AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Heeii jeg hadde liten grillfest med noen venner får ikke lenge siden, hun ene venninna mi Lise spurte om hun kunne ta med hunden (Fido) men jeg sa nei, pga Fido hunden eier ikke oppdragelse og er veldig vill. Vi spiste jo ute i hagen siden det var så fint ute, men ønsker jo ikke hund hjemme hos meg, umulig å få til en samtale når fido skal hoppe på folk og tigge rundt bordet, da jeg var på middag hos lise.. så det ble et nei fra meg og da ble hun mer fornærmet.. pga vi skulle spise ute og fido kunne godt være i hagen.. hun kom såklart ikke, og jeg har heller ikke dårlig samvitighet.. hvorfor kan ikke folk akseptere at ikke alle vil ha hunden deres over? Jeg inviterer (menneske) vennene mine ikke dyr over.. Anonymkode: 50c43...9c8 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Er vel av samme grunn som at folk tror ungene deres er velkommen overalt. Anonymkode: 3a31d...e3f 19 3
Anonymbruker*** Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 Nei, jeg vet ikke. Som hundeeier selv tror jeg at jeg hadde stusset litt viss en venn hadde et problem med at hunden min sto å bånd i hagen dems mens en liten gjeng spiste. Har en rolig hund som gjør lite ut av seg da. Kommer gjerne til en tilstellning selv om hunden ikke får bli med, men blir jo noen ganger nødt til å takke nei. F.eks til en grillfest over flere timer el med lang reisevei etter en arbeidsdag. Fornæmet hadde jeg uansett ikke blitt. 19
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er vel av samme grunn som at folk tror ungene deres er velkommen overalt. Anonymkode: 3a31d...e3f Heller hunder enn unger, sier jeg… Anonymkode: e941e...217 23 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 Mange hunder tilbringer allerede 8-9 timer alene når eier er på jobb. De sover når vi sover ca 7-8 timer. Hvis eier skal på besøk og har masse andre ting etter jobb så er det enda mer tid alene for hunden. Du har familien din, venner, kollegaer, alltid noen å tilbringe tid med eller snakke med. Hunder har bare eieren sin og får ikke tur, underholdning eller selskap på egenhånd. Jeg har 2 hunder og hvis min mann ikke er hjemme og kan passe dem og de ikke er velkommen på besøk så prioriterer jeg hundene. Enten ingen besøk i heletatt, eller så blir jeg bare en liten stund. De er levende vesener de også å fortjener å få være med når det er mulig. Det er din venninnes skyld om hunden ikke har fått god oppdragelse, men samtidig så forventer mange at de nesten skal være som en statue som aldri lager lyd og ikke beveger seg. Anonymkode: dad6c...0c0 25 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 Anonymbruker*** skrev (3 minutter siden): Nei, jeg vet ikke. Som hundeeier selv tror jeg at jeg hadde stusset litt viss en venn hadde et problem med at hunden min sto å bånd i hagen dems mens en liten gjeng spiste. Har en rolig hund som gjør lite ut av seg da. Kommer gjerne til en tilstellning selv om hunden ikke får bli med, men blir jo noen ganger nødt til å takke nei. F.eks til en grillfest over flere timer el med lang reisevei etter en arbeidsdag. Fornæmet hadde jeg uansett ikke blitt. Men da er din hund helt anderledes enn den huden ts snakker om Det er forskjell på en hund som godtar å stå i bånd, og en som spretter omkring og gneldrer og støyer og gjør forferdelig mye utav seg. Jeg er vokst opp med hund, og er veldig glad i hunder, men jeg vil heller ikke ha hunder som ikke kan oppføre seg tiggende og slevende rundt bordet. Anonymkode: 8fcfc...e59 22 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Om dere bare var ute, så synes jeg du var vrang. Anonymkode: 6d463...da3 10
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 Hadde heller ikke giddet om hunden ikke kunne vært i hagen til folk. Så skjønner venninna. Du kan ikke reise fra en hund flere ganger om dagen. Anonymkode: 21ce4...5cc 12
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om dere bare var ute, så synes jeg du var vrang. Anonymkode: 6d463...da3 Ute i hagen, inne samma det? Mitt hus min hage.. gidder ikke uoppdragne bikkjer Anonymkode: 50c43...9c8 9 1
Anonymbruker*** Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da er din hund helt anderledes enn den huden ts snakker om Det er forskjell på en hund som godtar å stå i bånd, og en som spretter omkring og gneldrer og støyer og gjør forferdelig mye utav seg. Jeg er vokst opp med hund, og er veldig glad i hunder, men jeg vil heller ikke ha hunder som ikke kan oppføre seg tiggende og slevende rundt bordet. Anonymkode: 8fcfc...e59 Kanskje det hadde vært en mulighet at hunden sto i bånd, men med opplevelsen fra middag med Lise kan jeg jo forstå at man ser for seg det bare hadde blitt kaos 😅
