AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1 Skrevet 31. august 2022 Jeg har betalt inn på feil konto nr, hva søren gjør jeg? Dette var i går og pengene er borte fra konto..... Er det noe jeg kan gjøre? Er 30 000 kr som var et depositum. Anonymkode: b446b...fb6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #2 Skrevet 31. august 2022 Ring banken kontonr tillhører å få navn på personen, så må du nok spørre fint om han kan overføre tilbake.. Anonymkode: ef4cb...54d 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #3 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ring banken kontonr tillhører å få navn på personen, så må du nok spørre fint om han kan overføre tilbake.. Anonymkode: ef4cb...54d Så alt avgjøres om personen vil betale tilbake? 😮 Anonymkode: b446b...fb6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #4 Skrevet 31. august 2022 Be din egen bank om hjelp. Ring kundeservice. De kan kontakte mottakers bankforbindelse, er pengene fortsatt på konto og de har dokumentasjon som tilsier feil overførsel kan de to bankene samarbeide om feilføringen. Anonymkode: 74800...c7f 3 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #5 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Be din egen bank om hjelp. Ring kundeservice. De kan kontakte mottakers bankforbindelse, er pengene fortsatt på konto og de har dokumentasjon som tilsier feil overførsel kan de to bankene samarbeide om feilføringen. Anonymkode: 74800...c7f Det var straks betaling og pengene er ikke på min konto lengre. Så da har de kommet frem et sted? Anonymkode: b446b...fb6
Boetica Skrevet 31. august 2022 #6 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Be din egen bank om hjelp. Ring kundeservice. De kan kontakte mottakers bankforbindelse, er pengene fortsatt på konto og de har dokumentasjon som tilsier feil overførsel kan de to bankene samarbeide om feilføringen. Anonymkode: 74800...c7f Banken kan ikke føre pengene tilbake. Du kan kreve pengene tilbake ved å sende krav til mottakeren. Betaler hen ikke sender du forliksklage til forliksrådet og får dom eller forlik. Betales det ikke frivillig da, kan du søke utleggsforretning hos Namsmannen. Dette kalles «condictio indebiti» eller «ulovfestet tilbakekreving» på norsk. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #7 Skrevet 31. august 2022 Boetica skrev (Akkurat nå): Banken kan ikke føre pengene tilbake. Du kan kreve pengene tilbake ved å sende krav til mottakeren. Betaler hen ikke sender du forliksklage til forliksrådet og får dom eller forlik. Betales det ikke frivillig da, kan du søke utleggsforretning hos Namsmannen. Dette kalles «condictio indebiti» eller «ulovfestet tilbakekreving» på norsk. Tusen takk for hjelpen, jeg er en idiot. Men fy søren nå er jeg stressa! Anonymkode: b446b...fb6 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #8 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var straks betaling og pengene er ikke på min konto lengre. Så da har de kommet frem et sted? Anonymkode: b446b...fb6 Ja, trolig. Men ring banken din. Mer hjelp av dem enn folk på KG. Men du må jo kunne vise til at du har tastet feil på et vis. Det du i grunn bør gjøre er å logge deg inn i nettbanken, send skriftlig melding med vedlegg evt som bekrefter det riktige kontonr (det du skulle ha sendt til). Skriv hva du trenger hjelp til. Så ringer du og henviser til meldingen du har sendt i nettbanken. Anonymkode: 74800...c7f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #9 Skrevet 31. august 2022 Boetica skrev (3 minutter siden): Banken kan ikke føre pengene tilbake. Du kan kreve pengene tilbake ved å sende krav til mottakeren. Betaler hen ikke sender du forliksklage til forliksrådet og får dom eller forlik. Betales det ikke frivillig da, kan du søke utleggsforretning hos Namsmannen. Dette kalles «condictio indebiti» eller «ulovfestet tilbakekreving» på norsk. Nei, men avsender bank kan kontakte mottaker bank og de to bankene kan hjelpe hverandre. Mottakerbanken av det feile beløpet kan føre pengene tilbake om de ser det er kommet feil. Jeg har jobbet i bank i 20 år, så det er ikke sånn at en selv må kontakte mottaker - en går via bankene først. Forhåpentligvis ordner det seg da. Anonymkode: 74800...c7f 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #10 Skrevet 31. august 2022 Tusen takk, alle sammen! Litt mindre stresset nå, banken åpner kl 07 på kundeservice så da kontakter jeg dem med en gang ts Anonymkode: b446b...fb6 1 1 1
Boetica Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, men avsender bank kan kontakte mottaker bank og de to bankene kan hjelpe hverandre. Mottakerbanken av det feile beløpet kan føre pengene tilbake om de ser det er kommet feil. Jeg har jobbet i bank i 20 år, så det er ikke sånn at en selv må kontakte mottaker - en går via bankene først. Forhåpentligvis ordner det seg da. Anonymkode: 74800...c7f Jeg tror ikke mottakerbanken kan ta pengene ut av mottakers konto.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tusen takk, alle sammen! Litt mindre stresset nå, banken åpner kl 07 på kundeservice så da kontakter jeg dem med en gang ts Anonymkode: b446b...fb6 Ja, men send melding i nettbanken NÅ hvor du forklarer, så kan du henvise til den kl 7 Anonymkode: 8777d...638 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #13 Skrevet 31. august 2022 Mottaker må samtykke til at pengene tilbakeføres til deg. De fleste hederlige mennesker vil gå med på det. Det kan bli verre dersom den du har overført penger til er spillavhengig, rusmisbruker eller av andre årsaker har stort forbruk av penger. Eller dersom mottaker tror hen blir utsatt for svindel når banken tar kontakt. Anonymkode: 16acf...392 1 1
Mooria Skrevet 31. august 2022 #14 Skrevet 31. august 2022 Hvordan gikk det? Fikk du snakket med banken? Håper det ordner seg😀 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #16 Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (På 31.8.2022 den 5.45): Ring banken kontonr tillhører å få navn på personen, så må du nok spørre fint om han kan overføre tilbake.. Anonymkode: ef4cb...54d lol! en bank kommer aldri i verden til å gi fra seg navn (eller andre personlige opplysninger) om andre kunder på denne måten. i så fall kan denne andre kunden mest sannsynlig saksøke banken, på grunn av brudd på taushetsplikten eller noe. Anonymkode: 03549...195
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå