Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen har hatt såpass store plager i svangerskapet og blitt igangsatt før tiden?

Jeg er langvarig med smerter og vondt av diverse årsaker jeg har vært innlagt på sykehuset med (som jeg ikke orker gå inn på) pga svangerskapet, er komplett sengeliggende, og det har nå også begynt og gå kraftig utover psyken og livskvaliteten. Jeg har ikke sovet ordentlig, klart og ligge ordentlig, beveget meg og har store smerter 24/7. På en skala fra 1-10, ligger det på konstant 6-7 og økende. For det baller på seg mer og mer hele tiden av det jeg antar også er vanlig sent i svangerskapet.

Det er fremdeles litt igjen, og hodet mitt var først innstilt på 40 uker i starten, dette klarer jeg, det viktigste er at babyen har det bra, men jeg begynner og kjenne veldig på at jeg ikke klarer mer snart. Nå har jeg bitt tenna sammen og tenkt positivt lenge. De fleste gravide har plager, det har jeg også hatt, og det hadde vært helt greit, men dette har tippet over i ekstremt for meg. Å være en inkubator hadde også vært helt greit, hadde jeg ikke ligget og vridd meg i smerter og grått mesteparten av dagen.

Det begynner og gå over i at jeg gleder meg til babyen er ute, for da skal jeg låse meg inne og sove, og forhåpentligvis slutte ha så vondt etter en tid, og far skal ta over i noen dager. Jeg vet babyen har det best i magen så lenge som mulig, men jeg begynner grue meg til og få babyen, om jeg kommer til og ha noe energi til og ta hånd om det den første perioden, og tviler jeg føler noen sterk glede for dets ankomst. Jeg vil jo det, jeg har følt det før, men det er ikke slik nå lenger.

Jeg skal på kontroll i neste uke, og lurte på om noen har hatt det såpass ille i svangerskapet at de har vurdert igangsatt før, når man kommer over et visst antall uker. Da mener jeg ikke fordi man blir ganske lei og litt sliten av svangerskap, men av tungtveiende årsaker som de vurderte at babyen bør komme ut før pga mors helse. Jeg snakket med jordmor om det, når hodet mitt var innstilt på maks 40 uker, og hun sa at de lar ikke babyen gå over termin i ekstreme tilfeller. Men noen som har fått beskjed om at det vil skje / eller fått innvilget før?

Takk! 

Anonymkode: 11849...4a4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke opplevd akkurat det samme som deg så blir litt synsing. Jeg har ett mindre fysisk handicap og meg ville de sette igang for sikkerhetsskyld (i tilfelle komplikasjoner). Fødte før den tid. Kjenner flere med div fysiske utfordringer som også er blitt satt igang litt før, enten for mors fysiske helse sin del eller for at fødselen skal være under kontrollerte forhold. Når du har så vondt som du beskriver og du er sengeliggende så tenker jeg det er god nok grunn. 

Tror du kan få dette innvilget etter uke 37 iallfall. Da regnes ikke barnet som prematurt lenger og terskelen for å sette i gang er lavere. Du skriver ikke hvor langt du er på vei men jeg syns uansett du skal ta det opp på den kontrollen hvordan du har det. Understrek hvor vondt og fælt du har det. Det kan være de vil spørre deg om du klarer "bare litt til". Vær helt ærlig, svar nei om du mener det og nevnt f.eks at du tror du risikerer fødselsdepresjon. Masse lykke til!

Anonymkode: 4e483...e9b

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Har ikke opplevd akkurat det samme som deg så blir litt synsing. Jeg har ett mindre fysisk handicap og meg ville de sette igang for sikkerhetsskyld (i tilfelle komplikasjoner). Fødte før den tid. Kjenner flere med div fysiske utfordringer som også er blitt satt igang litt før, enten for mors fysiske helse sin del eller for at fødselen skal være under kontrollerte forhold. Når du har så vondt som du beskriver og du er sengeliggende så tenker jeg det er god nok grunn. 

Tror du kan få dette innvilget etter uke 37 iallfall. Da regnes ikke barnet som prematurt lenger og terskelen for å sette i gang er lavere. Du skriver ikke hvor langt du er på vei men jeg syns uansett du skal ta det opp på den kontrollen hvordan du har det. Understrek hvor vondt og fælt du har det. Det kan være de vil spørre deg om du klarer "bare litt til". Vær helt ærlig, svar nei om du mener det og nevnt f.eks at du tror du risikerer fødselsdepresjon. Masse lykke til!

Anonymkode: 4e483...e9b

Takk for at du deler erfaringer :hjerte:

Anonymkode: 11849...4a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...