Gå til innhold

Er det vanskelig å fjerne tapet som er limt på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye jobb innebærer det?

Vurderer en tapet på barnerommet, men den passer jo ikke når barnet blir ungdom, er det styret å ta den bort da? Man kan vel ikke bare male over?

Anonymkode: 72657...2eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan male over tapet, ja, men tapet er jo papir og suger mye maling. Den kan også fjernes. Da bruker man som regel et slikt damp-apparat som får tapetet til å løsne i limet, og så er det "bare" å skrelle det av. En del jobb å fjerne tapet.

Hvorfor ikke male rommet i stedet, og så henge opp noen alders-tilpassede bilder og plakater i stedet? De kan enkelt byttes etter hvert som barnets interesser og alder forandrer seg. Maling er også lett å fornye til andre farger senere.

• Liker 1
Skrevet
Million skrev (9 minutter siden):

Man kan male over tapet, ja, men tapet er jo papir og suger mye maling. Den kan også fjernes. Da bruker man som regel et slikt damp-apparat som får tapetet til å løsne i limet, og så er det "bare" å skrelle det av. En del jobb å fjerne tapet.

Hvorfor ikke male rommet i stedet, og så henge opp noen alders-tilpassede bilder og plakater i stedet? De kan enkelt byttes etter hvert som barnets interesser og alder forandrer seg. Maling er også lett å fornye til andre farger senere.

Må man male etter bruk at dampaparat? Eller skadet det ikke veggmalingen under?

Tapet på ene veggen gir et helt annet uttrykk en noen bilder:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Må man male etter bruk at dampaparat? Eller skadet det ikke veggmalingen under?

Tapet på ene veggen gir et helt annet uttrykk en noen bilder:)

Jeg vet ikke hvordan underlaget blir når man har fjernet tapet med en tapetfjerner, dessverre. Men jeg tviler på at malingen under er "som ny". Man må nok helt sikkert male på nytt.

Skrevet

Da min mor og jeg tapetserte huset deres var det mange tapeter med to lag, der man kunne rive av det øverste og male. Vi har ikke testet hvor enkelt det er.

Anonymkode: 9da86...6ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...