Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ja, det høres så teit ut å engang legge merke til det. Men har en jeg var bestevenninne med tidligere, nå er vi ikke like nære, men det er meg hun ringer til når det er noe og vi deler alt.

Men, hun kom ikke i bryllupet mitt for noen år siden. Hun har ikke gratulert meg med dagen på flere år. Og jeg fikk nylig en baby, som hun ikke har gratulert meg med. Føler meg barnslig som legger merke til det, men.. det blir litt sårt. Spesielt når jeg så at hun hadde fått takkekort fra en eks av meg da han giftet seg nylig. 

Vet egentlig ikke hva jeg vil, men føler litt på at jeg ikke er en prioritet i livet hennes. 

Burde jeg ta det opp? Og hvordan, uten å høres bitter ut? (Selv om jeg er det).

Anonymkode: cf1e9...f74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du reagerer, spesielt når man får barn. Men har du lagt ut at du har fått barn via some? Ikke alle er like aktive der. 

Jeg bruker f.b stort sett både via Mac og Iphone. Når jeg er på tlf får jeg ikke opp bursdager, men det gjør jeg på Mac. Så de dagene jeg ikke er på Mac så hender det jeg ikke gratulerer. 

Personlig bryr ikke jeg meg så mye om det, jeg sender bilder til de jeg gjerne vil skal se barnet mitt slik at de ikke skal gå glipp av det. 

Tenker det ikke er så mye å ta opp, enten ser hun det ikke, ellers så gidder hun ikke. 

Anonymkode: f1fab...a8e

Skrevet

Kansje at barn bare ikke interessant for henne? Det er da fair og ikke skrive gratulerer som ei stor krise for hennes del. 

Skrevet

Jeg er litt sånn, men for min del er det at jeg egentlig ikke bryr meg så mye om bursdager, for jeg har aldrig brydd meg om min egen bursdag heller så hvorfor andre? Greia er vel det at jeg husker ikke datoene til alle bursdagene i familien å venner å bryr meg ikke så mye med å skrive ned å følge med på akkurat det. Jeg sier gratulerer når jeg husker, vet om eller noen nevner det, men ellers har jeg ikke sakt gratulerer med dagen til mine nærmeste hver gang etter jeg flyttet for meg selv.

Anonymkode: 3155e...fcd

Skrevet

Det høres ut som at dere har sklidd fra hverandre og ikke er like nær som dere var den gang?

Skrevet

Nei, du bør selvsagt ikke ta det opp.

Jeg personlig synes det er rart at man skal bli fornærmet, for at noen ikke gratulerer deg. Tror ikke jeg gratulerte bestevenninen min med dagen i år, men er ingen sure miner mellom oss.

Anonymkode: 20c4f...e12

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er litt sånn, men for min del er det at jeg egentlig ikke bryr meg så mye om bursdager, for jeg har aldrig brydd meg om min egen bursdag heller så hvorfor andre? Greia er vel det at jeg husker ikke datoene til alle bursdagene i familien å venner å bryr meg ikke så mye med å skrive ned å følge med på akkurat det. Jeg sier gratulerer når jeg husker, vet om eller noen nevner det, men ellers har jeg ikke sakt gratulerer med dagen til mine nærmeste hver gang etter jeg flyttet for meg selv.

Handler om å gjøre det riktige sosialt, å opprettholde relasjoner. 

Min nærmeste kompis er litt klønete sosialt, og ikke særlig aktiv på sosiale medier, gratulerer ikke med dagen osv. Jeg har akseptert det og gir ham ingen oppmerksomhet i sosiale medier med mindre han kontakter meg. Har kjent ham siden rundt 2010 og han har vel gratulert meg med dagen på Facebook et par ganger eller noe og kanskje et par ganger på telefon. Har aldri fått inntrykk av at han ringer for å gratulere, men har i løpet av samtalen kommet inn på temaet uten at jeg har prøvd å sørge for det. Jeg antar at jeg er hans nærmeste kompis også. 

Endret av norw
Skrevet
28 minutter siden, norw said:

Handler om å gjøre det riktige sosialt, å opprettholde relasjoner. 

Min nærmeste kompis er litt klønete sosialt, og ikke særlig aktiv på sosiale medier, gratulerer ikke med dagen osv. Jeg har akseptert det og gir ham ingen oppmerksomhet i sosiale medier med mindre han kontakter meg. Har kjent ham siden rundt 2010 og han har vel gratulert meg med dagen på Facebook et par ganger eller noe og kanskje et par ganger på telefon. Har aldri fått inntrykk av at han ringer for å gratulere, men har i løpet av samtalen kommet inn på temaet uten at jeg har prøvd å sørge for det. Jeg antar at jeg er hans nærmeste kompis også. 

Jeg er uenig. Det riktige sosialt for deg er ikke nødvendigvis det riktige sosialt for meg, det er mange måter å oppretholde relasjoner på enn en bursdagshilsen. Dessuten er det mye enklere for deg som er på sosiale medier å får melding om hver eneste bursdag som er, og kun et tastetrykk unna for å gratulere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er uenig. Det riktige sosialt for deg er ikke nødvendigvis det riktige sosialt for meg, det er mange måter å oppretholde relasjoner på enn en bursdagshilsen. Dessuten er det mye enklere for deg som er på sosiale medier å får melding om hver eneste bursdag som er, og kun et tastetrykk unna for å gratulere.

Jeg vil tro at flertallet mener at det riktige er å gratulere. 

De som ikke er innom sosiale medier hver dag bør egentlig sørge for å notere de viktigste bursdagene, hvis man ikke husker datoene, og få sendt avgårde en mld, evt ringe. Jeg er garantert en av hans tre nærmeste kompiser og da får han sørge for å gratulere. 

Jeg gratulerer slik andre gratulerer meg. Min nest nærmeste kompis og søs gratulerer på Messenger. Da gratulerer jeg dem på Messenger. Synes det er en grei måte å gjøre det på. Jeg får ikke hundrevis av gratulasjoner, så jeg kan sjekke "lista" når noen har bursdag. Både om de gratulerer og hvordan. Hvis de mener at det ikke er så nøye, eller at vi ikke er særlig close, slipper jeg å gratulere. 

Skrevet

Sånt er dessverre vondt :( 

Skrevet

Å gratulere er høflig, og en måte å vise omsorg og interesse i andres liv på. 

Å ikke gratuere, er uhøflig, eller indikerer at personen ikke er viktig for deg. 

Det finnes folk som ikke gratulerer, ikke fordi de ikke bryr seg om deg, men fordi de har litt dårlige antenner. For ja, det ER dårlige antenner å ikke gratulere noen med en baby. Uansett hvor uinteressert man er i den babyen, så gratulerer likevel høflige folk. Jeg har null interesse av babyer selv, men har antenner nok til å skjønne at den babyen er ekstremt viktig for personen som har fått den, og da er det vanlig folkeskikk å gratulere. 

På samme måte som at det er høflig å stille spørsmål og vise interesse for andre sider av livet til de personene man omgås, selv om man selv synes det er helt uinteressant. 

Anonymkode: c5e3a...a48

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...