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 Svigers har en hund som er veldig godt dressert, men hver gang den er med på besøk er det likevel mye styr med å binde den fast, finne drikke, finne sted å ligge, må ses til hele tiden om den ligger i bilen med alle dører åpne. Er det i tillegg mye folk vil den aldri være stille for den er ganske sosial. Det er stor forskjell på hvordan svigers oppfører seg med og uten hund. Så i selskap er jeg enig med andre om at hund utgår- barn også om det serveres alkohol. Anonymkode: c2faf...fc3 4
Nokia Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 Skjønner deg godt! Vi har et vennepar med en SVÆR hund som jeg er både redd og skeptisk til. Og ønsket den ikke hjemme hos meg. Etter massivt press fra venneparet, fikk de ha ham med seg hjem til oss en lørdagskveld. Hunden er snill den, sikkert! Men for meg som er redd, ble det en litt kjip kveld da hunden med jevne mellomrom bjeffet på kattene utenfor, eller andre ting den så. Og i tillegg var parketten vår godt oppskrapet der hvor hunden hadde ligget.... (for ikke å snakke om hundelukten som spredde seg i huset!🤣) Jeg har ikke noe til overs for hunder, og forstår ikke hvorfor hundeeiere sammenligner hund med barn.... 7 1 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 Ser ikke problemet med å ha med hunden om dere er ute.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 Nokia skrev (5 minutter siden): Skjønner deg godt! Vi har et vennepar med en SVÆR hund som jeg er både redd og skeptisk til. Og ønsket den ikke hjemme hos meg. Etter massivt press fra venneparet, fikk de ha ham med seg hjem til oss en lørdagskveld. Hunden er snill den, sikkert! Men for meg som er redd, ble det en litt kjip kveld da hunden med jevne mellomrom bjeffet på kattene utenfor, eller andre ting den så. Og i tillegg var parketten vår godt oppskrapet der hvor hunden hadde ligget.... (for ikke å snakke om hundelukten som spredde seg i huset!🤣) Jeg har ikke noe til overs for hunder, og forstår ikke hvorfor hundeeiere sammenligner hund med barn.... fordi fleste hunde eiere er nøtteskall.. og har glemt at en hund ikke er et barn 😛 Anonymkode: 50c43...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #15 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): fordi fleste hunde eiere er nøtteskall.. og har glemt at en hund ikke er et barn 😛 Anonymkode: 50c43...9c8 Nei, fordi å strekke seg litt går begge veier og ikke er en enveiskjøring som foreldre oftest ønsker… Anonymkode: 21ce4...5cc 4 1
Carrot Skrevet 31. august 2022 #16 Skrevet 31. august 2022 romslighet tenker jeg er en fin ting overfor andre mennesker, spesielt når det egentlig ikke koster oss noe særlig å vise romslighet men det gir en opplevelse av å bli sett, hørt, verdsatt osv hos den andre parten.. 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #17 Skrevet 31. august 2022 Hvis venner ikke tåler å høre da, hva tåler de da egentlig? Er dette noe å bli sint for? Sånn er det. De har hund, det er deres valg og deres problem. Akkuratt som om noen ikke ville hatt barn over, når voksne mennesker skal samles for å spise og kose seg. Folk tar seg personlig av alt idag altså Anonymkode: 5e694...01a 6
Tuba Skrevet 31. august 2022 #18 Skrevet 31. august 2022 Jeg liker ikke hunder spesielt godt, men i denne situasjonen hadde jeg latt hunden komme. 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #19 Skrevet 31. august 2022 Carrot skrev (4 minutter siden): romslighet tenker jeg er en fin ting overfor andre mennesker, spesielt når det egentlig ikke koster oss noe særlig å vise romslighet men det gir en opplevelse av å bli sett, hørt, verdsatt osv hos den andre parten.. godt skrevet Anonymkode: df02b...cc1 2
Kristin70 Skrevet 31. august 2022 #20 Skrevet 31. august 2022 48 minutter siden, AnonymBruker said: hvorfor kan ikke folk akseptere at ikke alle vil ha hunden deres over? Anonymkode: 50c43...9c8 På hvilken måte aksepterte hun ikke at hunden ikke fikk komme? Siden det ikke passet at hunden var med ble hun selv hjemme, men hun aksepterte nei til hund. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå