Gå til innhold

– Sør-Noreg kan få straumprisar på over 20 kroner i vinter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En strømpris på 20 kr i vinter tilsvarer ca 1,8 kr som du betaler etter strømstøtten.  Værre for bedriftene. 

Anonymkode: 2304b...bff

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En strømpris på 20 kr i vinter tilsvarer ca 1,8 kr som du betaler etter strømstøtten.  Værre for bedriftene. 

Det er 90% av snittpris, det må være 20 kr 24/7 hele måneden for at man betaler 1,8 kr. 

Anonymkode: c1ffb...ea4

• Liker 4
Skrevet

Tull, for nettleie og moms blir også tilsvarende dyrere når strømprisen er høyere.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er 90% av snittpris, det må være 20 kr 24/7 hele måneden for at man betaler 1,8 kr. 

og det er ikke 90 % uansett, for de betaler jo ikke 90 % av moms, elavgift og nettleie.

Anonymkode: 85c09...87a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan kommer du frem til det? Jeg kommer frem til 278 øre pluss nettleie.

Anonymkode: 63c85...ef3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tull, for nettleie og moms blir også tilsvarende dyrere når strømprisen er høyere.

og det er ikke 90 % uansett, for de betaler jo ikke 90 % av moms, elavgift og nettleie.

Noen folk tror jo at Støre dekker 90% av strømregningen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Noen folk tror jo at Støre dekker 90% av strømregningen.

Og noen tror det er regjeringen som er snille og betaler støtte for oss.......

Støtte blir beregnet av gjennomsnitts spotpris i mnd, i det distriktet. Og fra september og ut året får man dekket 90%. Men i tillegg så kommer både mva og nettleie, og andre påslag de har sikra seg.

Nei, la oss få en pris som vi kan betale, UTEN denne støtteordninga, en forutsigbar pris. 

Og at de faktisk klarer å få til en slik ordning, at de som har fast pris pr kwh, faktisk tjener penger på å bruke strøm. Helt hårreisende. Greit at de har den avtalen, men da skal de ikke få støtte!

Anonymkode: f80a9...dcb

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prisrekorden på 10 kroner denne veka kan bli meir enn dobla til vinteren, ifølge sjefanalytikar. Nye utrekningar viser at utanlandskablane bidrar til 25 prosent av dagens høge straumprisar.

https://www.nrk.no/vestland/_-sor-noreg-kan-fa-straumprisar-pa-over-20-kroner-i-vinter-1.16085853

Dette må stoppes. Jeg er redd.

Anonymkode: f4fb1...7f0

Grusomt! 

Det store ranet av det norske folket ser ikke til å ta slutt. Støre, Vedum, Erna og Melby er i benektelse.

Skrevet

Jeg kommer til å betale nettleien men ikke strømregningen! 
Les dere opp på Natural law! 

Anonymkode: f2c02...0b5

Skrevet

Hva er det dere syter for?

Hver gang noen har påpekt at selvråderett over egne ressurser og høyest mulig grad av selvproduksjon av de viktigste varer, så hører dere ikke etter. Nå har dere fått akkurat hva jeg har sagt hele tiden, enda vil dere ikke forstå. 

Anonymkode: 3ac31...ee8

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er det dere syter for?

Hver gang noen har påpekt at selvråderett over egne ressurser og høyest mulig grad av selvproduksjon av de viktigste varer, så hører dere ikke etter. Nå har dere fått akkurat hva jeg har sagt hele tiden, enda vil dere ikke forstå. 

Anonymkode: 3ac31...ee8

Ganske enig der. De av oss som ikke nærmest religiøst har tilbedt konseptet om at markedet skal fikse alt har nesten blitt latterliggjort de siste tiårene. Så nå ser man konsekvensen av det, der det offentlige må inn med strømstøtte pga. urealistisk høye priser. 

Anonymkode: fefb3...b75

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ganske enig der. De av oss som ikke nærmest religiøst har tilbedt konseptet om at markedet skal fikse alt har nesten blitt latterliggjort de siste tiårene. Så nå ser man konsekvensen av det, der det offentlige må inn med strømstøtte pga. urealistisk høye priser. 

I følge nye analyser ville prisen vært 25% lavere uten kablene. 

Så dere påstår dere hadde jublet og ikke sutret hvis prisen bare var 15 kr pr kwt? 

Tror jeg ingenting på. 

Norge lever ikke i en boble. 

Anonymkode: 165f9...754

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så dere påstår dere hadde jublet og ikke sutret hvis prisen bare var 15 kr pr kwt? 

Tror jeg ingenting på. 

Nei Norge er ikke i en egen boble men det at det norske folk skal betale europeiske priser for våre egne naturressurser er total galskap, hele poenget med vannkraftutbyggingen i Norge var at folket og industrien skulle ha tilgang på billig energi.

Kan gjerne eksportere overskudd til Europa for europeiske priser og fortjenesten bør komme det norske folk direkte til gode i form av enda billigere strøm, det å tappe ned magasinene for å "hjelpe" Europa er bare tull og vi ender opp med blodpriser og kanskje rasjonering.

De som har satt i gang denne galskapen er landssvikere på lik linje med Quisling og de som ikke gjør noe med er ikke stort bedre.  

Anonymkode: 0bfe3...5d9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror nesten du må forklare hvordan høyere strømpris tilsvarer dyrere nettleie (og moms, om du viser til momsen på nettleien).

• Liker 1
Skrevet

Dette er en av de aller største skandalene i Norges historie.

Anonymkode: 61ec7...9c6

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg ingenting på. 

Ja, men det handler ikke bare om kablene til utlandet, men også om et internt strømmarked med flere mellomledd som alle skal ha sin del av kaka. Troen på at markedet (som likevel i praksis blir et privat monopol fordi man ikke kan velge nettselskap) skal løse noe som er et basalbehov er en utopi. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Tror jeg ingenting på. 

Det er ikke 25%, men mye mer. Mer enn halvparten sikkert. Hvem andre jubler for pris på 15 kr kwt bortsett fra strømselskapene og staten som tjener på det? Alle andre synes det er forferdelig. 

Endret av Drizzt
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kommer til å betale nettleien men ikke strømregningen! 
Les dere opp på Natural law! 

Anonymkode: f2c02...0b5

Hvem skal betale regningen din da?

Anonymkode: 9cdff...f25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...