å samtale som en voksen og likeverdig partner." Anonymkode: 5c773...c21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå