Gå til innhold

Nå starter allerede maset om julebord på jobben, samme gnålet hvert år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nordmenn har et religiøst forhold til julebord, fordi da kan de drikke seg fulle. Eller andre ting som innholder alkohol 😂 Da skal de slå seg løs, plutselig snakke med alle.....dagen etterpå er alt tilbake som "normalt" 😆 Dette kaller nordmenn sosialt, så ille står det til.

Elsker trynet på mine kollegaer når jeg sier nei til dette. Kan ikke tenke meg noe mer asosialt enn julebord. I tillegg skal jeg bruke mine dyrebare fritid, ubetalt. Som i stedet kan brukes på livskvalitet, på mitt liv.

🎅

Anonymkode: d4515...15f

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres dømmende og negativ ut. Hvorfor ikke akseptere at folk har et annet forhold til julebord enn deg? Kan ikke folk få lov til å glede seg til noe uten at du skal være sur Grinch?

Anonymkode: a69e1...1cf

• Liker 33
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du høres dømmende og negativ ut. Hvorfor ikke akseptere at folk har et annet forhold til julebord enn deg? Kan ikke folk få lov til å glede seg til noe uten at du skal være sur Grinch?

Jeg er ikke sur.

Du må slutte å være så negativ.

• Liker 1
Skrevet

Folk må gjerne dra på julebord for min del, men ikke press meg til å delta i de latterlige tradisjonene deres.

Anonymkode: 29c4d...184

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke sur.

Du må slutte å være så negativ.

Oh the irony...

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Folk må gjerne dra på julebord for min del, men ikke press meg til å delta i de latterlige tradisjonene deres.

Er jo det nordmenn alltid holder på med, skal presse alle til å delta.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oh the irony...

Dramaqueen.

• Liker 1
Skrevet

Å si nei-takk er greit nok, det reflekterer jeg ikke over en gang.

Men alle som må skrive tråd på tråd om dette hvert år, snakke ned kollegaer, og ikke minst - tru at kollegaene virkelig bryr seg om hvorvidt man er der eller ikke. Det er noe sykelig ved det. Som at man ikke står trygt i eget valg. 

Anonymkode: eee06...933

• Liker 21
  • Nyttig 1
Skrevet

Å si nei-takk er greit nok, det reflekterer jeg ikke over en gang.

Men alle som må skrive tråd på tråd om dette hvert år, snakke ned kollegaer, og ikke minst - tru at kollegaene virkelig bryr seg om hvorvidt man er der eller ikke. Det er noe sykelig ved det. Som at man ikke står trygt i eget valg. 

Anonymkode: eee06...933

Står helt trygt i eget valg, er bare så jævla lei maset. Nei betyr nei.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Står helt trygt i eget valg, er bare så jævla lei maset. Nei betyr nei.

Du må nok gjenta deg selv resten av arbeidslivet, de fleste forstår ikke ordet Nei.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Og hvert eneste år kommer alle trådene på KG om de som ikke vil på julebord og synes kollegaene er sååååå teite…🙄

La være å gå, da! Why the drama?:huh:

• Liker 11
Skrevet

Maset? Er vel bare å si nei det. 

Anonymkode: 623e1...6db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er jo det nordmenn alltid holder på med, skal presse alle til å delta.

Og hvor er du fra?

Anonymkode: 0df3a...a07

• Liker 1
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

På julebord får jeg så mye god mat jeg orker. Jeg får så mye alkohol jeg ønsker å innta/tåler. Alt dette helt gratis.
I tillegg skaper jeg via dialog med kolleger nye bånd slik at arbeidet kan bli mer spennende:)

Fyfaen, dere som bruker det jævla introvert hipsterordet for alt mulig.. Det irriterer meg. TS, du irriterer meg nå med dette smålige innleggget. Du er en avviker.

Skrevet

Maset? Er vel bare å si nei det. 

Anonymkode: 623e1...6db

Men da kan man jo ikke bruke masse krefter og ens dyrebare fritid på å være sur.

Anonymkode: 9355d...83c

• Liker 2
Skrevet

Jeg støtter TS

har selv jobbet i en bedrift hvor det var helt umulig å si nei! Og den oversosiale sjefen fant på masse nye aktiviteter som hun tvang oss med på i fritiden

Hytteturer, ut og spise, trening etter jobb osv.... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Julebord er noe av det sosiale limet på jobben, og noe man bør prøve å få med seg. Ikke rart kollegenes reagerer på at man ikke aldri gidder strekke seg ørlite for å bidra .

Med forbehold om at julebordet ikke er flatfyll, det har jeg aldri erfart i noen av mine jobber. Da skjønner jeg at man ønsker å avstå.

• Liker 5
Skrevet
Portia Catonis skrev (4 minutter siden):

Og hvert eneste år kommer alle trådene på KG om de som ikke vil på julebord og synes kollegaene er sååååå teite…🙄

La være å gå, da! Why the drama?:huh:

Enig. Jeg går aldri på julebord. Jeg har null interesse av fyll og fest, og synes det er ubehagelig med støyende og fulle kolleger. Men altså, da sier jeg bare nei, da? Det er ikke verre enn det. Og at andre folk synes det er kjekt med litt fyll og fest, det har da ikke jeg noe med?

Noen liker ananas på pizzaen, andre ikke, noen liker en fyllefest, andre ikke, hva så? Så lengen ingen tvinger deg til noe, så har man faktisk ikke noe med at andre har andre personlige preferanser. 

Anonymkode: 71753...890

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Herregud, hvorfor gjøre all ting så komplisert? 

Det er ikke nødvendig å sitte i lunsjen i 3 måneder å forklare hvorfor man gjør ditt eller datt. 

1. Du vil ikke, og du står for det.

2.Du orker ikke å forklare hvorfor for alle kollegaer. Du går og spiser på julebordet, og så forsvinner du etter det. Null problem. 

Anonymkode: 0c2fd...571

• Nyttig 2
Skrevet

JEG ER SÅ LEI DET MASET DER!!!!

Seriøst, jeg jobber med Laila 54, Wenche 61 og Lisa 19. Ja, jeg jobber i barnehage. Hvorfor skal jeg, som er mellom 30 og 40 ville være sosial med "morsomme" Wenche, som er for ekstrovert for seg selv og skal alltid komme med morsomheter, eller Laila som har vondter her og vondter der og nevner det daglig!

Og jeg jobber som pedagog! Heldigvis har det ikke blitt noe julebord på noen år. I år tror jeg kidden min blir syk. Seriøst. Orker ikke det gnålet der.

Og ikke bare det at vi ikke får noe "ordentlig" å gjøre. Neida, enten skal det "feires" i barnehagen, eller så må vi på noe ala Egon, fordi det er så mange med dårlig råd der. Nei takk, jeg prioriterer heller julebord med familien og veninnegjengen. DET er gøy det!

Anonymkode: 4c20d...d10

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...